Indianopolis: Rossi opäť valcoval súperov

Streda, 17 september 2008

Valentino Rossi túži po dvojročnej pauze stať sa opäť majstrom sveta v najsilnejšej triede Moto GP. Potvrdil to skvelým víťazstvom v premiérovej Veľkej cene Red Bull v Indianopolise. Zvíťazil nielen nad svojimi súpermi, ale aj nad vytrvalým dažďom a silným vetrom. Flexibilný Rossi získal už 69. víťazstvo a stal sa najúspešnejším jazdcom v histórii majstrovstiev sveta v kráľovskej triede.

Valentino Rossi Casey Stoner a Andrea Dovizioso

Talianska motocyklová stálica Valentino Rossi vyhral veľmi tesne kvalifikáciu pred Austrálčanom Stonerom a bol aj veľkým favoritom pretekov po prvý raz v americkom Indianopolise. Ďalší jazdci už mali v kvalifikácii na prvých dvoch väčšie časové straty. Prevaha dvoch najlepších jazdcov seriálu majstrovstiev sveta sa očakávala aj v samotných pretekoch. Výdatný dážď a vietor však mohli urobiť svoje.

Najsilnejšiu triedu odštartovali za dažďa. Rossi sa po štarte prepadol na štvrté miesto. Najlepší štart ako zvyčajne mal Stoner, ale ešte v prvom kole sa pred neho dostal Dovizioso. Tretí jazdil domáci Nicky Hayden. Pred Rossiho sa medzitým dostal druhý jazdec Yamahy Jorge Lorenzo. Rošády na prvých štyroch postoch miešali poradím, ktoré sa každú chvíľu menilo. "Doctor" (Rossi) si otestoval trať a postupne sa dostal pred Stonera, potom Lorenza i Doviziosa. A testoval ďalej. Už nie trať, ale na prvej priečke jazdiaceho Haydena. V siedmom kole sa mu priblížil tak, že si začal vyberať miesto, kde by sa dostal pred neho. Ten okamih nastal pätnásť kôl pred koncom pretekov. Profesorským štýlom "a la Rossi" zdolal aj poslednú prekážku a začal sa Haydenovi vzďaľovať.

Casey Stoner

Hustnúci dážď a silnejúci vietor však boli proti dokončeniu pretekov, takže červené zástavy sedem kôl pred koncom znamenali najprv prerušenie pretekov. Čakalo sa na rozhodnutie, či sa bude v pretekoch pokračovať, alebo sa skončia. Verdikt, že preteky pokračovať nebudú, znamenal víťazstvo Valentina Rossiho, ktorý v čase prerušenia mal už takmer šesťsekundový náskok. Hayden skončil druhý a Rossiho tímový kolega Lorenzo tretí. Stoner bral body za štvrté miesto, Dovizioso bol v cieli piaty a Američan Spies, ktorý štartoval na divokú kartu, obsadil šiestu priečku.

Výsledky Moto GP

1. Valentino Rossi Yamaha 37:20,90 min
2. Nicky Hayden Honda + 5,97 s
3. Jorge Lorenzo Yamaha + 7,86
4. Casey Stoner Ducati + 28,16
5. Andrea Dovizioso Honda + 28,82
6. Ben Spies Suzuki + 29,64
7. Sylvain Guintoli Ducati + 36,22
8. Dani Pedrosa Honda + 37,26
9. Chris Vermeulen Suzuki + 38,44
10. Alex de Angelis Honda + 42,44
11. Anthony West Kawasaki + 47,18
12. Toni Elías Ducati + 55,96
13. Randy de Puniet Honda + 57,37
14. John Hopkins Kawasaki + 58,35
15. Colin Edwards Yamaha + 1:00,61 min
16. Loris Capirossi Suzuki + 1:05,62
17. Shinya Nakano Honda + 1:05,84
18. James Toseland Yamaha + 1:07,97
19. Marco Melandri Ducati + 1:21,02

Priebežné poradie

1. Valentino Rossi 287 b
2. Casey Stoner 200
3. Dani Pedrosa 193
4. Jorge Lorenzo 156
5. Andrea Dovizioso 129
6. Chris Vermeulen 117
7. Colin Edwards 109
8. Nicky Hayden 104
9. Shinya Nakano 87
10. Toni Elías 86
11. Loris Capirossi 86
12. James Toseland 85
13. Sylvain Guintoli 56
14. Alex de Angelis 55
15. Marco Melandri 48
16. Randy De Puniet 43
17. John Hopkins 41
18. Anthony West 41
19. Ben Spies 20
20. Jamie Hacking 5
21. Tadayuki Okada 2

Trieda do 250 cm³

Preteky triedy do 250 cm³ pre dážď a silný vietor vôbec neodštartovali.

Priebežné poradie v triede do 250 cm³

1. Marco Simoncelli 190 b
2. Mika Kallio 164
3. Alvaro Bautista 163
4. Hector Barbera 142
5. Alex Debon 139
6. Mattia Pasini 117

Trieda do 125 cm³

Preteky triedy do 125 cm³ sa mali jazdiť na 23 kôl, pre silný dážď a vietor ich však predčasne skončili v sedemnástom kole a výsledky sa podľa platných pravidiel rátajú o kolo skôr. Víťazom sa tak stal Nicolas Terol, hoci cieľom 17. kola prešiel ako prvý Espargaro. V 16. kole však na chvíľku pred cieľovou čiarou prevzal vedenie Terol a tak sa stal víťazom pred Espargarom a Bradlom.

Výsledky

1. Nicolas Terol Aprilia 29:51,35 min
2. Pol Espargaro Derbi + 1,71 s
3. Stefan Bradl Aprilia + 3,98
4. Scott Redding Aprilia + 4,28
5. Sandro Cortese Aprilia + 4,413
6. Marc Marquez KTM + 4,45

Priebežné poradie v triede do 125 cm³

1. Mike di Meglio 192 b
2. Simone Corsi 167
3. Stefan Bradl 142
4. Nicolas Terol 138
5. Gabor Talmácsi 124
6. Joan Olive 118

Autor: J. Goldberger
Foto: Ducati a MotoGP
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.