Laguna Seca - Lorenzo na ceste za titulom

Pondelok, 26 júl 2010

Komentátor pretekov na najkratšom okruhu série Moto GP začal prenos ironickým oznámením, že tu sa diváci tímovej réžie nedočkajú, lebo tu nie je Ferrari a nejazdí sa F1. O to spokojnejší boli diváci nielen v Kalifornii, ale na celom svete.

Laguna Seca
V. Rossi vymenil na chvíľu barličku za riadidlá motorky a skončil v Laguna Seca tretí

Od štartu až do cieľa sa na trati Veľkej ceny USA zvádzali napínavé súboje. Štarty Pedrosu sa pomaly stávajú legendou a určite to nie je iba zásluhou vynikajúcej trakčnej kontroly Hondy. No a jeho jazda akoby sa vymykala fyzikálnym zákonom. Počas niekoľkých kôl si vybojoval pohodlný náskok, až kým ho v 11. kole fyzika predsa len neposlala k zemi. Ostal nezranený, ale z toho, že nebodoval, radosť určite nemal.

Na prvé miesto sa tak dostal Lorenzo, ktorého Stoner nedokázal ohroziť. Na treťom mieste jazdil Dovizioso, ktorý mal pred Rossim už vyše dvojsekundový náskok. Rossi bojoval so Spiesom a Haydenom o štvrté miesto. Postupne sa dotiahol na Doviziosa a dostal sa pred neho spolu so Spiesom, ktorý však klesol späť, keď prepálil jednu zo zákrut. Za ním jazdil Nicky Hayden.

Náročná trať s divácky príťažlivou "vývrtkou" – vraj najťažšou zákrutou série Moto GP – si vyžiadala viaceré pády, ktoré sa však všetky obišli bez zranení. Snáď najkurióznejší absolvoval Aleix Espargaro (Pramac Ducati), keď pri brzdení preletel cez riadidlá a predbehol nie síce súpera, ale aspoň svoju motorku.

V závere pretekov sa Dovizioso dokonca dostal na niekoľko zákrut pred Rossiho, ktorý si však svojím typickým štýlom vybojoval obdivuhodné tretie miesto späť. Yamaha by mala niečo urobiť s akceleráciou svojich strojov, ktoré po tejto stránke na Hondy zrejme nestačia.

Zo zákulisia: vynorili sa predsa len pochybnosti o prestupe Rossiho k Ducati – vraj nič ešte nie je potvrdené. A jeho technik Jeremy Burgess oznámil, že do konca svojej kariéry zostane u Yamahy.

Ostáva len tešiť sa na nasledujúce preteky na Masarykovom okruhu v Brne, ktoré sa pôjdu 15. augusta v plnej zostave, teda aj so 125-kami a s Moto 2.

Výsledky Veľkej ceny USA

1. Jorge LORENZOŠpan./Yamaha43:54,873 min
2. Casey STONERAustr./Ducati+3,517 s
3. Valentino ROSSITal./Yamaha13,42
4. Andrea DOVIZIOSOTal./Honda14,188
5. Nicky HAYDENUSA/Ducati14,601
6. Ben SPIESUSA/Yamaha19,037
7. Colin EDWARDSUSA/Yamaha40,721
8. Marco MELANDRITal./Honda47,219
9. Mika KALLIOFín./Ducati52,813
10. Loris CAPIROSSITal./Suzuki52,814
11. Roger Lee HAYDENUSA/Honda+1:14,089 min
12. Alex DE ANGELISRSM/Honda+1:14,666

Preteky nedokončili

Aleix ESPARGAROSPADucati4 kolá
Marco SIMONCELLIITAHonda14 kôl
Dani PEDROSASPAHonda21 kôl
Hector BARBERASPADucati29 kôl
Alvaro BAUTISTASPASuzuki30 kôl

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 18 pretekov)

1. Jorge LORENZO210 bodov
2. Dani PEDROSA138
3. Andrea DOVIZIOSO115
4. Casey STONER103
5. Valentino ROSSI90
6. Nicky HAYDEN89
7. Ben SPIES77
8. Randy DE PUNIET69
9. Marco MELANDRI53
10. Marco SIMONCELLI49
11. Colin EDWARDS48
12. Hector BARBERA41
13. Loris CAPIROSSI36
14. Mika KALLIO31
15. Aleix ESPARGARO28
16. Alvaro BAUTISTA25
17. Hiroshi AOYAMA18
18. Alex DE ANGELIS8
19. Roger Lee HAYDEN5
20. Kousuke AKIYOSHI4
21. Wataru YOSHIKAWA1

Autor: Andrej Kuruc
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.