Lorenzo vyhral v Brne kvalifikáciu v novom rekorde

Nedeľa, 16 august 2015

Kvalifikáciu na Veľkú cenu Českej republike na okruhu v Brne v triede MotoGP vyhral v novom traťovom rekorde Španiel Jorge Lorenzo pred svojim krajanom Marcom Marquezom a Talianom Valentinom Rossim.

Jorge Lorenzo
Španiel Jorge Lorenzo vyhral kvalifikáciu na VC ČR v Brne v novom traťovom rekorde

Na štart sa do prvého radu postavia traja najväčší kandidáti na titul majstra sveta. Líder seriálu Rossi z tretej pozície, druhý z priebežného poradia Lorenzo ako víťaz kvalifikácie a dravý Marc Marquez, ktorý bude stáť medzi nimi. Brno je Rossiho obľúbená trať, takže by tu rád vyhral. Prvý by chcel byť aj jeho partner z tímu Yamaha Lorenzo. Marquez zasa musí doháňať manko z úvodu seriálu, takže z inou motiváciou ako vyhrať sa na štart nepostaví.

Ako preteky nakoniec dopadnú, kto sa bude najviac tešiť po prejdení posledného 22 okruhu, z ktorých každý meria 5200 metrov, to spoznáme už zajtra, v nedeľu, krátko pred pätnástou hodinou. Isté však už teraz je, že preteky v triede MotoGP v Brne na Masarykovom okruhu budú jedny z najdramatickejších v tohtoročnom seriáli. Vyznávači rýchlej jazdy na dvoch kolesách sa tak môžu už teraz na čo tešiť.

Jazdec Movistar Yamaha Jorge Lorenzo svojim kvalifikačným časom pokoril hranicu 1:55 min o 11 tisícin sekundy. Dvojnásobný majster sveta má druhý raz v tejto sezóne pole position a 31. v kariére v MotoGP. Dobré pre Rossiho s druhou Yamahou je, že štartuje tiež z prvého radu a nebude sa musieť z tradičného tretieho radu predierať dopredu.

Druhý rad na štarte patrí tímu Ducati, keď štvrtý najrýchlejší kvalifikačný čas dosiahol Andrea Iannone (+ 0.401 sekundy za Lorenzom) a šiesty Andrea Dovizioso na druhej Ducati. Medzi nimi je na piatom mieste Brit Bradley Smith, rovnako na Yamahe, ale nie továrenskej, ktorý za Lorenzom zaostáva o menej ako pol sekundy. Nepríjemnosti s pádom prežil v Brne Dani Pedrosa s druhou Hondol Repsol a do pretekov sa kvalifikoval až deviatym časom.

Na domácej trati sa po štyroch pre zranenie vynechaných pretekoch predstavil Karel Abraham. Bolesti v nevyliečenej zranenej nohe mu nedovolili odviesť lepší výkon a skončil na poslednom 25. mieste.

Výsledky kvalifikácie na Veľkú cenu Českej republiky

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha1:54,989 min
2. Marc MarquezŠpan./Honda0,074 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha0,364
4. Andrea IannoneTal./Ducati0,401
5. Bradley SmithV. Brit./Yamaha0,471
6. Andrea DoviziosoTal./Ducati0,946
7. Maverick ViňalesŠpan./Suzuki0,965
8. Pol EspargaroŠpan./Yamaha0,966
9. Dani PedrosaŠpan./Honda0,980
10. Cal CrutchlowV. Brit./Honda1,203
11. Hector BarberraŠpan./Ducati1,410
12. Yonny HernandezKol./Ducati1,750

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.