Marquez zvíťazil v Malajzii a už má titul

Pondelok, 27 október 2014

Dvadsaťjedenročný Španiel Marc Marquez mohol už pred týždňom potvrdiť svoje líderstvo v kráľovskej triede MotoGP v prestížnom seriáli majstrovstiev sveta cestných motocyklov a pretaviť ho do druhého titulu majstra sveta. Ale keďže v Austrálii spadol z vedúcej priečky, termín ustanovenia nového kráľa sa odložil o týždeň do Malajzie. Tu Marquez vyhral a je už istým majstrom sveta pre tento rok. V Malajzii druhý skončil Talian Valentino Rossi a tretí Španiel Jorge Lorenzo.

1 Rossi - Marquez
Boj o líderskú pozíciu v pretekoch na VC Malajzie medzi Rossim (46) a Marquezom (93)

Preteky v Sepangu sa veľmi dobre vyvíjali pre Valentina Rossiho, ktorý po double, víťazstvách v Japonsku a Austrálii, by hatrikom rád potvrdil svoj návrat tam, kde pred pár rokmi suverénne vládol. Aj keď kvalifikáciu nemal najlepšiu a bol v nej až ôsmy, už na konci prvého kola jazdil na štvrtej priečke. V treťom kole bol už tretí a vo štvrtom druhý za tímovým partnerom z Yamahy, Španielom Lorenzom. Potom trpezlivo hľadal priestor, kde by na Španielovo vedúce postavenie zaútočil. Ten moment prišiel 11 kôl pred koncom pretekov. Našiel skulinku a predral sa na líderskú pozíciu.

Za dvojicou Rossi a Lorenzo bol doslova nalepený Marc Marquez, ktorý hneď po tom, ako sa Rossi usadil na vedúcej priečke, úspešne zaútočil na Lorenza a v nasledujúcom kole využil malú chybičku Rossiho, keď bol na brzdách "dlhý". Rossi potom striehol na možnosť ako sa znovu dostať na čelo pretekov, ale Marquez mu nedal žiadnu šancu. Mladý Španiel vyhral v poradí už dvanáste preteky v tejto sezóne a vyrovnal tak rekord Austrálčana Doohana. Rossi strácal na Marqueza v cieli 2,5 a tretí Lorenzo 3,5 sekundy.

Zaujímavé boje zvádzali aj jazdci o ďalšie pozície. Talian Dovizioso jazdil dlho na štvrtom mieste, ale ku koncu pretekov mal problémy s motocyklom a klesol až na ôsme miesto. Na štvrtom, piatom a šiestom mieste sa umiestnili Nemec Bradl, Brit Smith a Španiel Pol Espargaro. Jeho brat Alex vypadol tri kolá pred koncom, podobne aj jeho krajan Bautista, zrejme po vzájomnej kolízii.

Spolu preteky nedokončilo až osem pretekárov, všetci po pádoch. Pád už v treťom kole mal aj Španiel Pedrosa, nasadol však na motocykel a pokračoval, aby potom znovu spadol a z pretekov odstúpil. Podobne to bolo aj Japoncom Aoyamom, ktorý po páde tiež pokračoval v pretekoch, ale došiel do cieľa a bol jedenásty. Spadli aj Američan Hayden, Čech Karel Abraham (štvrté preteky po sebe), de Angelis (San Remo), Brit Crutchlow a Talian Petrucci. Pre zranenie zápästia ruky z tréningu na preteky nenastúpil Talian Andrea Iannone.

2 Marquez - radost v cielil
Marc Marquez takto oslávil svoje víťazstvo v Malajzii a už druhý titul majstra sveta

Rossi si veľmi prial v Malajzii vyhrať. Okruh v Sepangu pozná veľmi dobre a rád na ňom jazdí. Predviedol to aj tentoraz, na víťazstvo to však bolo málo. Ale na pódiu za druhé miesto usmievavý Valentino stál. Už po 159 krát v kariére. Po prvý raz pred 18 rokmi, v roku 1996, vtedy ešte v triede do 125 cm³.

Triedu Moto2 vyhral Španiel Viňales, istým majstrom sveta (v predstihu) pre tento rok je však tiež Španiel, ale Esteve Rabat, ktorý v Malajzii skončil tretí.

Najslabšiu triedu Moto3 vyhral Španiel Vasquez, druhý bol Austrálčan Miller a tretí Španiel Rins. O titule sa rozhodne medzi Alexom Marquezom mladším brata Marca, majstra sveta z MotoGP, ktorému na krk šliape Austrálčan Miller, keď stráca na neho len 11 bodov.

Seriál cestných motocyklov uzavrú preteky vo Valencii 9. novembra.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

Trieda MotoGP

1. Marc MarquezŠpan./Honda40:45,523 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+2,445 s
3. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+3,508
4. Stefan BrandlNem.Honda+21,234
5. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+22,283
6. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+34,668
7. Yonny HernandezKol./Ducati+38,435
8. Andrea DoviziosoTal./Ducati+48,839
9. Hector BarberaŠpan./Ducati+50,792
10. Scott ReddingV. Brit./Honda+59,088

Priebežné poradie (po 17 z 18 podujatí)

1. Marc Marquez337 bodov - už istý majster sveta
2. Valentino Rossi275
3. Jorge Lorenzo263
4. Dani Pedrosa230
5. Andrea Dovizioso174
6. Pol Espargaro126
7. Bradley Smith119
8. Aleix Espargaro117
9. Stefan Bradl109
10. Andrea Iannone102

Trieda Moto2

1. Maverick ViňalesŠpan./Kalex40:46,754 min
2. Mika KallioFín./Kalex+2,694
3. Esteve RabatŠpan./Kalex+8,054

Priebežné poradie (po 17 z 18 podujatí)

1. Esteve Rabat326 bodov - istý víťaz MS
2. Mika Kallio289
3. Maverick Viňales274

Trieda Moto3

1. Efren VazquezŠpan./Honda40:41,002 min
2. Jack MillerAustr./KTM+0,213 s
3. Alex RinsŠpan./Honda+0,385

Priebežné poradie (po 17 z 18 podujatí)

1. Alex Marquez262 bodov
2. Jack Miller251
3. Alex Rins210

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.