Lorenzo vyhral v Aragónsku, Rossi tretí

Nedeľa, 04 október 2015

Vraciame sa k Veľkej cene Aragónska, ktorá priniesla víťazstvo v kráľovskej triede MotoGP domácemu pretekárovi Jorge Lorenzovi na Yamahe. Druhý v cieli bol jeho krajan Dani Pedrosa a tretí líder priebežného poradia Talian Valentino Rossi. Vedenie si naďalej udržiava Rossi pred Lorenzom a ďalším Španielom Marcom Marquezom, ktorý však v Aragónsku preteky pre pád nedokončil.

1 Jorge Lorenzo
Z víťazstva sa v Aragónsku tešil domáci pretekár Jorge Lorenzo na továrenskej Yamahe

Vedenie si aj po treťom mieste na Veľkej cene Aragónska, štrnástom podujatí seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov udržal Talian Valentino Rossi. Víťaz pretekov Španiel Lorenzo znížil náskok Rossiho na štrnásť bodov a Talian bude mať čo robiť, aby v ďalších pretekoch seriálu uhájil svoje vedenie, keď do jeho skončenia zostávajú ešte štyri podujatia.

Lorenzo vyhral Veľkú cenu Aragónska spôsobom štart ciel. Druhý po štarte jazdil obhajca titulu Marc Marquez, ale v jednej z ľavotočivých zákrut sa mu podkĺzlo predné koleso, vletel do štrkovej zóny a s poškodeným motocyklom už v pretekoch nemohol pokračovať. Rossi mal celkom dobrú kvalifikáciu a hneď po štarte sa usadil za Lorenzom a Marquezom.

Španiel Pedrosa mal v Aragónsku veľmi dobrú formu a veľkú chuť pretekať. Zároveň dokázať svojmu zamestnávateľovi z Hondy, že po horších výsledkoch dokáže zabojovať a rovnocenne súperiť s Yamahami. Po dramatických momentoch, keď si títo dvaja jazdci vymieňali pozície v boji o druhé miesto, lepší a rýchlejší bol Pedrosa a v cieli skončil druhý za Lorenzom, ale pred Rossim.

2 Pedrosa v Rossi
Pedrosa (vpredu s č. 26) s Rossim bojovali na ostrie noža. Šťastnejší v cieli bol Pedrosa.

Lorenzo sa po víťazstve na Veľkej cene Aragónska dostal k lídrovi priebežného poradia Valentinovi Rossimu na dostrel 14 bodov. Ak mu to pôjde aj v nasledujúcich štyroch pretekoch tak ako v Aragónsku, bude mať Rossi veľké problémy splniť si svoje želanie a získať jubilejný desiaty titul majstra sveta. Všetko je však otvorené, takže môžeme očakávať dramatický záver seriálu.

Marc Marquez spadol už piaty raz v tejto sezóne a preteky nedokončil. V priebežnom poradí je tretí a na Rossiho stráca 79 bodov. Bol by zázrak, ak by Marquez ešte siahal po titule, ktorý zrejme rozhodnú medzi sebou Rossi a Lorenzo. Veľa napovie už VC Japonska na okruhu v Motegi, ktorá je na programe už 11. októbra.

Výsledky Veľkej ceny Aragónska

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha41:44,933 min
2. Dani PedrosaŠpan./Honda+2,683 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+2,773
4. Andrea IannoneTal./Ducati+7,858
5. Andrea DoviziosoTal./Ducati+24,322
6. Aleix EspargaroŠpan./Suzuki+24.829
7. Cal CrutchlowV. Brit./Honda+25.367
8. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+25.503
9. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+26.452
10. Yonny HermandezVen./Ducati+43.889

Priebežné výsledky jazdcov (po 14 z 18 podujatí)

1. Valentino Rossi263
2. Jorge Lorenzo249
3. Marc Marquez184
4. Andrea Iannone172
5. Bradley Smith143
6. Andrea Dovizioso139
7. Dani Pedrosa129
8. Danilo Petrucci93
9. Cal Crutchlow88
10. Pol Espargaro88

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.