GP Nemecka: suverénny Pedrosa, Rossi spadol

Utorok, 17 júl 2007

Krásne letné počasie vládlo na známom a na nepoznanie zrekonštruovanom okruhu Veľkej ceny Nemecka na Sachsenringu počas desiatych pretekov seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Už v tréningu najsilnejšej triedy MotoGP sa ukázal ako nedostižný vedúci pretekár seriálu, mladý Austrálčan Casey Stoner, a suverénny výkon sa od neho očakával aj v samotných pretekoch. V pretekoch však najlepšie odštartoval druhý z tréningu Španiel Pedrosa (Honda) a Stoner (Ducati) sa zaradil až za neho. Práve títo dvaja zvádzali v úvode pretekov veľmi krásne súboje. Zle odštartoval Valentino Rossi (Yamaha), v tréningu až šiesty. Za tejto situácie sa od neho čakalo, tak ako to predviedol v holandskom Assene pred dvoma týždňami, že podnikne frontálny útok na čelné pozície. Aj sa mu začalo dariť, ale keď sa v šiestom kole pokúsil vnútrajškom pravotočivej zákruty dostať pred de Punieta (Kawasaki) na šiestu priečku, podkĺzlo mu predné koleso a Rossi sa porúčal k zemi. Pokus pokračovať v pretekoch bol neúspešný, Rossi z pretekov odstúpil a zo Sachsenringu odišiel druhý jazdec priebežného poradie bez bodu.

Za vedúcu dvojicu sa zavesili Melandri (Honda), Hopkins (Suzuki), Capirossi (Ducati) a de Puniet. Pedrosa pomaly zvyšoval svoj náskok. Na Stonera, ktorý mal zrejme problémy s priľnavosťou pneumatiky na zadnom kolese, sa tlačili Melandri i Capirossi. Najprv sa pred neho dostal Capirossi, krátko na to aj Melandri a k skupinke sa blížili ďalší jazdci. Skvelú jazdu predvádzal úradujúci majster sveta Nicky Hayden, ktorý sa zo 14. miesta na štarte šesť kôl pred koncom pretekov dostal pred Stonera a predieral sa ďalej dopredu, aby sa nakoniec postavil na tretie miesto na stupne víťazov vedľa Pedrosu a Capirossiho. Skvelý záver mal aj Rossiho kolega z tímu Yamahy Colin Edwards, ktorý skončil štvrtý. V dramatickom závere ešte Stoner zdolal Melandriho a pripísal si body aspoň za piate miesto.

V najslabšej triede do 125 cm3 si Maďar Talmácsi (Aprilia) suverénnou jazdou v pretekoch s náskokom vybojoval ďalšie prvenstvo a dostal sa na čelo priebežného poradia pred Španiela Faubela (Aprilia), ktorý na Sachsenringu skončil tretí. Skvelú jazdu predviedol Japonec Kojama (KTM), keď sa zo zadných pozícií na štarte predral na druhé miesto v cieli. Český jazdec Lukáš Pešek (Derbi), donedávna vedúci pretekár priebežného poradia, ktorému sa v posledných pretekoch neveľmi darilo, skončil tentoraz šiesty.

Veľmi vyrovnaný boj sa odohrávam v triede do 250 cm3. Medzi sebou bojovali Dovozioso (Honda) a de Angelis (Aprilia), ale najmä obaja jazdci KTM, Kalio a Aoyama, ktorí v závere úspešne zaútočili na prvého de Angelisa, kým Dovizioso stratil vedúcu pozíciu už v prvej polovici pretekov. Celkove skončil až piaty, keď na štvrtú priečku sa prebojoval doterajší suverén triedy a vedúci pretekár priebežného poradia Španiel Lorenzo (Aprilia), ktorý odjazdil veľmi zlé preteky.

Výsledky Grand Prix Nemecka (Sachsenring)

Trieda do 125 cm3

1.Talmácsi (Maď./Aprilia)39:30,802 min
2. Kojama (Jap./KTM)+3,532 s
3. Faubel (Šp./Aprilia)+3,610
4. Corsi (Tal./Aprilia)+4,444
5. Krummenacher, (Švajč./KTM)-11,851
6. Pešek (ČR/Derbi)+11,920
7. Cortese (Nem./Aprilia)+17,271
8. Smith (V. Brit./Honda)+19,484
9. Nieto (Šp./Aprilia)+20,950
10. Ranseder (Rak./Derbi)-22,628

Priebežné poradie (po 10. zo 17 pretekov)

1. Talmácsi156 bodov
2. Faubel154
3. Kojama118
4. Pešek113
5. Corsi110
6. Gadea (Šp./Aprilia)105

Trieda do 250 cm3

1. H. Aojama (Jap./KTM)41:16,191 min
2. Kallio (Fín./KTM)+0,119 s
3. De Angelis (San Marino/Aprilia)+0,274
4. Lorenzo (Šp./Aprilia)+0,579
5. Dovizioso (Tal./Honda)+1,296
6. Barbera (Šp./Aprilia)+11,851
7. Simoncelli (Tal./Gilera)17,308
8. Takahaši (Jap./Honda)+22,309
9. Lüthi (Švajč./Aprilia)+28,858
10. Locatelli (Tal./Gilera)-35,983

Abraham (ČR/Aprilia) nedokončil.

Priebežné poradie

1. Lorenzo191 bodov
2. De Angelis171
3. Dovizioso166
4. Bautista (Šp./Aprilia)116
5. Barbera90
6. H. Aojama78

19. Abraham - 14

MotoGP

1. Pedrosa (Šp./Honda)41:53,196 min
2. Capirossi (Tal./Ducati)+13,166 s
3. Hayden (USA/Honda)+16,771
4. Edwards (USA/Yamaha)+18,299
5. Stoner (Austr./Ducati)+31,426
6. Melandri (Tal./Honda)+31,917
7. Hopkins (USA/Suzuki)+33,395
8. West (Austr./Kawasaki)+41,194
9. Hofmann (Nem./Ducati)+43,214
10. Fabrizio (Tal./Honda)+44,459

Priebežné poradie

1. Stoner196 bodov
2. Rossi (Tal./Yamaha)164
3. Pedrosa144
4. Hopkins103
5. Melandri97
6. Vermeulen (Austr./Suzuki)93
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.