Lorenzo do tretice - prvý aj v Taliansku

Pondelok, 01 jún 2015

Španiel Jorge Lorenzo vyhral Veľkú cenu Talianska na okruhu v Mugello a po víťazstvách v Španielsku a vo Francúzsku je to už jeho tretie víťazstvo v rade v seriáli majstrovstiev sveta cestných motocyklov v triede MotoGP. Druhý v cieli bol víťaz kvalifikácie Talian Iannone a tretí jeho krajan Rossi. Majster sveta Španiel Marc Marquez mal pád a preteky nedokončil.

1 Jorge Lorenzo
Španiel Jorge Lorenzo si víťazstvom v Mugello zopakoval dve predchádzajúce víťazstvá

Jorge Lorenzo využil dobré postavenie na štarte a z druhej pozície za víťazom kvalifikácie Andreom Iannonem sa už na konci prvého kola dostal do vedenia a udržal si ho až do cieľa. Vystriedal tam Taliana Doviziosa, ktorý stál na štarte za tretie miesto z kvalifikácie hneď vedľa neho, ale ktorý vynikajúco odštartoval. Zlú kvalifikáciu mal aktuálny majster sveta Marc Marquez Aj keď štartoval až z 13. pozície, na konci druhého kola bol už tretí a v Mugello sa chcel za predchádzajúce neúspechy rehabilitovať a vyhrať. Keď sa potom v treťom kole z celkových 23 dostal na druhú pozíciu za vedúceho Lorenza, vyzeralo to tak, že títo dvaja sa pobijú o víťazstvo.

Lenže nesmel by to byť prchký Španiel, ktorý sa vidí vždy iba na čele a ostaní sa mu pozerajú na chrbát. Zo súboja s Lorenzom nakoniec nič nebolo a Marquez musel tuho bojovať o druhú priečku s Doviziosom i Iannonem. V jednom z takýchto súbojov deväť kôl pred koncom pretekov stratili jeho pneumatiky priľnavosť, Marquez spadol a ďalej už nepokračoval.

Aktuálny líder seriálu Valentino Rossi už tradične neuspel v kvalifikácii a na štarte stál až v treťom rade za ôsme miesto. Po štarte sa dokonca prepadol na jedenáste, ale nebol by to deväťnásobný majster sveta, keby nezabojoval. Deväť kôl pred koncom pretekov bol Rossi piaty na Španielom Pedrosom, ktorého o tri kolá neskôr poslal o jedno miesto dozadu. Keď po páde vypadol Marquez, zrazu bol Talian na pódiu. V tej chvíli mal vedúci jazdec Lorenzo náskok osem sekúnd a druhý Iannone pred Rossim viac ako sekundu. Aj keď potom Rossi znížil stratu pod sekundu, dostihnúť, prípadne predbehnúť sa mu ho nepodarilo a skončil tretí.

Lídrom v triede MotoGP aj po šiestich pretekoch je Rossi, víťaz z Talianska však znížil svoju stratu na šesť bodov. Tretí je Dovizioso, ktorý pre poruchu svoju Ducati nedoviedol do cieľa a deväť kôl pred cieľom zamieril do boxov a v pretekoch nepokračoval. Šesť kôl pred cieľom spadol Brit Crutchlow, ktorý v tom čase bojoval p o šiestu pozíciu. Čech Abraham "ulial" štart, za trest musel prejsť boxovou uličkou a skončil sedemnásty v súlade so svojim štartovým číslom. Zatiaľ v tejto sezóne ešte ani raz nebodoval a mal aj viac pádov.

2 Andrea Iannone
Taliansky jazdec Andrea Iannone má z domácich pretekov nový rýchlostný rekord 350 km/h a prvé pódiové umiestnenie v kariére v kráľovskej triede MotoGP

Dvadsaťosemročný dvojnásobný majster sveta Lorenzo dosiahol v Megello už svoje štvrté víťazstvo a v kariére si pripísal už svoj štvrtý hetrik. Valentino Rossi si tretím miestom naďalej udržal v priebežnom hodnotení seriálu majstrovstiev sveta náskok pred Lorenzom, aj keď už iba o šesť bodov. V doterajších šiestich podujatiach však ani raz nechýbal na pódiu!

