Marquez ďalej kraľuje, vyhral aj VC Španielska

Pondelok, 05 máj 2014

Ani štvrté preteky tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v triede MotoGP nevyhral nikto iný ako mladý Španiel Marc Marquez na motocykli Honda. Druhý na prekvapenie skončil Talian Valentino Rossi na Yamahe a tretí ďalší Španiel a Marquezov partner z továrenského tímu Honda Dani Pedrosa. Španiel Jorge Lorenzo, jeden z najvážnejších kandidátov na titul majstra sveta, sa ani na domácej veľkej cene na okruhu v Jereze nepresadil a v cieli bol až štvrtý.

Rossi - Marquez - Pedrosa
Netradičná zostava na stupni víťazov Rossi – Marquez – Pedrosa. Rossi tu vystriedal Lorenza, ktorý akoby nemal formu, alebo jeho Yamaha nemá výkon a rýchlosť.

Štvrtá veľká cena, štvrté pole position na štarte a štvrté víťazstvo v pretekoch v triede MotoGP je bilancia španielskeho mladíka, ktorý iba druhý rok preteká v najsilnejšej triede. Ak sa mu nič mimoriadne neprihodí a Yamaha nepridá viac koní a vyššiu rýchlosť do svojho motocykla, potom Marquez bude ktovie ako dlho v tejto sezóne kraľovať.

Prekvapením v Jereze bolo, že počas celého prvého kola a približne aj do polovice druhého sa Marquez vo vedení striedal s Rossim, pričom to miestami vyzeralo, že Talian má nádej udržať sa vo vedení. Keď však potom Španiel znovu prevzal vedenie a po desatinkách zvyšoval svoj náskok, bolo jasné, že ovládol preteky.

Rossi si pred dvojicou Lorenzo – Pedrosa udržiaval mierny približne sekundový náskok, z ktorého ho jeho tímový partner z Yamahy ani Pedrosova Honda nemohli ohroziť. Keď však sedem kôl pred koncom Pedrosa úspešne zaútočil na tretiu pozíciu Lorenza a nebezpečne sa začal približovať Rossimu, vyzeralo to na veľký boj medzi Rossim a Pedrosom o druhú priečku na stupni víťazov. Rossi si však majstrovskou jazdou ako z čias svojej najväčšej slávy druhé miesto udržal. Tretí skončil Pedrosa a Lorenzo bol až štvrtý.

Piatu priečku od štartu až po cieľ si držal Talian Dovizioso, aj keď v závere na neho nepríjemne dobiedzali Španieli Bautista s Aleixom Espargarom i Brit Smith, ktorí prešli cieľom v jednej polsekunde. Tvrdo bojovali o ďalšie pozície Pol Espargaro, Stafan Bradl a Nicky Hayden, ktorí prešli cieľom na deviatom, desiatom a jedenástom mieste.

Brit Call Crutchlow po absencii v predchádzajúcich pretekoch kvôli zlomenému malíčku ruky mal tentoraz problémy s technikou svojho motocykla a už v treťom kole z pretekov odstúpil. Preteky nedokončil ani český zástupca Karel Abrahám, ktorý po páde v druhom kole jazdil ešte ďalších osem kôl, ale potom tiež odstúpil. Kvôli haváriám so šťastným koncom preteky nedokončili ani Američan Edwards, Talian Iannone, Francúz di Meglio a ďalší Talian Pirro.

Pozíciu priebežného lídra triedy MotoGP si suverénne drží s maximálnym počtom sto bodov za štyri víťazstvá Marc Marquez pred druhým Pedrosom (72 bodov) a tretím Rossim (61 b).

V kategórii Moto2 zvíťazil fínsky pretekár Mika Kallio (Kalex), v triede Moto3 bol najlepší Talian Romano Fenati na KTM.

Jazdci sa v seriáli majstrovstiev sveta cestných motocyklov najbližšie predstavia 18. mája na VC Francúzska na okruhu v Le Mans.

Výsledky Veľkej ceny Španielska

Trieda MotoGP

1. Marc MarquezŠpan./Honda45:24,134 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+1,431 s
3. Dani PedrosaŠpan./Honda+1,529
4. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+8,541
5. Andrea DoviziosoTal./Ducati+27,494
6. Alvaro BautistaŠpan./Honda+27,606
7. Aleix EspargaroŠpan./Yamaha+27,917
8. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+27,947
9. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+29,419
10. Stefan BradlNem./Honda+32,872
11. Nicky HaydenUSA/Honda+35,490
12. Hiroshi AoyamaJap./Honda+40,083

Priebežné poradie (po 4 pretekoch z 18)

1. Marc Marquez100 bodov
2. Dani Pedrosa72
3. Valentino Rossi61
4. Andrea Dovizioso45
5. Jorge Lorenzo35
6. Stefan Bradl30
7. Aleix Espargaro30
8. Bradley Smith28
9. Andrea Iannone25
10. Pol Espargaro25
11. Nicky Hayden23
12. Hiroshi Aoyama19

Trieda Moto2

1. Mika KallioFín./Kalex44:56,004 min
2. Dominique AegerterŠvaj./Suter+2, 434 s
3. Jonas FolgerNem./Kalex+3,668

Priebežné poradie

1. Esteve RabatŠpan.83 bodov
2. Mika KallioFín.67
3. Maverick ViňalesŠpan.49

Trieda Moto3

1. Romano FenatiTal./KTM41:28,584 min
2. Efren VazquezŠpan./Honda+0,144 s
3. Alex RinsŠpan./Honda+0,147

Priebežné poradie

1. Jack MillerAustr.79 bodov
2. Romano FenatiTal.74
3. Efren VazquezŠpan.62

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-EcoTank
Ak ste doteraz napĺňali nádržku ostrekovača svojho auta z plastových fľaší či bandasiek, odteraz sa to môže zmeniť. Zmenu prináša slovenský ekologický vynález EcoTank. Stáva sa v Európe čoraz viac dostupným riešením tankovania kvapaliny do ostrekovačov. Vďaka jeho používaniu na sieťach čerpacích staníc v Európe sa odľahčilo životné prostredie o viac ako 80 ton plastového odpadu. Praktickú a zároveň ekologickú službu môžu využívať vodiči na viac ako 400 inštalovaných stojanoch až v desiatich krajinách Európy a v priebehu najbližších mesiacov pribudnú tri ďalšie trhy. Víziou spoločnosti EcoTank pre tento rok je počet nainštalovaných zariadení viac ako zdvojnásobiť.
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.