Le Mans: kraľoval doktor Rossi

Streda, 21 máj 2008

Ako za starých čias predvádzal aj teraz v Le Mans sedemnásobný majster sveta Valentino Rossi svoje nekonečné majstrovstvo v najsilnejšej triede MotoGP. Vo veľkom štýle deklasoval svojich rivalov. Zvíťazil presvedčivo a suverénne ako v časoch svojej najväčšej slávy.

Valentino Rossi

Víťazstvo v Le Mans, v piatych pretekoch seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, je jeho jubilejné deväťdesiate, čím vyrovnal rekord bývalého fenomenálneho španielskeho jazdca Angela Nieta. Španiel si po skončení pretekov počkal na Rossiho a na jeho víťaznom motocykli Yamaha ho odviezol do boxov. Rossi zvíťazil pred svojim tímovým kolegom Lorenzom, ktorého zranenie v tréningu na Veľkú cenu Číny mu síce nedovoľuje chodiť bez barlí, ale na motocykli dokáže robiť divy.

Predviedol to aj teraz na Veľkej cene Francúzska, keď sa síce po štarte prepadol na desiate miesto, ale stíhacou jazdou so svojou Yamahou sa postupne dostával pred Johna Hopkinsa, Lorisa Capirossiho, Nickyho Haydena, Chrisa Vermeulena a Colina Edwardsa. Pred Caseyho Stonera vo chvíli, keď mu vypovedal poslušnosť motocykel, ale aj pred Daniho Pedrosu. Pred takýmto výkonom klobúk dolu, najmä keď potom na stupne víťazov sa dostal len pomocou svojich barlí a tam potom sedel v kresle.

O tretie miesto zviedol tuhý boj vedúci jazdec priebežného poradia Pedrosa a Edwars. Nakoniec miesto na pódiu si vybojoval na ďalšej Yamahe Američan Edwards a pre Španiela Pedrosu zostala len pomyselná "zemiaková" medaila. Smolu mal minuloročný majster Stoner, ktorého zradil motocykel. Dotlačil ho do depa, vymenil za "mokrý" a do cieľa prišiel na 16. mieste. Strašidlom bolo počasie. Hrozilo dažďom, komisári povolili výmenu motocyklov, ale okrem Melandriho a Stonera nikto do boxov nezamieril. Tých pár kvapiek, čo spadlo, síce trošku spomalilo tempo, ale len na chvíľku a preteky sa tak mohli skončiť v začatom tempe.

Valentino Rossi sa víťazstvom v Le Mans dostal na čelo priebežného poradia seriálu majstrovstiev sveta a titul tohtoročného majstra pre Doktora Rossiho znovu naberá ostrejšie kontúry.

Výsledky

1. Valentino RossiYamaha44:30,80 min
2. Jorge LorenzoYamaha+4,99 s
3. Colin EdwardsYamaha+6,81
4. Dani PedrosaHonda+10,16
5.Chris VermeulenSuzuki+21,76
6. Andrea DoviziosoHonda+22,39
7. Loris CapirossiSuzuki+27,81
8. Nicky HaydenHonda+27,99
9. Randy de PunietHonda+29,34
10. Shinya NakanoHonda+30,82
11. Toni ElíasDucati+35,15
12. Alex de AngelisHonda+36,22
13. Sylvain GuintoliDucati+52,04
14. Anthony WestKawasaki+1:29,31 min
15. Marco MelandriDucati+1 kolo
16. Casey StonerDucati+2 kola

Priebežné poradie

1. Valentino Rossi97 bodov
2. Dani Pedrosa94
3. Jorge Lorenzo94
4. Casey Stoner56
5. Colin Edwards47
6. Loris Capirossi42
7. Nicky Hayden37
8. Andrea Dovizioso36
9. James Toseland33
10. Shinya Nakano28

Nedokončili

  • John Hopkins - Kawasaki
  • James Toseland - Yamaha
Preteky triedy do 125 cm³ prerušil dážď v 15. kole, po prerušení sa za dažďa na mokrých pneumatikách odjazdilo s novým štartom ešte päť kôl a časy z oboch častí sa sčítali. Ani tu sa nedarilo minuloročnému majstrovi G. Talmácsimu, ktorý mal pád a skončil až na 14. mieste.

Výsledky

1. Mike Di MeglioDerbi10:08,57 min
2. Bradley SmithAprilia+0,80 s
3. Nicolas TerolAprilia+3,08
4. Pol EspargaroDerbi+10,41
5. Andrea IannoneAprilia+11,69
6. Stefan BradlAprilia+11,88
7. Lorenzo ZanettiKTM+16,37
8. Joan OliveDerbi+16,54
9. Raffaele De RosaKTM+19,16
10. Randy KrummenacherKTM+22,39

14. Gábor Talmácsi - Aprilia - +23.695

Priebežné poradie

1. Mike di Meglio74 bodov
2. Nicolas Terol66
3. Simone Corsi62
4. Joan Olive58
5. Stefan Bradl58
6. Andrea Iannone43
7. Pol Espargaro39
8. Bradley Smith36
9. Sergio Gadea32
10. Gabor Talmacsi32

V triede do 250 cm³ si v kvalifikácii vyjazdil pole position Španiel Alex Debon a podobnú úlohu vzal na seba aj v pretekoch. Od štartu sa ujal vedenia, vytvoril si náskok pred ostatnými a zvíťazil s náskokom takmer päť sekúnd. Na druhú priečku sa pár metrov pred cieľom lišiackym spôsobom dostal Simoncelli pred Mattia Pasiniho, ktorý tak prišiel o takmer istú striebornú priečku.

Trieda do 250 cm³

1. Alex DebonAprilia47:27,41 min
2. Marco SimoncelliGilera+4,82 s
3. Mattia PasiniAprilia+4,99
4. Yuki TakahashiHonda+5,78
5. Mika KallioKTM+6,19
6. Manuel PoggialiGilera+6,47
7. Hiroshi AoyamaKTM+14,91
8. Julian SimonKTM+17,53
9. Aleix EspargaroAprilia+32,92
10. Hector FaubelAprilia+36,72
11. Thomas LuthiAprilia+48,97
12. Hector BarberaAprilia+56,84
  • Karel Abraham - Aprilia
  • Lukáš Pešek - Aprilia

Priebežné poradie

1. Mika Kallio93 bodov
2. Mattia Pasini77
3. Alex Debon59
4. Yuki Takahashi59
5. Marco Simoncelli53
6. Hiroshi Aoyama53
7. Hector Barbera53
8. Alvaro Bautista41
9. Aleix Espargaro33
10. Julian Simon31

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.