Lorenzo sa s Yamahou rozlúčil víťazstvom

Pondelok, 14 november 2016

Posledné preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v najsilnejšej triede MotoGP, Veľkú ceny Valencie, vyhral domáci jazdec Jorge Lorenzo na Yahame pred krajanom a novým majstrom sveta Marcom Marquezom na Honde a Talianom Andreom Iannone jazdiacim na motocykli Ducati. Valentino Rossi, ešte donedávna vážny kandidát na titul skončil vo Valencii štvrtý.

1 Rossi-Marquez-Vinales-Iannone
Rossi, Marquez, Viňales a Iannone v boji o pódiové umiestnenia na Veľkej cene Valencie

Jorge Lorenzo bol najrýchlejší v kvalifikácii. V pretekoch chcel potom zopakovať minuloročný triumf a víťazstvom sa po deviatich rokoch rozlúčiť s Yamahou, v sedle ktorej sa stal v triede MotoGP trikrát majstrom sveta. Z prvého miesta na štartovom rošte odštartoval najlepšie, postupne si vypracoval náskok až päť sekúnd a priviedol svoj stroj víťazne do cieľa. V závere pretekov zvoľnil, prenasledovateľ Marc Marquez však ani tak nemal žiadnu šancu poraziť ho a skončil druhý.

Na druhej priečke sa dlho držal Valentino Rossi prenasledovaný Andreom Iannone, Marcom Marquezom a Maverickom Viňalesom, ktorí mali ostatnými značný náskok. Rossi bol lepší v technických úsekoch trate, ale Iannoneho rýchla Ducati na dlhej rovinke Rossiho náskok zakaždým zmazala. Dvanásť kôl z celkových tridsať sa na druhé miesto prebojoval Marquez a nikým neohrozovaný prešiel tak aj cieľom. Súboj Rossi – Iannone dopadol nakoniec lepšie pre Iannoneho a ako tretí doplnil stupeň víťazov. Rossi skončil štvrtý, piaty bol Viňales a šiesty Pol Espargaro.

Vo Valencii sa do seriálu po dlhšej prestávke zavinenej zranením znovu vrátil k tímu Honda Španiel Dani Pedrosa. Nemal šťastný návrat, keď v šiestom kole mal pád a z pretekov odstúpil. Spadol aj Brit Cal Crutchlow a nenadviazal na úspechu z druhej polovice sezóny.

Lorenzo sa vo Valencii pred domácim publikom rozlúčil s Yamahou víťazstvom. V konečnom účtovaní 18dielneho seriálu obsadil minuloročný majster sveta tretí za Marcom Marquezom a Valentinom Rossim. Od budúcej sezóny bude Lorenzo sedlať Ducati. Jeho novým partnerom v tíme bude Andrea Dovizioso. Rossi, ktorý podpísal s Yamahou nový kontrakt na nasledujúce dva roky, bude jazdiť v tíme Yamaha s Viňalesom. Ten do Yamahy odchádza po úspešnom pôsobení v Suzuki.

2 Rossi - Marc Marquez - Lorenzo
Valentino Rossi - druhý v konečnom poradí, Marc Marquez - majster sveta a Jorge Lorenzo – konečné tretie miesto. Poradie v seriáli majstrovstiev sveta cestných moto.

Seriál cestných pretekov motocyklov sa skončil. Pre deväťnásobného majstra sveta Valentina Rossiho nepriniesla táto sezóna vytúžený desiaty titul, o ktorý sa usmievavý a vždy v dobrej nálade Rossi tak veľmi usiluje.

"Aj teraz vo Valencii som tlačil na "pílu" ako sa len dalo, ale bolo z toho len štvrté miesto," povedal Rossi po pretekoch. "Prvá polovica pretekov bola celkom dobrá, bol som na druhej pozícii, ale nebol som dostatočne rýchly. Marquez bol veľmi silný a skončil druhý. S Iannonem som bojoval na ostrie noža, bohužiaľ porazil ma, bol rýchlejší. Ale boli to dobré preteky. Sezóna priniesla veľa pozitívnych vecí, mne druhé miesto v šampionáte a množstvo pódiových umiestnení. Budúci rok sa pokúsim vyhrať viac pretekov ako len dvoje v tejto sezóne. V Yamahe sme stále konkurencieschopní. Bohužiaľ, urobil som aj pár chýb a v Mugelle som mal problém s motorom. Aj tak to bola dobrá sezóna."

Výsledky Veľkej ceny Valencie

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha45:54,228 min
2. Marc MarquezŠpan./Honda+1,185 s
3. Andrea IannoneTal./Ducati+6,603
4. Valentino RossiTal./Yamaha+7,668
5. Maverick ViňalesŠpan./Suzuki+10,610
6. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+18,378
7. Andrea DoviziosTal./Ducati+18,417
8. Aleix EspargaroŠpan./Suzuki+18,678
9. Bradley SmitsV. Brit/Yamaha+25,993
10. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia+35,065
11. Hector BarberaŠpan./Ducati+36,425
12. Danilo PetriucciTal./Ducati+42,415

Konečné poradie v seriáli (po 18 podujatiach)

1. Marc Marquez298 bodov
2. Valentino Rossi249
3. Jorge Lorenzo233
4. Maverick Viňales202
5. Andrea Dovizioso171
6. Dani Pedrosa (Špan./Honda)155
7. Cal Crutchlow (V. Brit./Honda)141
8. Pol Espargaro134
9. Andrea Iannone112
10. Hector Barbera102
11. Aleix Espargaro93
12. Alvaro Bautista82

Trieda Moto2

1. Johann ZarcoFranc./Kalex43:17,626 min
2. Thomas LüthiŠvajč./Kalex+3,281
3. Franco MorbidelliTal./Kalex+4,981

Konečné poradie v seriáli

1. Johann Zarco276 bodov
2. Thomas Lüthi234
3. Alex Rins (Špan.)214

Trieda Moto3

1. Brad BinderJAR/KTM40:13,777 min
2. Joan MirŠpan./KTM+0,056 s
3. Andrea MignoTal./KTM+0,081

Konečné poradie v seriáli

1. Brad Binder319 bodov
2. Enea Bastianini (Tal.)177
3. Jorge Navarro (Špan.)150

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.