Lorenzo si v Portugalsku prisladil titul

Utorok, 02 november 2010

Titul majstra sveta si na Veľkej cene Portugalska na okruhu v Estorile prisladil Španiel Jorge Lorenzo, ktorý mal titul pred týmito pretekmi už vo vrecku. Zvíťazil pred Talianom Valentinom Rossim a dvojicou Talianov Dovizioso a Simoncelli, keď v bratovražednom boji vyhral súboj o miesto na "bedni" prvý z menovaných najtesnejším rozdielom 59 tisícin sekundy.

Jorge LORENZO
Španiel a Talian, Lorenzo a Rossi, minuloročný a nový kráľ v najsilnejšej triede MotoGP

Sobotňajšiu kvalifikáciu sedemnásteho podujatia cestných motocyklov v triede MotoGP pre silný dážď a vodu na trati anulovali, takže na štartový rošt sa jazdci postavili podľa kombinácie tréningových časov. Lorenzo mal pole position, Američanovi Haydenovi patrila druhá a Rossimu tretia priečka. Španielovi vyšiel najlepšie aj štart, ale vedenie neskôr prevzal rýchlejší Rossi. Potom si však Španiel vzal vedenie naspäť a do cieľa prišiel neohrozene s náskokom takmer deviatich sekúnd pred Rossim a Doviziosom.

Austrálčan Stoner jazdil tretí a v piatom kole sa mu pošmyklo predné koleso a motocykel sa mu poškodil natoľko, že nebol schopný ďalšej jazdy a musel odstúpiť. Na treťom mieste jazdil potom Nicky Hayden, ale neodolal Doviziosovi a Simoncellimu. Boj týchto dvoch gradoval až po cieľovú čiaru, kde veľmi tesne vyhral Dovizioso na továrenskej Honde. Simoncelli skončil štvrtý a Hayden piaty.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov sa chýli k svojmu koncu. Ukončia ho posledné preteky tohtoročnej sezóny, ktoré budú 7. novembra v španielskej Valencii.

Výsledky Veľkej ceny Portugalska v triede MotoGP

1. Jorge LORENZOŠpan./Yamaha46:17,962 min
2. Valentino ROSSITal./Yamaha+ 8,629 s
3. Andrea DOVIZIOSOTal./Honda26,475
4. Marco SIMONCELLITal./Honda26,534
5. Nicky HAYDENUSA/Ducati27,154
6. Randy DE PUNIETFranc./Honda28,297
7. Colin EDWARDSUSA/Yamaha30,109
8. Dani PEDROSAŠpan./Honda44,947
9. Marco MELANDRITal./Honda+ 1:13,649 min
10. Hector BARBERAŠpan./Ducati+ 1:17,721
11. Alvaro BAUTISTAŠpan./Suzuki+ 1:17,908
12. Hiroshi AOYAMAJap./Honda+ 1:33,025
13. Loris CAPIROSSITal./Suzuki+ 1:39,752

Preteky nedokončili

  • Carlos CHECA - Špan./Ducati
  • Casey STONER - Austr./Ducati

Neodštartovali (pre zranenie)

  • Aleix ESPARGARO - Špan./Ducati
  • Ben SPIES - USA/Yamaha

Priebežné poradie jazdcov (po 17 z 18 podujatí)

1. Jorge LORENZO358 bodov
2. Dani PEDROSA236
3. Valentino ROSSI217
4. Casey STONER205
5. Andrea DOVIZIOSO195
6. Ben SPIES163
7. Nicky HAYDEN163
8. Marco SIMONCELLI115
9. Randy DE PUNIET110
10. Marco MELANDRI100
11. Colin EDWARDS99
12. Hector BARBERA82
13. Alvaro BAUTISTA78
14. Aleix ESPARGARO60
15. Hiroshi AOYAMA51
16. Loris CAPIROSSI44
17. Mika KALLIO43
18. Alex DE ANGELIS11
19. Roger Lee HAYDEN5
20. Kousuke AKIYOSHI4
21. Wataru YOSHIKAWA1

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.