Marquez kraľuje, vyhral aj vo Valencii

Pondelok, 10 november 2014

Španiel Marc Marquez potvrdil aj v španielskej Valencii svoju nadvládu v kráľovskej motocyklovej triede MotoGP a vyhral posledné preteky seriálu pred talianskou legendou Valentinom Rossim a Španielom Danim Pedrosom. Trináste víťazstvo z osemnástich podujatí je výrečným potvrdením jazdeckých kvalít tohto nadaného len 21-ročného pretekára. Titul majstra sveta získal už po predposledných pretekoch v Malajzii a obhájil tak minuloročné prvenstvo.

1 Marquez - Marquez - Pedrosa
Marc Marquez (93) potvrdil svoju nadvládu v triede MotoGP a stal sa víťazom pretekov vo Valencii. V závese za ním jazdí Valentino Rossi (46). V takomto poradí prešli aj cieľom.

Už pred dvoma týždňami si mladý Španiel víťazstvom v Malajzii zaistil titul majstra sveta a v predstihu obhájil titul, ktorý získal pred rokom ako historicky najmladší jazdec kráľovskej motocyklovej triedy. Teraz vo Valencii mal k víťazstvu blízko Talian Rossi, nakoniec prvý v cieli bol Marc Marquez a posledné preteky na domácej pôde už nemali vplyv na jeho prvenstvo.

Marquez sa aj doma predviedol vo skvelej forme a Rossiho, ktorý opäť žiari, znovu porazil a zakončil tak sezónu vo veľkom štýle. Do pretekov štartoval zo šiesteho miesta, postupne sa prepracovával dopredu a v 11. kole sa dostal pred vedúceho jazdca Rossiho. Trináste víťazstvo v sezóne je historickým rekordom v počte víťazstiev v najsilnejšej triede. O jedno víťazstvo tak prekonal Austrálčana Micka Doohana, ktorý v roku 1997 zvíťazil dvanásťkrát.

Pre dážď, ktorý mohol skomplikovať preteky vo Valencii, ale nakoniec sa nekonal, sa niektorí jazdci rozhodli pre pneumatiky do dažďa, okrem iných napríklad aj Španiel Lorenzo a Talian Iannone. Nič tým však nezískali, naopak, Lorenzo vypadol už v šiestom kole a Iannone prišiel do cieľa posledný. Úspešný nebol ani český jazdec Karel Abraham, ktorý po tom, čo v štyroch predchádzajúcich pretekoch pre pády vypadol, skončil vo Valencii sedemnásty.

2 Valentino Rossi
Valentino Rossi aj vo svojich 35 rokoch patrí medzi najlepších jazdcov planéty v kráľovskej triede MotoGP. V sezóne 2014 obsadil v konečnom hodnotení druhé miesto.

Valentino Rossi už viac rokov nemal tak úspešnú sezónu ako tento rok. Bol vyrovnaným partnerom pre každého jazdca zo svetovej špičky, takmer pravidelne v druhej polovici seriálu stál na stupni víťazov, dokázal poraziť každého zo štartového pola, vrátane Marca Marqueza. Dosahoval lepšie výsledky ako Lorenzo, druhý (vlastne prvý!?) jazdec továrenského tímu Yamaha. Pravidelne za ním končil aj Španiel Dani Pedrosa.

Výkonnosť Valentina Rossiho rapídne stúpala ku koncu tejto sezóny. Teraz vo Valencii vyhral kvalifikáciu (po prvý raz v tejto sezóne) pred Talianom Iannoneom a Pedrosom. Lorenzo bol štvrtý a Marquez šiesty. V konečnom poradí seriálu je Rossi druhý za Marcom Marquezom. Pred tímovým partnerom Lorenzom má nestarnúci jazdec Yamahy na konci sezóny náskok 33 bodov! To už naozaj nepotrebuje komentár o tom, aký je Rossi jazdec!

Výsledky Veľkej ceny Valencie

Trieda MotoGP

1. Marc MarquezŠpan./Honda46:39,627 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+3,516 s
3. Dani PedrosaŠpan./Honda+14,040
4. Andrea DoviziosoTal./Ducati+16,705
5. Cal CrutchlowV. Brit./Ducati+16,773
6. Pol EspargaróŠpan./Yamaha+37,884
7. Aleix EspargaroŠpan.Yamaha+38,168
8. Stefan BradlNem./Honda+41,803
9. Michele PirroTal./Ducati+45,710
10. Scott ReddingV. Brit./Honda+51,191

Konečné poradie (po 18. pretekoch)

1. Marc Marquez362 bodov – majster sveta
2. Valentino Rossi295
3. Jorge Lorenzo263
4. Dani Pedrosa246
5. Andrea Dovizioso187
6. Pol Espargaro136
7. Aleix Espargarp126
8. Bradley Smith121
9. Stefan Bradl117
10. Andrea Iannone102
11. Alvaro Bautista89
12. Scott Redding81
13. Cal Crutchlow74
14. Hiroshi Aoyama68
15. Yonny Hernandez53
16. Nicky Hayden47
17. Karel Abraham33
18. Hector Barbera26
19. Michele Pirro18
20. Danilo Petrucci17
21. Alex de Angelis14
22. Colin Edwards11
23. Broc Parkes9
24. Michael Laverty9
25. Mike di Meglio9
26. Katsuyuki Nakasuga4
27. Leon Camier1

Trieda Moto2

1. Thomas LüthiŠvaj./Suter43:08,366 min
2. Esteve RabatŠpan./Kalex+0,133 s
3. Johann ZarcoFranc./Suter+10,728

Konečné poradie (po 18. pretekoch)

1. Esteve Rabat346 bodov - majster sveta
2. Mika Kallio289
3. Maverick Viňales274

Trieda Moto3

1. Jack MillerAustr./KTM40:10,983 min
2. Isaac ViňalesŠpan./KTM+0,155 s
3. Alex MarquezŠpan./Honda+0,955

Konečné poradie (po 18. pretekoch)

1. Alex Marquez278 bodov - majster sveta
2. Jack Miller276
3. Alex Rins237

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.