GP Nemecka: suverénny Pedrosa, Rossi spadol

Utorok, 17 júl 2007

Krásne letné počasie vládlo na známom a na nepoznanie zrekonštruovanom okruhu Veľkej ceny Nemecka na Sachsenringu počas desiatych pretekov seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Už v tréningu najsilnejšej triedy MotoGP sa ukázal ako nedostižný vedúci pretekár seriálu, mladý Austrálčan Casey Stoner, a suverénny výkon sa od neho očakával aj v samotných pretekoch. V pretekoch však najlepšie odštartoval druhý z tréningu Španiel Pedrosa (Honda) a Stoner (Ducati) sa zaradil až za neho. Práve títo dvaja zvádzali v úvode pretekov veľmi krásne súboje. Zle odštartoval Valentino Rossi (Yamaha), v tréningu až šiesty. Za tejto situácie sa od neho čakalo, tak ako to predviedol v holandskom Assene pred dvoma týždňami, že podnikne frontálny útok na čelné pozície. Aj sa mu začalo dariť, ale keď sa v šiestom kole pokúsil vnútrajškom pravotočivej zákruty dostať pred de Punieta (Kawasaki) na šiestu priečku, podkĺzlo mu predné koleso a Rossi sa porúčal k zemi. Pokus pokračovať v pretekoch bol neúspešný, Rossi z pretekov odstúpil a zo Sachsenringu odišiel druhý jazdec priebežného poradie bez bodu.

Za vedúcu dvojicu sa zavesili Melandri (Honda), Hopkins (Suzuki), Capirossi (Ducati) a de Puniet. Pedrosa pomaly zvyšoval svoj náskok. Na Stonera, ktorý mal zrejme problémy s priľnavosťou pneumatiky na zadnom kolese, sa tlačili Melandri i Capirossi. Najprv sa pred neho dostal Capirossi, krátko na to aj Melandri a k skupinke sa blížili ďalší jazdci. Skvelú jazdu predvádzal úradujúci majster sveta Nicky Hayden, ktorý sa zo 14. miesta na štarte šesť kôl pred koncom pretekov dostal pred Stonera a predieral sa ďalej dopredu, aby sa nakoniec postavil na tretie miesto na stupne víťazov vedľa Pedrosu a Capirossiho. Skvelý záver mal aj Rossiho kolega z tímu Yamahy Colin Edwards, ktorý skončil štvrtý. V dramatickom závere ešte Stoner zdolal Melandriho a pripísal si body aspoň za piate miesto.

V najslabšej triede do 125 cm3 si Maďar Talmácsi (Aprilia) suverénnou jazdou v pretekoch s náskokom vybojoval ďalšie prvenstvo a dostal sa na čelo priebežného poradia pred Španiela Faubela (Aprilia), ktorý na Sachsenringu skončil tretí. Skvelú jazdu predviedol Japonec Kojama (KTM), keď sa zo zadných pozícií na štarte predral na druhé miesto v cieli. Český jazdec Lukáš Pešek (Derbi), donedávna vedúci pretekár priebežného poradia, ktorému sa v posledných pretekoch neveľmi darilo, skončil tentoraz šiesty.

Veľmi vyrovnaný boj sa odohrávam v triede do 250 cm3. Medzi sebou bojovali Dovozioso (Honda) a de Angelis (Aprilia), ale najmä obaja jazdci KTM, Kalio a Aoyama, ktorí v závere úspešne zaútočili na prvého de Angelisa, kým Dovizioso stratil vedúcu pozíciu už v prvej polovici pretekov. Celkove skončil až piaty, keď na štvrtú priečku sa prebojoval doterajší suverén triedy a vedúci pretekár priebežného poradia Španiel Lorenzo (Aprilia), ktorý odjazdil veľmi zlé preteky.

Výsledky Grand Prix Nemecka (Sachsenring)

Trieda do 125 cm3

1.Talmácsi (Maď./Aprilia)39:30,802 min
2. Kojama (Jap./KTM)+3,532 s
3. Faubel (Šp./Aprilia)+3,610
4. Corsi (Tal./Aprilia)+4,444
5. Krummenacher, (Švajč./KTM)-11,851
6. Pešek (ČR/Derbi)+11,920
7. Cortese (Nem./Aprilia)+17,271
8. Smith (V. Brit./Honda)+19,484
9. Nieto (Šp./Aprilia)+20,950
10. Ranseder (Rak./Derbi)-22,628

Priebežné poradie (po 10. zo 17 pretekov)

1. Talmácsi156 bodov
2. Faubel154
3. Kojama118
4. Pešek113
5. Corsi110
6. Gadea (Šp./Aprilia)105

Trieda do 250 cm3

1. H. Aojama (Jap./KTM)41:16,191 min
2. Kallio (Fín./KTM)+0,119 s
3. De Angelis (San Marino/Aprilia)+0,274
4. Lorenzo (Šp./Aprilia)+0,579
5. Dovizioso (Tal./Honda)+1,296
6. Barbera (Šp./Aprilia)+11,851
7. Simoncelli (Tal./Gilera)17,308
8. Takahaši (Jap./Honda)+22,309
9. Lüthi (Švajč./Aprilia)+28,858
10. Locatelli (Tal./Gilera)-35,983

Abraham (ČR/Aprilia) nedokončil.

Priebežné poradie

1. Lorenzo191 bodov
2. De Angelis171
3. Dovizioso166
4. Bautista (Šp./Aprilia)116
5. Barbera90
6. H. Aojama78

19. Abraham - 14

MotoGP

1. Pedrosa (Šp./Honda)41:53,196 min
2. Capirossi (Tal./Ducati)+13,166 s
3. Hayden (USA/Honda)+16,771
4. Edwards (USA/Yamaha)+18,299
5. Stoner (Austr./Ducati)+31,426
6. Melandri (Tal./Honda)+31,917
7. Hopkins (USA/Suzuki)+33,395
8. West (Austr./Kawasaki)+41,194
9. Hofmann (Nem./Ducati)+43,214
10. Fabrizio (Tal./Honda)+44,459

Priebežné poradie

1. Stoner196 bodov
2. Rossi (Tal./Yamaha)164
3. Pedrosa144
4. Hopkins103
5. Melandri97
6. Vermeulen (Austr./Suzuki)93
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5