GP USA: Stoner víťazí, Rossi štvrtý

Pondelok, 23 júl 2007

Trať v Laguna Seca, Veľkej ceny USA, ktorá bola vypísaná len pre triedu MotoGP, neveľmi sedí sedemnásobnému motocyklovému majstrovi sveta Rossimu, a americká trať mu nesadla ani tentoraz. Už výsledky kvalifikácie triedy MotoGP v Laguna Seca potvrdili, že Rossi bude mať čo robiť, aby si poradil nie iba s najväčším konkurentom na titul Stonerom a jeho rýchlou Ducati, ale aj ďalšími ambicióznymi jazdcami.

Štart sa najlepšie vydaril Španielovi Pedrosovi, najrýchlejší z tréningu Austrálčan Stoner mu však nedal šancu a už v polovici prvého kola prešiel do vedenia. Minuloročný majster Nicky Hayden a John Hopkins na treťom a štvrtom mieste už v prvom kole po vzájomnej kolízii stratili kontakt na vedúcu dvojicu. Hayden pokračoval jazde, Hopkins spadol, zašiel do depa a klesol na 17. miesto. Kolízia otvorila cestu k tretiemu miestu pre druhého Austrálčana Chrisa Vermuelena. Aj keď Vermuelen jazdil rýchlo, divokej jazde Stonera však nestačil a jeho náskok sa nezmenšoval. Pedrosa sa pomaly prepadával, pred neho sa dostal najprv Rossi a neskôr pred oboch na tretiu priečku Marco Melandri.

Napriek pokusom Rossiho si Melandri udržal tretie miesto a po dlhšom čase vystúpil znovu na pódium. Rossi bol štvrtý a jeho strata na vedúceho Stonera opäť narástla. Po tom, čo Rossi pre pád nebodoval ani na predchádzajúcej Veľkej cena Nemecka na Sachsenringu, strata na vedúceho Stonera sa zvýšila na 44 bodov. Pred tretím Pedrosom má Stoner náskok až 66 bodov, Vermuelen a Melandri strácajú až 108 bodov.

Stoner žne v tohtoročnej sezóne mimoriadne úspechy. Pred jej začiatkom by ho asi iba málokto tipoval za kandidáta na titul majstra sveta. V USA zvíťazil v tejto sezóne už po šiesty raz. Je mimoriadne technicky zdatný, nebojácny, verí si a jeho rýchla Ducati mu dáva šancu na titul. Rossi nemá tak rýchly motocykel, vyhovujú mu preto viac technické a rýchle trate. Okrem toho Stoner obúva pneumatiky Brigestone, ktoré v porovnaní s pneumatikami Michelin, na ktorých jazdí Rossi, sa ukazujú ako lepšie. Aj v Laguna Seca obsadili motocykle s japonskými pneumatikami prvé tri miesta, až na štvrtom boli Michelin, a to práve vďaka Rossimu. Každopádne boj o majstra sveta v najsilnejšej triede bude ešte mimoriadne zaujímavý a možno prinesie aj neočakávané zvraty a prekvapenia.

Výsledky:

1. C. Stoner Ducati 44:20,3
2. Ch. Vermeulen Suzuki 44:30,2
3. M. Melandri Honda 44:45,9
4. V. Rossi Yamaha 44:50,9
5. D. Pedrosa Honda 44:55,9
6. R. de Puniet Kawasaki 44:58,6
7. A. West Kawasaki 45:01,7
8. M. Tamada Yamaha 45:02,7
9. A. Barros Ducati 45:03,8
10. R. L. Hayden Kawasaki 45:04,0
11. C. Edwards Yamaha 45:07,7
12. S. Nakano Honda 45:13,2
13. S. Guintoli Yamaha 45:18,7
14. C. Checa Honda 45:35,7
15. J. Hopkins Suzuki 45:35,6
16. C. Davies Ducati 44:34,6

Nedokončili

17. L. Capirossi Ducati
18. K. Roberts Honda
19. M. Duhamel Honda
20 N. Hayden Honda

Priebežné poradie (po 11. pretekoch)

1. C. Stoner Ducati 221 b.
2. V. Rossi Yamaha 177
3. D. Pedrosa Honda 155
4. Ch. Vermeulen Suzuki 113
5. M. Melandri Honda 113
6. J. Hopkins Suzuki 104
7. C. Edwards Yamaha 93
8. L. Capirossi Ducati 77
9. A. Barros Ducati 76
10. N. Hayden Honda 73
11. A. Hofmann Ducati 60
12. R. de Puniet Kawasaki 50
13. T. Elias Honda 49
14. M. Tamada Yamaha 31
15. A. West Kawasaki 29
16. S. Nakano Honda 29
17. C. Checa Honda 29
18. S. Guintoli Yamaha 21
19. K. Roberts KR Honda 8
20. R. L. Hayden Kawasaki 6
21. M. Fabrizio Honda 6
22. F. Nieto Kawasaki 5
23. K. Roberts KR Honda 4
24. O. Jacque Kawasaki 4
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.