Lorenzo pokoril Rossiho

Pondelok, 24 máj 2010

Suverénne výkony v kvalifikácii nestačili Talianovi Rossimu zopakovať úspech z kvalifikácie aj v pretekoch Veľkej ceny Francúzska v triede Moto GP a premeniť ho na víťazstvo. To si z okruhu v Le Mans, tretieho podujatia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov odniesol Španiel Lorenzo a zopakoval tak svoj úspech spred dvoch týždňov z domácej veľkej ceny v Barcelone. Lorenzo sa po víťazstve v Le Mans dostal aj na čelo priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta v najsilnejšej motocyklovej triede.

Jorge Lorenzo
Aj takto si Španiel Lorenzo užíval radosť z víťazstva na VC Francúzska v Le Mans

Aj keď Rossi odštartoval do pretekov najlepšie a prvé kolá na okruhu v Le Mans patrili jemu, z tretej priečky sa dopredu predieral Lorenzo a pomerne rýchlo sa dostal pred druhého Pedrosu a začínal tlačiť na svojho tímového spolujazdca Rossiho. Prvý ani druhý pokus o zmenu na čele sa Lorenzovi nevydaril, tretí však už bol úspešný. Spočiatku sa Rossi držal v "závetrí" Lorenza, potom však rýchlejšej Lorenzovej Yamahe rovnaký Rossiho stroj evidentne nestačil a Španiel svoj náskok postupne zvýšil na viac ako päť sekúnd.

O prvých dvoch miestach bolo prakticky rozhodnuté, o tretie však zvádzali veľký boj Španiel Pedrosa a Talian Dovizioso (obaja z tímu Repsol Honda) až do posledného kola. Nakoniec to bol Talian, kto bol v cieli tretí a získal pódiové umiestnenie. Pedrosa neskončil ani štvrtý, keď ho tri zákruty pred cieľom predbehol Američan Hayden. Jeden z hlavných favoritov na titul majstra sveta, Austrálčan Stoner, mal pád a preteky nedokončil. Pád mal aj americký expres Ben Spies, ale aj skúsený Talian Capirossi.

Ďalšie, v poradí štvrté podujatie majstrovstiev sveta cestných motocyklov sa bude jazdiť v Taliansku na okruhu Mugello 30. mája tohto roku.

Výsledky Veľkej ceny Francúzska

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha44:29,114 min
2.- Valentino RossiTal./Yamaha+ 5,672 s
3. Andrea DoviziosoTal./Honda7,872
4.- Nicky HaydenUSA/Ducati9,346
5.- Daniel PedrosaŠpan./Honda12,613
6.- Marco MelandriTal./Honda21,918
7.- Randy de PunietFranc./Honda29,288
8.- Hector BarberaŠpan./Ducati33,128
9.- Aleix EspargaroŠpan./Ducati33,493
10.- Marco SimoncelliTal./Honda33,805
11.- Hiroshi AoyamaJap./Honda34,346
12.- Colin EdwardsUSA/Yamaha37,123
13.- Mika KallioFín./Ducati55,061

Preteky nedokončili

  • Loris Capirossi - Tal/Suzuki
  • Ben Spies - USA/Yamaha
  • Casey Stoner - Austr./Ducati

Priebežné poradie jazdcov (po 3 z 18 pretekov)

1. Jorge Lorenzo70 bodov
2. Valentino Rossi61
3. Andrea Dovizioso42
4. Daniel Pedrosa40
5. Nicky Hayden39
6. Randy de Puniet26
7. Marco Melandri21
8. Colin Edwards16
9. Marco Simoncelli16
10. Hector Barbera15
11. Hiroshi Aoyama13
12. Mika Kallio12
13. Ben Spies12
14. Casey Stoner11
15. Loris Capirossi9
16. Aleix Espargaro8
17. Alvaro Bautista6

Autor: J. Goldberger
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.