Laguna Seca - Lorenzo na ceste za titulom

Pondelok, 26 júl 2010

Komentátor pretekov na najkratšom okruhu série Moto GP začal prenos ironickým oznámením, že tu sa diváci tímovej réžie nedočkajú, lebo tu nie je Ferrari a nejazdí sa F1. O to spokojnejší boli diváci nielen v Kalifornii, ale na celom svete.

Laguna Seca
V. Rossi vymenil na chvíľu barličku za riadidlá motorky a skončil v Laguna Seca tretí

Od štartu až do cieľa sa na trati Veľkej ceny USA zvádzali napínavé súboje. Štarty Pedrosu sa pomaly stávajú legendou a určite to nie je iba zásluhou vynikajúcej trakčnej kontroly Hondy. No a jeho jazda akoby sa vymykala fyzikálnym zákonom. Počas niekoľkých kôl si vybojoval pohodlný náskok, až kým ho v 11. kole fyzika predsa len neposlala k zemi. Ostal nezranený, ale z toho, že nebodoval, radosť určite nemal.

Na prvé miesto sa tak dostal Lorenzo, ktorého Stoner nedokázal ohroziť. Na treťom mieste jazdil Dovizioso, ktorý mal pred Rossim už vyše dvojsekundový náskok. Rossi bojoval so Spiesom a Haydenom o štvrté miesto. Postupne sa dotiahol na Doviziosa a dostal sa pred neho spolu so Spiesom, ktorý však klesol späť, keď prepálil jednu zo zákrut. Za ním jazdil Nicky Hayden.

Náročná trať s divácky príťažlivou "vývrtkou" – vraj najťažšou zákrutou série Moto GP – si vyžiadala viaceré pády, ktoré sa však všetky obišli bez zranení. Snáď najkurióznejší absolvoval Aleix Espargaro (Pramac Ducati), keď pri brzdení preletel cez riadidlá a predbehol nie síce súpera, ale aspoň svoju motorku.

V závere pretekov sa Dovizioso dokonca dostal na niekoľko zákrut pred Rossiho, ktorý si však svojím typickým štýlom vybojoval obdivuhodné tretie miesto späť. Yamaha by mala niečo urobiť s akceleráciou svojich strojov, ktoré po tejto stránke na Hondy zrejme nestačia.

Zo zákulisia: vynorili sa predsa len pochybnosti o prestupe Rossiho k Ducati – vraj nič ešte nie je potvrdené. A jeho technik Jeremy Burgess oznámil, že do konca svojej kariéry zostane u Yamahy.

Ostáva len tešiť sa na nasledujúce preteky na Masarykovom okruhu v Brne, ktoré sa pôjdu 15. augusta v plnej zostave, teda aj so 125-kami a s Moto 2.

Výsledky Veľkej ceny USA

1. Jorge LORENZOŠpan./Yamaha43:54,873 min
2. Casey STONERAustr./Ducati+3,517 s
3. Valentino ROSSITal./Yamaha13,42
4. Andrea DOVIZIOSOTal./Honda14,188
5. Nicky HAYDENUSA/Ducati14,601
6. Ben SPIESUSA/Yamaha19,037
7. Colin EDWARDSUSA/Yamaha40,721
8. Marco MELANDRITal./Honda47,219
9. Mika KALLIOFín./Ducati52,813
10. Loris CAPIROSSITal./Suzuki52,814
11. Roger Lee HAYDENUSA/Honda+1:14,089 min
12. Alex DE ANGELISRSM/Honda+1:14,666

Preteky nedokončili

Aleix ESPARGAROSPADucati4 kolá
Marco SIMONCELLIITAHonda14 kôl
Dani PEDROSASPAHonda21 kôl
Hector BARBERASPADucati29 kôl
Alvaro BAUTISTASPASuzuki30 kôl

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 18 pretekov)

1. Jorge LORENZO210 bodov
2. Dani PEDROSA138
3. Andrea DOVIZIOSO115
4. Casey STONER103
5. Valentino ROSSI90
6. Nicky HAYDEN89
7. Ben SPIES77
8. Randy DE PUNIET69
9. Marco MELANDRI53
10. Marco SIMONCELLI49
11. Colin EDWARDS48
12. Hector BARBERA41
13. Loris CAPIROSSI36
14. Mika KALLIO31
15. Aleix ESPARGARO28
16. Alvaro BAUTISTA25
17. Hiroshi AOYAMA18
18. Alex DE ANGELIS8
19. Roger Lee HAYDEN5
20. Kousuke AKIYOSHI4
21. Wataru YOSHIKAWA1

Autor: Andrej Kuruc
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.