GP Valencie: Rossi nedosiahol na vicemajstra

Nedeľa, 04 november 2007

Španiel Pedrosa vylúštil tajničku a stal sa vicemajstrom sveta v najsilnejšej triede MotoGP.

GP Valencie

Rossi so zlomeninami zápästia po páde v kvalifikácii síce do pretekov nastúpil, ale ich nedokončil. A tak možno iba konštatovať, že ani záver sezóny Talianovi nevyšiel. Mnohonásobný majster sveta v pretekoch cestných motocyklov skončil v celkovom hodnotení v tohtoročnej sezóne najhoršie od roku 1996, kedy vstúpil do kolotoča majstrovstiev sveta cestných motocyklov a už rok na to získal prvý titul majstra sveta.

Pred poslednými pretekmi sezóny v Španielskej Valencii mal druhý Rossi pre tretím Pedrosom náskok 19 bodov. Rossimu stačilo umiestniť sa do pätnásteho miesta a Pedrosa ho ani v prípade víťazstva nemohol predstihnúť. To by musel byť v tom čert, aby si Talian druhé miesto neudržal, alebo by sa musel stať zázrak. Osud však namiešal iný recept. V kvalifikácii Rossi spadol a zlomil si na troch miestach zápästie pravej ruky, práve tej, ktorou sa ovláda plyn i brzda. Záchranou na udržanie druhej priečky pre Rossiho mohol byť aj Austrálčan Stoner, ktorý v tomto roku vyhrával jednu veľkú cenu za druhou. Ak by vyhral aj vo Valencii, Rossi nemusel vôbec štartovať a Pedrosa ho v takomto prípade nemohol predstihnúť.

GP Valencie GP Valencie

Kalkulácie jednoznačne nahrávali Talianovi, ktorý o titul vicemajstra mohol len ťažko prísť. Napriek tomu Rossi vzal svoj osud do vlastných rúk a na štart sa postavil. Zo 17. miesta sa len pomaly dostával dopredu, v 14. kole bol už na bodovanom 15. mieste, o dve kolá neskôr už 14. Nie Rossi, ale jeho stroj nevydržal záťaž a v 20. kole musel z pretekov odstúpiť a dianie na trati sledoval len z boxov. Pedrosa nakoniec s prehľadol vyhral, keď Stoner napriek skvelému začiatku nestačil neskôr tempu malého Španiela.

Víťazstvo Pedrosu znamenalo zisk titulu vicemajstra. Bolo to jeho druhé tohtoročné víťazstvo, ale určite najcennejšie. Tretí po skvelom výkone skončil Američan Hopkins. Tvrdý boj o ďalšie miesta vyhral nakoniec Melandri pred Capirossim a Vermeulenom. Vynikajúci výkon podal 37ročný Brazílčan Alex Barros, skončil siedmy, keď sa krátko pred cieľom dostal aj pred Nickyho Haydena. Boli to posledné Barrosove preteky v jeho bohatej športovej kariére, ktorú odštartoval v polovici osemdesiatych rokov.

GP Valencie

V triede do 250 cm3 už dávnejšie istý majster sveta Španiel Lorenzo, ktorý od budúcej sezóny bude jazdiť v tíme Fiat Yamaha s Valentinom Rossim, sa spočiatku držal na čele, ale potom akoby stratil motiváciu a do cieľa prišiel až ako siedmy. Vyhral Fín Kallio po veľmi dramatickom boji s De Angelisom, Debom a Doviziosom.

Maďar Talmácsi alebo Španiel Faubel? Bližšie k titulu v najslabšej objemovej triede mal maďarský jazdec. Pred Faubelom mal náskok desať bodov a teda veľkú šancu stať sa majstrom sveta. Na trati to vyzeralo tak, akoby na nej bojovali len oni dvaja. Doslova bratovražedný boj o každý centimeter zvádzali až po cieľovú pásku, ktorú ako prvý pomyselne preťal Španiel, ale titul patrí Talmácsimu. Český jazdec Lukáš Pešek mal teoretickú šancu skončiť celkovo tretí, predstihnúť Japonca Koyamu sa mu však nepodarilo. Koyama je v šampionáte tretí, Pešek štvrtý.

Trieda MotoGP

1. D. Pedrosa Špan./Honda
2. C. Stoner Austr./Ducati +5,45 s
3. J. Hopkins USA/Suzuki +20,40
4. M. Melandri Tal./Honda +24,83
5. L. Capirossi Tal./Ducati +25,80
6. Ch. Vermeulen Austr./Sužuji +25,86
7. A. Barros Braz./Ducati +29,47
8. N. Hayden USA/Honda +30,33
9. R. de Puniet Franc./Kawasaki +30,89
10. T. Elías Špan./Honda +31,03

Konečné poradie majstrovstiev sveta

1. C. Stoner 367
2. D. Pedrosa 242
3. V. Rossi 241
4. J. Hopkins 189
5. M. Melandri 187
6. Ch. Vermeulen 179
7. L. Capirossi 166
8. M. Hayden 127
9. J, Edwards 124
11. A. Barros 115

Trieda do 250 cm3

1. M. Kallio Fín./KTM
2. A. De Angelis San Mar./Aprilia +0,37 s
3. Debon Špan./Aprilia +6,79
4. A. Dovizioso Tal./Honda +6,88
5. H. Barberá Špan./Aprilia +12,77
6. J. Simon Špan./Honda +13,03
7. J. Lorenzo Špan./Aprilia +14,75
8. Y. Takahaši Jap./Honda +16,44
9. T. Lüthi Švajč./Aprilia +16,55
10. H. Aojama Jap./KTM +20,22

Konečné poradie majstrovstiev sveta

1. J. Lorenzo 312 bodov
2. A. Doviziozo 260
3. A. De Angelis 235
4. A. Bautista 181
5. H. Barbera 177
6. H. Aojama 160
7. M. Kallio 157
8. T.Lüthi 133
9. J. Simon 123
10. M. Simoncelli 97

Do 125 cm3

1. H. Faubel Špan./Aprilia
2. G. Talmácsi Maď./Aprilia +0,18 s
3. S. Gadea Špan./Aprilia +0,29
4. M. Pasini Tal./Aprilia +0,83
5. L. Pešek ČR/Derbi +0,88
6. E. Rabat Špan./Honda +5,85
7. P. Nieto Špan./Aprilia +9,04
8. B. Smith V. Brit./Honda +13,03
9. T. Kojama Jap./KTM +20,73
10. A. Espargaro Špan./Aprilia +21,00

Konečné poradie majstrovstiev sveta

1. G. Talmácsi 282 bodov
2. H. Faubel 277
3. T. Kojama 193
4. L. Pešek 182
5. M. Pasini 174
6. S. Corsi 168
7. S. Gadea 160
8. J. Olive 131
9. A. Espargaro 110
10. B. Smith 101
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.