GP Katar: Gadea, Pasini, Stoner

Nedeľa, 09 marec 2008

Tak sme sa dočkali, povedal si nejeden vyznávač rýchlostí dvoch kolies, keď druhú marcovú nedeľu odštartovali v katarskej Dohe seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov.

GP Katar

Tak sme sa dočkali, povedal si nejeden vyznávač rýchlostí dvoch kolies, keď druhú marcovú nedeľu odštartovali v katarskej Dohe seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov.

Štart najrýchlejších mužov na dvoch kolesách sa očakával s veľkým napätím z viacerých dôvodov. Veľké rošády v jednotlivých triedach sľubovali, že seriál môže byť najdramatickejší vo svojej doterajšej histórii. Zárukou mali byť prestupy mladých a ambicióznych jazdcov zo slabších do objemovo vyšších tried. Tak do najsilnejšej MotoGP prestúpili Jorche Lorenzo (dvojnásobný majster sveta), Andrea Dovizioso, Alex de Angelis – špičkoví jazdci z dvestopäťdesiatok, ale aj majster sveta zo Superbikov Brit James Toseland. Český jazdec Lukáš Pešek z triedy 125 postúpil tiež vyššie, podobne aj Barbera, Pasini, Kallio a ďalší. Zbrojenie v Yamahe malo priblížiť Rossiho bližšie k minuloročnému majstrovi Stonerovi. Bolo veľa dôvodov, prečo sme sa mali tešiť na tohtoročný seriál. Pozornosť priťahoval aj fakt, že preteky sa premiérovo a po prvý raz v histórii svetového šampionátu jazdili v noci pri umelom osvetlení, ktoré organizátori skvele pripravili. Otázkou bolo, či sa naplnia očakávania.

GP Katar GP Katar

Už v najslabšej triede do 125 cm³ sa bojovalo o každý centimeter trate a preteky boli zaujímavé od začiatku až po cieľ. Dominoval v nich Španiel Sergio Gadea. Zvíťazil v dramatickom závere tesne pred svojim krajanom J. Oliveom a tretím Nemcom Stefanom Bradlom, ktorý sa na stupne víťazov postavil po prvý raz v kariére. Minuloročného majstra Gábora Talmácsiho zradil motocykel, vypadol z boja o prvenstvo a skončil na 12. mieste. Ešte viac dôvodov na smútok mal mladý Angličan Bradley Smith, víťaz kvalifikácie, ktorý spočiatku viedol, ale pre výpadok výkonu motora svojho motocykla sa prepadol dozadu, aby nakoniec skončil na nebodovanom 16. mieste.

Triedu do 250 cm³ vyhral Mattia Pasini, ktorý minulý rok jazdil v najslabšej triede, práve tak ako Čech Lukáš Pešek. Pasini vyhral vo veľmi dramatickej koncovke v pretekoch, v ktorých dlho viedol favorit tejto triedy Španiel Hector Barbera pred trojicou Pasini, Debon a Kallio. Španiel Alex Debon, v čiernej kombinéze na čiernom motocykli, však v závere, kedy aj viedol, bol dlhý na brzdy a skončil za Fínom Mikom Kalliom štvrtý.

Najväčšou lotériou bola trieda MotoGP. Kvalifikáciu vyhral Brit James Toseland a zrazu bol favoritom. Valentino Rossi bol v kvalifikácii až siedmy, ale aj tak sa mu verilo. A čo minuloročný majster Casey Stoner, v kvalifikácii štvrtý? Hneď po štarte to však bolo inak. Malý a bojovný Dani Pedrosa sa už do prvej zákruty po štarte doslova predral do čela a začal sa vzďaľovať ostatným. Neušiel však ďaleko a na špici ho vystriedal Rossi. Zrýchľoval však aj Stoner a v siedmom kole bol už na čele. Nikým neohrozený prešiel ako prvý aj cieľom pred Lorenzom, ktorý sa ho dlho držal a zvádzal s ním veľký boj. Pre Lorenza, dvojnásobného majstra sveta z 250-tok, to bol ten najlepší úvod v kráľovskej triede. Pedrosa neohrozene prešiel cieľom ako tretí. Rossimu ušla aj pomyselná zemiaková medaila. Skončil až piaty, keď v závere neodolal náporu Doviziosa.

Trieda do 125 cm³

1. Gadea Špan./Aprilia 38:09,44 min
2. Olive Špan./Derbi +0,93
3. Bradl Nem./Aprilia +1,66
4. Di Meglio Franc./Derbi +1,77
5. Redding V. Brit./Aprilia +1,82
6. Webb V. Brit./Aprilia +7,69

Trieda do 250 cm³

1. Pasini Tal./Aprilia 40:16,20 min
2. Barbera Špan./Aprilia +0,56
3. Kallio Fín./KTM +1,03
4. Debon Špan./Aprilia +1,42
5. Takahaši Jap./Honda +12,94
6. Bautista Špan./Aprilia +14,48
7. Abraham ČR/Aprilia +16,72
...
Pešek ČR/Aprilia nedokončil

Trieda MotoGP

1. Stoner Austr./Ducati 42:36,59 min
2. Lorenzo Špan./Yamaha +5,32
3. Pedrosa Špan./Honda +10,60
4. Dovizioso Tal./Honda +13,29
5. Rossi Tal./Yamaha +13,31
6. Toseland V. Brit./Yamaha +14,04

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.