Laguna Seca - Lorenzo na ceste za titulom

Pondelok, 26 júl 2010

Komentátor pretekov na najkratšom okruhu série Moto GP začal prenos ironickým oznámením, že tu sa diváci tímovej réžie nedočkajú, lebo tu nie je Ferrari a nejazdí sa F1. O to spokojnejší boli diváci nielen v Kalifornii, ale na celom svete.

Laguna Seca
V. Rossi vymenil na chvíľu barličku za riadidlá motorky a skončil v Laguna Seca tretí

Od štartu až do cieľa sa na trati Veľkej ceny USA zvádzali napínavé súboje. Štarty Pedrosu sa pomaly stávajú legendou a určite to nie je iba zásluhou vynikajúcej trakčnej kontroly Hondy. No a jeho jazda akoby sa vymykala fyzikálnym zákonom. Počas niekoľkých kôl si vybojoval pohodlný náskok, až kým ho v 11. kole fyzika predsa len neposlala k zemi. Ostal nezranený, ale z toho, že nebodoval, radosť určite nemal.

Na prvé miesto sa tak dostal Lorenzo, ktorého Stoner nedokázal ohroziť. Na treťom mieste jazdil Dovizioso, ktorý mal pred Rossim už vyše dvojsekundový náskok. Rossi bojoval so Spiesom a Haydenom o štvrté miesto. Postupne sa dotiahol na Doviziosa a dostal sa pred neho spolu so Spiesom, ktorý však klesol späť, keď prepálil jednu zo zákrut. Za ním jazdil Nicky Hayden.

Náročná trať s divácky príťažlivou "vývrtkou" – vraj najťažšou zákrutou série Moto GP – si vyžiadala viaceré pády, ktoré sa však všetky obišli bez zranení. Snáď najkurióznejší absolvoval Aleix Espargaro (Pramac Ducati), keď pri brzdení preletel cez riadidlá a predbehol nie síce súpera, ale aspoň svoju motorku.

V závere pretekov sa Dovizioso dokonca dostal na niekoľko zákrut pred Rossiho, ktorý si však svojím typickým štýlom vybojoval obdivuhodné tretie miesto späť. Yamaha by mala niečo urobiť s akceleráciou svojich strojov, ktoré po tejto stránke na Hondy zrejme nestačia.

Zo zákulisia: vynorili sa predsa len pochybnosti o prestupe Rossiho k Ducati – vraj nič ešte nie je potvrdené. A jeho technik Jeremy Burgess oznámil, že do konca svojej kariéry zostane u Yamahy.

Ostáva len tešiť sa na nasledujúce preteky na Masarykovom okruhu v Brne, ktoré sa pôjdu 15. augusta v plnej zostave, teda aj so 125-kami a s Moto 2.

Výsledky Veľkej ceny USA

1. Jorge LORENZOŠpan./Yamaha43:54,873 min
2. Casey STONERAustr./Ducati+3,517 s
3. Valentino ROSSITal./Yamaha13,42
4. Andrea DOVIZIOSOTal./Honda14,188
5. Nicky HAYDENUSA/Ducati14,601
6. Ben SPIESUSA/Yamaha19,037
7. Colin EDWARDSUSA/Yamaha40,721
8. Marco MELANDRITal./Honda47,219
9. Mika KALLIOFín./Ducati52,813
10. Loris CAPIROSSITal./Suzuki52,814
11. Roger Lee HAYDENUSA/Honda+1:14,089 min
12. Alex DE ANGELISRSM/Honda+1:14,666

Preteky nedokončili

Aleix ESPARGAROSPADucati4 kolá
Marco SIMONCELLIITAHonda14 kôl
Dani PEDROSASPAHonda21 kôl
Hector BARBERASPADucati29 kôl
Alvaro BAUTISTASPASuzuki30 kôl

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 18 pretekov)

1. Jorge LORENZO210 bodov
2. Dani PEDROSA138
3. Andrea DOVIZIOSO115
4. Casey STONER103
5. Valentino ROSSI90
6. Nicky HAYDEN89
7. Ben SPIES77
8. Randy DE PUNIET69
9. Marco MELANDRI53
10. Marco SIMONCELLI49
11. Colin EDWARDS48
12. Hector BARBERA41
13. Loris CAPIROSSI36
14. Mika KALLIO31
15. Aleix ESPARGARO28
16. Alvaro BAUTISTA25
17. Hiroshi AOYAMA18
18. Alex DE ANGELIS8
19. Roger Lee HAYDEN5
20. Kousuke AKIYOSHI4
21. Wataru YOSHIKAWA1

Autor: Andrej Kuruc
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5