Marquez v predstihu majstrom sveta v MotoGP

Streda, 15 október 2014

Víťazom Veľkej ceny Japonska, pätnásteho podujatia majstrovstiev sveta cestných motocyklov v triede MotoGP sa stal Španiel Jorge Lorenzo pred krajanom Marcom Marquezom a Talianom Valentinom Rossim. Marquezovi druhé miesto z pretekov stačilo na obhájenie minuloročného titulu majstra sveta. Tak ako minulý rok sa stal najmladším majstrom sveta v najsilnejšej triede, aj teraz je najmladším jazdcom histórie, ktorý tento titul obhájil, dokonca tri preteky pred koncom seriálu.

VC Japonska MotoGP
Talian Valentino Rossi na líderskej pozícii pretekov na japonskom okruhu v Motegi

Marquez obhájením titulu majstra sveta prekonal rekord starý 51 rokov, keď sa mu to podarilo vo veku 21 rokov a 237 dní (nar. 17. februára 1993). Prekonal tak legendárneho Brita Mika Hailwooda o necelé dva roky (Hailwood sa okrem iného preslávil aj tým, že počas jedného roka bol majstrom sveta vo všetkých troch motocyklových triedach a titul majstra sveta má aj z formuly 1). Marquez je veľký talent a vynikajúci jazdec, ale tak Lorenzo, ktorý teraz vyhral, tak aj Talian Rossi (vyhral pred týždňom) ho vďaka vylepšeniu Yamahy už dokážu poraziť.

Preteky na japonskom okruhu Motegi sa začali veľmi dobre pre Taliana Rossiho (Yamaha), ktorý sa krátko po štarte ujal vedenia. Osem kôl (z celkových 24) viedol pred Španielom Lorenzom (Yamaha) a Marcom Marquezom (Honda). Potom sa pred Rossiho dostal Lorenzo a svoje vedenie si udržal až do cieľa. Rossi potom ešte odolával Marquezovi, ale v druhej polovici pretekov sa Marquez predsa len dostal pred Rossiho a v takomto poradí prešli aj cieľom. Štvrtý skončil ďalší Španiel Pedrosa (Honda), piate a šieste miesta patrili Talianom Doviziosovi a Iannonenovi (obaja Ducati).

V priebežnom poradí si Rossi vymenil miesto s Pedrosom, ktorého preskočil a je druhý, Pedrosa tretí. S náskokom 82 bodov tri preteky pred záverom záverom seriálu vedie Marc Marquez a titul majstra sveta má už definitívne potvrdený. Lorenzo sa víťazstvom v Japonsku priblížil zo štvrtého miesta na dostrel Rossimu i Pedrosovi, za ktorými zaostáva len o tri body, takže obhájiť minuloročné druhé miesto je pre Lorenza reálne.

Český zástupca v MotoGP Karel Abraham jazdil na bodovaných miestach, v deviatom kole mal však pád podobne ako pred dvoma týždňami v Aragónsku a v pretekoch nepokračoval. V priebežnom poradí je so ziskom 33 bodov na 17. mieste.

V triede Moto2 dosiahol prémiové víťazstvo v tejto sezóne Švajčiar Thomas Lüthi. Priebežným lídrom je Španiel Esteve Rabat. Pred druhým Fínom Kalliom má náskok 38 bodov.

Mladší z bratov Marquezovcov, Alex, má tiež namierené k titulu majstra sveta, keď v druhej polovici sezóny sa mu darí vyhrávať, tak ako teraz v Japonsku. Je aj na čele priebežnej klasifikácie. Pred Austrálčanom Jackom Millerom má náskok 25 bodov.

Ďalšie preteky sú na programe už najbližší víkend, keď 19. októbra sa bude jazdiť Veľká cena Austrálie na ostrove Phillip Island.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha42:21,259 min
2. Marc MarquezŠpan./Honda+1,638 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+2,602
4. Dani PedrosaŠpan./Honda+3,157
5. Andrea DoviziosoTal./Ducati+14,353
6. Andrea IannoneTal./Ducati+16,653
7. Stefan BradlNem./Honda+19,531
8. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+19,815
9. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+23,575
10. Alvaro BautistaŠpan./Honda+35,687

Priebežné poradie (po 15 z 18 podujatí)

1. Marc MarquezŠpan./Honda312 bodov
2. Valentino RossiTal./Yamaha230
3. Dani PedrosaŠpan./Honda230
4. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha227
5. Andrea DoviziosoTal./Ducati153
6. Aleix EspargaroŠpan./Yamaha117
7. Pol EspargaroŠpan./Yamaha116
8. Andrea IannoneTal./Ducati102
9. Stefan BradlNem./Honda96
10. Bradley SmithV. Brit./Yamaha92

Trieda Moto2

1. Thomas LüthiŠvajč./Suter42:50,219 min
2. Maverick ViňalesŠpan./Kalex+1,209 s
3. Esteve RabatŠpan./Kalex+3,631

Priebežné poradie (po 15 z 18 podujatí)

1. Esteve RabatŠpan./Kalex294 bodov
2. Mika KallioFín./Kalex256
3. Maverick ViňalesŠpan./Kalex224

Trieda Moto3

1. Alex MarquezŠpan./Honda39:26,830 min
2. Efren VazquezŠpan./Honda+0,357 s
3. Brad BinderJAR/Mahindra+0,484

Priebežné poradie (po 15 z 18 podujatí)

1. Alex MarquezŠpan./Honda231 bodov
2. Jack MillerAustr./KTM206
3. Alex RinsŠpan./Honda194

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.