Marquez najmladším šampiónom MotoGP

Pondelok, 11 november 2013

V Španielskej Valencii sa odohrávalo pravé finále boja o titul tohtoročného majstra sveta v triede MotoGP. O novom majstrovi sa rozhodovalo až na poslednom podujatí 18dielneho seriálu, na ktoré sa prišlo pozrieť až stoštyri a pol tisíc fanúšikov motocyklového športu. Šancu stať sa majstrom sveta mali len Marquez a Lorenzo. Pedrosa ani Rossi do boja o titul majstra už zasiahnuť nemohli.

Marc Marquez
Moment, kedy už Marc Marquez vie, že je novým majstrom sveta v triede MotoGP

V Španielsku viac divákov ako sa prišlo pozrieť do Valencie na súboj Marqueza a Lorenza chodí len na futbalové zápasy Realu Madrid a FC Barcelony. Boli zvedaví na súboj lídra priebežného poradia Marca Marqueza a druhého Jorge Lorenza. Lerenzo musel vyhrať a Marquez nesmel byť horší ako štvrtý, aby sa mladší z týchto dvoch Španielov, nováčik triedy MotoGP Marquez, stal novým majstrom sveta.

Preteky sa od samotného začiatku vyvíjali priaznivo pre Lorenza. Ujal sa vedenia, druhý bol Pedrosa, tretí Bautista, štvrtý Rossi a až piaty aktuálny líder seriálu Marquez. Ak by sa boli preteky takto skončili, potom by majstrom bol Lorenzo. Lenže do cieľa bolo treba odjazdiť ešte tridsať štvorkilometrových okruhov. Už po niekoľkých zákrutách sa však poradie zmenilo a za vedúcim Lorenzom jazdili Pedrosa, Marquez, Rossi, Bautista, Crutchlow. Bolo jasné, že ak sa nič mimoriadne nestane, titul získa Marquez.

V dramatických pretekoch, po ostrých súbojoch, najprv Lorenza s Marquezom, neskôr Lorenza s Pedrosom, si Lorenzo vytvoril menší náskok pred štvoricou prenasledovateľov - Pedrosom, Marquezom, Rossim a Bautistom. V takomto poradí prešli aj cieľom. Takže bolo rozhodnuté a dvadsaťročný nováčik triedy MotoGP Marquez sa stal majstrom sveta pre rok 2013 - najmladším v histórii tejto najsilnejšej triedy.

Pred Marquezom bol najmladším majstrom sveta v kráľovskej triede Američan Freddy Spencer, ktorý získal titul ako 21ročný. To bolo v roku 1983. Husársky kúsok vyhrať triedu MotoGP v prvom roku účinkovania v nej sa pred Marquezom podaril v roku 1978 len Američanovi Kennymu Robertsovi. Jorge Lorenzo získal v tejto triede prvý titul majstra sveta ako 23ročný.

Lorenzo stratil veľa v prvej časti šampionátu, keď mal až tri nebezpečné pády a zlomeninu kľúčnej kosti, zatiaľ čo Marquez mal v pretekoch len jeden pád a jedny nedokončené preteky. Veľký náskok Marqueza znížil Lorenzo v závere seriálu po tom, čo Marqueza v Austrálii diskvalifikovali na oneskorené striedanie motocykla. Záver seriálu však španielsky mladík zvládol s veľkou rutinou a titul mu zaslúžene patrí.

Výsledky pretekov vo Valencii

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha46:10,302 min
2. Dani PedrosaŠpan./Honda+3,934 s
3. Marc MarquezŠpan./Honda+7,357
4. Valentino RossiTal./Yamaha+10,579
5. Alvaro BautistaŠpan./Honda+14,965
6. Stefan BradlNem./Honda+24,399
7. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+29,043
8. Nicky HaydenDucati Team+39.893
9. Andrea DoviziosoTal./Ducati+53,196
10. Michele PirroTal./Ducati Team+1:02,983 min

Konečné poradie po 18 podujatiach

1. Marc Marquez334 bodov
2. Jorge Lorenzo330
3. Dani Pedrosa300
4. Valentino Rossi237
5. Cal Crutchlow188
6. Alvaro Bautista171
7. Stefan Bradl156
8. Andrea Dovizioso140
9. Nicky Hayden126
10. Bradley Smith116

Trieda Moto2

1. Nicolas TerolŠpan./Suter43:24,972 min
2. Jordi TorresŠpan./Suter+4,047 s
3. Johann ZarcoFrac./Suter+5,993 s

Konečné poradie po 17 podujatiach

1. Pol Espargaro265 bodov
2. Scott Redding225
3. Esteve Rabat215

Trieda Moto 3

1. Maverick ViňalesŠpan./KTM40:12,463 min
2. Jonas FolgerNem./Kalex KTM+0,186 s
3. Alex RinsŠpan./KTM+0,187

Konečné poradie po 17 podujatiach

1. Maverick Viňales323 bodov
2. Alex Rins311
3. Luis Salom302

Marc Marquez Marc Marquez M. Marquez - J. Lorenzo - D. Pedrosa
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
mini-vision-urbanaut
Pri predstavovaní virtuálnej štúdie Mini Vision Urbanaut v novembri 2020 odhalila značka MINI úplne novú interpretáciu mobility prostredníctvom inovatívnej vízie využitia priestoru. Spoločnosť BMW, ktorej súčasťou Mini je, teraz predstavuje fyzický model automobilu, ktorý záujemcom umožní intenzívnejší kontakt s priestorovým konceptom a použitými trvalo udržateľnými materiálmi. Model zažije svoju svetovú premiéru 1. júla 2021 na konferencii DLD Summer. Nový Mini Vision Urbanaut bližšie predstavíme spolu s fotogalériou obrázkov v najbližších dňoch.
VW-Slovakia
Volkswagen Slovakia avizuje v tejto náročnej koronavírusovej situácii sto voľných pracovných miest. Nových zamestnancov hľadá na montážne linky vozidiel pre svoj výrobný závod v Devínskej Novej Vsi. Dopyt po nových zamestnancoch súvisí s dynamickým vývojom výrobného plánu, ktorý je podmienený aktuálnym nárastom dopytu nových automobilov na svetových trhoch. Volkswagen Slovakia tak potvrdzuje pozíciu podniku ako stabilného a spoľahlivého zamestnávateľa, v ktorom vyše 40 % zamestnancov pracuje nepretržite viac ako 10 rokov. V horizonte najbližších rokov očakáva podnik v súvislosti s príchodom nových generácií modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb vytvorenie ďalších približne dvetisíc nových pracovných miest.
1-Eli-Tomac
Pneumatiky Dunlop Geomax MX53 pre motokros dostali ocenenie Výrobok roka 2020. Po rozsiahlom testovaní je to výraz uznania za ich úžitkové vlastností a dlhú životnosť. Testy organizoval špecializovaný Cross Magazin. Ocenenie sa motokrosovým pneumatikám dostalo za vlastnosti na stredne tvrdom až tvrdom teréne a za životnosť, ktorú preukázali v testoch. Dunlop Geomax MX53 nielen že predstavujú pokrok v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Geomax MX52, ale sú kompromis medzi úžitkovými vlastnosťami a dlhou životnosťou. Pneumatikám Dunlop Geomax dôverujú poprední motocykloví výrobcovia, ktorí ich používajú na prvotnú výbavu svojich motocyklov, ale aj víťazní jazdci a tímy z majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a Monster Energy Supercross.