GP Portugalska: Lorenzov premiérový triumf

Nedeľa, 13 apríl 2008

Španiel Jorge Lorenzo triumfoval v portugalskom Estorile na Veľkej cene Portugalska v triede MotoGP. V tretích pretekoch vo svojej kariére v tejto triede vyhral pred Danielom Pedrosom a Valentinom Rossim.

Jorge Lorenzo Dani Pedrosa

Mladý Španiel Jorge Lorenzo, dvojnásobný majster sveta v triede do 250 cm³, najlepšie zvládol trať Veľkej ceny Portugalska motocyklov v kráľovskej triede MotoGP. Vyhral pomerne suverénnym spôsobom, keď po tom, ako sa dostal do čela pretekov, jazdil s menším náskokom pred Danielom Pedrosom i Valentinom Rossim a táto trojica aj v takomto poradí prešla cieľom. Prekvapením je až šieste miesto minuloročného suveréna a majstra sveta Austrálčana Stonera, ktorého motocykel stratil suverenitu, ktorú mal v minuloročnej sezóne. Príliš sa nedarilo ani ambicióznemu Britovi Jamesovi Toselandovi, minuloročnému majstrovi sveta v triede Superbike, ktorý skončil siedmy. Naopak, milým prekvapením pretekov v Estorile boli Američania Colin Edwards a Johny Hopkins na štvrtom a piatom mieste.

Valentino Rossi

Španiel Lorenzo sa prekvapujúco po troch pretekoch prebojoval do čela priebežného hodnotenia seriálu majstrovstiev sveta. Má na svojom konte 61 bodov, rovnako ako jeho krajan Pedrosa. So stratou 14 bodov za nimi zaostáva Talian Valentino Rossi, ktorý v Estoril spočiatku aj viedol, ale jemu alebo jeho motocyklu chýba väčšia výdrž.

Výsledky

MotoGP

1. Jorge Lorenzo Špan./Yamaha 45:53,09 min
2. Dani Pedrosa Špan./Honda +1,82 s
3. Valentino Rossi Tal./Yamaha +12,72
4. Colin Edwards USA/Yamaha +17,22
5. John Hopkins USA/Kawasaki + 23,75
6. Casey Stoner Austral./Ducati +26,69
7. James Toseland V.Brit./Yamaha +32,63
8. Chris Vermeulen Austral./Suzuki +36,38
9. Loris Capirossi Tal./Suzuki +38,27
10. Šinja Nakano Jap./Honda +39,48

Priebežné poradie (po 3 z 18 pretekov)

1. Lorenzo 61 b
2. Pedrosa 61
3. Rossi 47
4. Stoner 40
5. Toseland 29
6. Capirossi 26
7. Hopkins 24
8. Edwards 22
9. A. Dovizioso Tal./Honda 21
10. N. Hayden USA/Honda 19

Suverénnym víťazom triedy do 250 cm³ sa spôsobom štart-cieľ stal Španiel Alvaro Bautista. Veľký boj do posledných ani nie metrov, ale centimetrov sa odohrával medzi Talianom Marcom Simoncellim a Fínom Mikom Kalliom, ktorí prešli cieľom na druhom a treťom mieste. Fín vďaka tomuto umiestneniu sa dostal na čelo priebežného poradia seriálu pred Taliana Mattiu Pasiniho, ktorý v priebehu týchto pretekov dvakrát spadol. Najmä jeho druhý pád vyzeral veľmi škaredo, našťastie nič vážne sa mu nestalo.

Trieda do 250 cm³

1. Alvaro Bautista Špan./Aprilia 44:34,26 min
2. Marco Simoncelli Tal./Gilera +7,05 s
3. Mika Kallio Fín./KTM +7,06
4. Thomas Lüthi Švajč./Aprilia +12,99
5. Hiroši Aojama Jap./KTM +14,67
6. Juki Takahaši Jap./Honda +18,49
7. Julian Simon Špan./KTM +26,81
8. Hector Barbera Špan./Aprilia +28,01
9. Hector Faubel Špan./Aprilia +28,27
10. Lukáš Pešek ČR/Aprilia +36,97

Priebežné poradie (po 3 zo 17 pretekov)

1. Kallio 57
2. M. Pasini Tal./Aprilia 45
3. Barbera 39
4. Takahaši 37
5. A. Bautista Špan./Aprilia 35
6. Aojama 24
7. Alex Debon Špan./Aprilia 23
8. Simon 23
9. Simoncelli 20
10. A. Espargaro Špan./Aprilia 19

V Estoril, podobne ako pred dvoma týždňami v Španielsku, zvíťazil v triede do 125 cm³ Talian Simone Corsi. Ani tentoraz sa nedarilo minuloročnému majstrovi sveta Maďarovi Talmácsimu, keď skončil až šiesty a v priebežnom hodnotení nie je ani v prvej desiatke. Za Corsim skončili na druhom a treťom mieste Španieli Joan Olive a Nicolas Terol. Talian Corsi si týmto tretím víťazstvom v kariére upevnil prvé miesto v priebežnom poradí seriáli majstrovstiev sveta v najslabšej triede.

Trieda do 125 cm³

1. Simone Corsi Tal./Aprilia 40:56,17 min
2. Joan Olive Špan./Derbi +0,29 s
3. Nicolas Terol Špan./Aprilia +6,35
4. Steve Bonsey USA/Aprilia +14,97
5. Danny Webb V.Brit./Aprilia +15,53
6. Gábor Tálmacsi Maď./Aprilia +15,87
7. Mike di Meglio Franc./Derbi +15,87
8. Stefan Bradl Nem./Aprilia +17,89
9. Sergio Gadea Špan./Aprilia +18,12
10. Sandro Cortese Nem./Aprilia +22,61

Priebežné poradie (po 3 zo 17 pretekov)

1. Corsi 59 b
2. Terol 42
3. Olive 40
4. Bradl 37
5. Gadea 32
6. di Meglio 29
7. Bonsey 23
8. Webb 21
9. S. Redding 20
10. Cortese 17

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.