Zaujímavosťou pretekov v talianskom Mugello bolo, že na rovinke dlhej 1200 dosiahol v kvalifikácii Talian Iannone najvyššiu rýchlosť 350 km/h, čo je nový rýchlostný rekord seriálu MotoGP. V pretekoch sa tejto rýchlosti priblížil hodnotou 345 km/h. Víťazovi Lorenzovi namerali najvyššiu rýchlosť 339,7 km/h. Aj z tohto porovnania vidieť, ako rýchle sú Ducati. A keď teraz majú aj dobré jazdné vlastnosti, nemožno sa diviť, že továrenskí jazdci Dovizioso i Iannone dosahujú v pretekoch aj vynikajúce výsledky. Platí to však aj o produkčných modeloch Ducati, na ktorých jazdia Talian Petrucci a Kolumbijčan Hernandes i ďalší

Lorenzo v Taliansku naznačil, že s útokom na tretí majstrovský titul to myslí vážne. Seriál je presne vo svojej jednej tretine, do konca zostáva ešte 12 pretekov. Ešte to bude zaujímavé!

Ďalšie preteky budú už o dva týždne, 14. júna v Španielsku na okruhu Catalunya.

Výsledky Veľkej ceny Talianska

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha41:39,173 min
2. Andrea IannoneTal./Ducati+5,563 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+6,661
4. Dani PedrosaŠpan./Honda+9,978
5. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+15,284
6. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+15,665
7. Maverick ViňalesŠpan./ Suzuki+23,805
8. Michele PirroTal./Ducati+29,152
9. Danilo PetrucciTal./Ducati+32,008
10. Yonny HernandesKol./Ducati+34,571
11. Scott ReddinegV. Brit./Honda+38,553
12. Loris BazFranc./Yamaha+42,158

Priebežné poradie (po 6 z 18 podujatí)

1. Valentino Rossi Tal.118 bodov
2. Jorge LorenzoŠpan.112
3. Andrea DoviziosoTal.83
4. Andrea IannoneTal.81
5. Marc MarquezŠpan.69
6. Bradley SmithV. Brit.57
7. Cal CrutchlowV. Brit.47
8. Pol EspargaroŠpan.45
9. Maverick ViňalesŠpan.36
10. Danilo PetrucciTal.32
11. Aleix EspargaroŠpan.31
12. Yonny HernandesKol.26

Trieda Moto2

1. Tito RabatŠpan./Kalex39:40,545 min
2. Johann ZarcoFranc./Kalex39:40,853
3. Dominique AegerterŠvaj./Kalex39:45,825
4. Sam LowesV. BrIt./Speed Up39:46,099
5. Luis SalomŠpan./Kalex39:48,038
6. Xavier SimeonBelg./Kalex39:48,441

Priebežné poradie (po 6 z 18 podujatí)

1. Johann ZarcoFranc.109 bodov
2. Tito RabatŠpan.78
3. Thomas LüthiŠvajč.68
4. Sam LowesV. Brit.67
5. Jonas FolgerNem.57
6. Alex RinsŠpan.54

Trieda Moto3

1. Miguel OliveiraPortug./KTM39:39,510 min
2. Danny KentV. Brit./Honda39:39,581
3. Romano FenatiTal./KTM39:39,637
4. Francesco BagnaiaTal./Mahindra39:39,640
5. Enea BastianiniTal./Honda39:39,710
6. Niccolo AntonelliTal./Honda39:39,891

Priebežné poradie (po 6 z 18 podujatí)

1. Danny KentV. Brit.124 bodov
2. Enea BastianiniTal.78
3. Romano FenatiTal.67
4. Miguel OliveiraPortug.66
5. Efren VazquezŠpan.60
6. Isaac ViňalesŠpan.55

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.