GP V. Británie: karty miešal dážď a Stoner

Pondelok, 02 júl 2007

Veľká cena Veľkej Británie v Doningtone sa niesla v znamení nestáleho počasia, prehánok i výdatného dažďa a množstva kolízií a pádov.

Pešek Abraham

V najslabšej triede do 125 cm3 sa nedarilo favoritom. Čechovi Lukášovi Peškovi, aktuálne tretiemu v celkovom hodnotení, nevyšiel už tréning, potom ani preteky a skončil na nebodovanom 18. mieste. Vedúci pretekár triedy, Maďar Talmácsi, vzdal pre poruchu šesť kôl pred koncom. Konečne sa však presadil smoliar Talian Pasini, ktorý si v tomto roku päťkrát vybojoval pole position na štarte a presne toľkokrát preteky pre zradu stroja nedokončil. Štafetový kolík vedúceho pretekára priebežného poradia po siedmich pretekoch prevzal po Anglicku štvrtý v cieli, Španiel Hector Fabel.

Počasie sa najviac vyvŕšilo na jazdcoch triedy do 250 cm3. Šmyk na vode zradil dovtedy vedúceho jazdca pretekov Alexa de Angelisa, keď krátko pred koncom pretekov spadol. Daroval tak víťazstvo Talianovi Dovoziozovi, ktorý si pripísal už druhé víťazstvo v tejto sezóne. De Angelis však po páde nasadol na svoj stroj a obhájil druhé miesto. Pád postihol aj obhajcu titulu Španiela Lorenza, ktorý v pretekoch už nepokračoval a stratil veľa z náskoku, ktorý mal v priebežnom poradí hodnotenia šampionátu. Desiate miesto Čecha Karla Abrahama je jeho historicky najlepším umiestnením v majstrovstvách sveta.

V kráľovskej triede MotoGP si aj tentoraz suverénne počínal mladý austrálsky jazdec Casey Stoner, možno budúci majster sveta. Jeho Ducati je v tejto sezóne tak rýchle, že mu, najmä na dlhých rovinkách, nestačí žiadny iný stroj ani jazdec. Ani "Doctor", fenomenálny sedemnásobný majster sveta Valentino Rossi. V technických pasážach na Rossiho síce nikto nemá, ale každý okruh má okrem zákrut aj rovinky, a na tých jeho Yamaha stráca. A potom – mokrá trať viac sedí Stonerovi alebo "vodníkovi" Vermoulenovi ako Rossimu. Aj preto Rossi na stupne pre víťazov tentoraz nedosiahol a v celkovom poradí seriálu stráca na Stonera už 26 bodov.

Výsledky Grand Prix V. Británie (Donigton)

Do 125 cm3

1. Pasini (Tal./Aprilia)41:49,049
2. Kojama (Jap./KTM)+3,253
3. Faubel +5,094
4. Gadea+6,781
5. Olive (všetci Šp./Aprilia)+7,212
6. Di Meglio (Fr./Honda)+7,335
...
18. Pešek (ČR/Derbi)+1:05,847

Poradie MS (po 7 zo 17 pretekov)

1. Faubel118 bodov
2. Talmácsi (Maď./Aprilia)115
3. Pešek94
4. Gadea92
5. Kojama88
6. Corsi86

Do 250 cm3

1. Dovizioso (Tal./Honda)48:40,173
2. De Angelis (San Mar./Aprilia)+22,102
3. H. Aojama (Jap./KTM)+1:03,137
4. Takahaši (Jap./Honda)+1:03,370
5. Š. Aojama (Jap./Honda)+1:25,269
6. Kallio (Fín./KTM)+2:07,333
...
10. Abraham (ČR/Aprilia)-1 kolo

Poradie MS

1. Lorenzo (Šp./Aprilia)153 bodov
2. Dovizioso142 b
3. De Angelis135
4. Bautista100
5. Barberá (obaja Šp./Aprilia)71
6. Simon61
...
19. Abraham13

MotoGP

1. Stoner (Austr./Ducati)51:40,739
2. Edwards (USA/Yamaha)+11,768
3. Vermeulen (Austr./Suzuki)+15,678
4. Rossi (Tal./Yamaha)+21,827
5. Hopkins (USA/Suzuki)+35,518
6. De Puniet (Fr./Kawasaki)+36,474
7. Barros (Braz./Ducati)+38,094
8. Pedrosa (Šp./Honda)+38,992
9. Hofmann (Nem./Ducati)+39,239
10. Melandri (Tal./Honda)-1:01,526

Poradie MS

1. Stoner165 bodov
2. Rossi139
3. Pedrosa106
4. Vermeulen88
5. Hopkins83
6. Barros60
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.