GP Nemecka: suverénny Pedrosa, Rossi spadol

Utorok, 17 júl 2007

Krásne letné počasie vládlo na známom a na nepoznanie zrekonštruovanom okruhu Veľkej ceny Nemecka na Sachsenringu počas desiatych pretekov seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Už v tréningu najsilnejšej triedy MotoGP sa ukázal ako nedostižný vedúci pretekár seriálu, mladý Austrálčan Casey Stoner, a suverénny výkon sa od neho očakával aj v samotných pretekoch. V pretekoch však najlepšie odštartoval druhý z tréningu Španiel Pedrosa (Honda) a Stoner (Ducati) sa zaradil až za neho. Práve títo dvaja zvádzali v úvode pretekov veľmi krásne súboje. Zle odštartoval Valentino Rossi (Yamaha), v tréningu až šiesty. Za tejto situácie sa od neho čakalo, tak ako to predviedol v holandskom Assene pred dvoma týždňami, že podnikne frontálny útok na čelné pozície. Aj sa mu začalo dariť, ale keď sa v šiestom kole pokúsil vnútrajškom pravotočivej zákruty dostať pred de Punieta (Kawasaki) na šiestu priečku, podkĺzlo mu predné koleso a Rossi sa porúčal k zemi. Pokus pokračovať v pretekoch bol neúspešný, Rossi z pretekov odstúpil a zo Sachsenringu odišiel druhý jazdec priebežného poradie bez bodu.

Za vedúcu dvojicu sa zavesili Melandri (Honda), Hopkins (Suzuki), Capirossi (Ducati) a de Puniet. Pedrosa pomaly zvyšoval svoj náskok. Na Stonera, ktorý mal zrejme problémy s priľnavosťou pneumatiky na zadnom kolese, sa tlačili Melandri i Capirossi. Najprv sa pred neho dostal Capirossi, krátko na to aj Melandri a k skupinke sa blížili ďalší jazdci. Skvelú jazdu predvádzal úradujúci majster sveta Nicky Hayden, ktorý sa zo 14. miesta na štarte šesť kôl pred koncom pretekov dostal pred Stonera a predieral sa ďalej dopredu, aby sa nakoniec postavil na tretie miesto na stupne víťazov vedľa Pedrosu a Capirossiho. Skvelý záver mal aj Rossiho kolega z tímu Yamahy Colin Edwards, ktorý skončil štvrtý. V dramatickom závere ešte Stoner zdolal Melandriho a pripísal si body aspoň za piate miesto.

V najslabšej triede do 125 cm3 si Maďar Talmácsi (Aprilia) suverénnou jazdou v pretekoch s náskokom vybojoval ďalšie prvenstvo a dostal sa na čelo priebežného poradia pred Španiela Faubela (Aprilia), ktorý na Sachsenringu skončil tretí. Skvelú jazdu predviedol Japonec Kojama (KTM), keď sa zo zadných pozícií na štarte predral na druhé miesto v cieli. Český jazdec Lukáš Pešek (Derbi), donedávna vedúci pretekár priebežného poradia, ktorému sa v posledných pretekoch neveľmi darilo, skončil tentoraz šiesty.

Veľmi vyrovnaný boj sa odohrávam v triede do 250 cm3. Medzi sebou bojovali Dovozioso (Honda) a de Angelis (Aprilia), ale najmä obaja jazdci KTM, Kalio a Aoyama, ktorí v závere úspešne zaútočili na prvého de Angelisa, kým Dovizioso stratil vedúcu pozíciu už v prvej polovici pretekov. Celkove skončil až piaty, keď na štvrtú priečku sa prebojoval doterajší suverén triedy a vedúci pretekár priebežného poradia Španiel Lorenzo (Aprilia), ktorý odjazdil veľmi zlé preteky.

Výsledky Grand Prix Nemecka (Sachsenring)

Trieda do 125 cm3

1.Talmácsi (Maď./Aprilia)39:30,802 min
2. Kojama (Jap./KTM)+3,532 s
3. Faubel (Šp./Aprilia)+3,610
4. Corsi (Tal./Aprilia)+4,444
5. Krummenacher, (Švajč./KTM)-11,851
6. Pešek (ČR/Derbi)+11,920
7. Cortese (Nem./Aprilia)+17,271
8. Smith (V. Brit./Honda)+19,484
9. Nieto (Šp./Aprilia)+20,950
10. Ranseder (Rak./Derbi)-22,628

Priebežné poradie (po 10. zo 17 pretekov)

1. Talmácsi156 bodov
2. Faubel154
3. Kojama118
4. Pešek113
5. Corsi110
6. Gadea (Šp./Aprilia)105

Trieda do 250 cm3

1. H. Aojama (Jap./KTM)41:16,191 min
2. Kallio (Fín./KTM)+0,119 s
3. De Angelis (San Marino/Aprilia)+0,274
4. Lorenzo (Šp./Aprilia)+0,579
5. Dovizioso (Tal./Honda)+1,296
6. Barbera (Šp./Aprilia)+11,851
7. Simoncelli (Tal./Gilera)17,308
8. Takahaši (Jap./Honda)+22,309
9. Lüthi (Švajč./Aprilia)+28,858
10. Locatelli (Tal./Gilera)-35,983

Abraham (ČR/Aprilia) nedokončil.

Priebežné poradie

1. Lorenzo191 bodov
2. De Angelis171
3. Dovizioso166
4. Bautista (Šp./Aprilia)116
5. Barbera90
6. H. Aojama78

19. Abraham - 14

MotoGP

1. Pedrosa (Šp./Honda)41:53,196 min
2. Capirossi (Tal./Ducati)+13,166 s
3. Hayden (USA/Honda)+16,771
4. Edwards (USA/Yamaha)+18,299
5. Stoner (Austr./Ducati)+31,426
6. Melandri (Tal./Honda)+31,917
7. Hopkins (USA/Suzuki)+33,395
8. West (Austr./Kawasaki)+41,194
9. Hofmann (Nem./Ducati)+43,214
10. Fabrizio (Tal./Honda)+44,459

Priebežné poradie

1. Stoner196 bodov
2. Rossi (Tal./Yamaha)164
3. Pedrosa144
4. Hopkins103
5. Melandri97
6. Vermeulen (Austr./Suzuki)93
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.