MotoGP: Brilantné víťazstvo Viňalesa na Silverstone

Pondelok, 05 september 2016

Španiel Maverick Viňales je premiérovým víťazom Veľkej ceny Veľkej Británie v triede MotoGP, dvanásteho podujatia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, navyše víťazstvo Suzuki na ostrovoch je zároveň aj prvým víťazstvom značky v kráľovskej triede MotoGP od roku 2007.

1 Maverick Vinales
Maverick Viňales si zo Silverstonu odnáša domov premiérové víťazstvo v triede MotoGP

Víťazstvo Suzuki je prvým po opakovanom vstupe značky do majstrovstiev sveta v tejto triede. Predtým značka Suzuki vyhrala v MotoGP v roku 2007 s jazdcom Chrisom Vermoulenom. Do v najsilnejšej triedy prestúpil Viňales z Moto2 v uplynulej sezóne a bol vyhlásený za najlepšieho nováčika triedy MotoGP. Po svojom víťazstve povedal, že sa mu splnil životný sen.

Preteky na okruhu Silverstone vyhral Viňales suverénne spôsobom štart cieľ s pomerne veľkým náskokom tri a pol sekundy pred domácim jazdcom Calom Crutchlowom a Talianom Valentinom Rossim. Šťastný v cieli bol domáci jazdec Crutchlow, ktorý po svojom premiérovom víťazstve v Brne pred dvoma týždňami teraz po druhom mieste povedal, že tento výsledok si jeho tím zaslúžil. Zaujímavosťou je, že už tretia veľká cena po sebe má premiérového víťaza, keď pred Brnom vyhral po prvý raz v kariéra aj Talian Andrea Iannone.

Vehementne a až pritvrdo bojujúci líder priebežného poradia Španiel Marc Marquez svoju snahu prehnal pri pokuse dostať sa v záverečných kolách pred Brita Crutchlowa, v pravotočivej zákrute bol prirýchly, vyšiel z trate a klesol až na piate miesto. Marquez však zvládol záverečný boj s krajanom a tímovým partnerom z Hondy Danim Pedrosom a skončil štvrtý. Pedrosa obsadil piate a Talian Dovizioso (Ducati) šieste miesto.

Preteky na Silverstone sprevádzali pády. Prvý a veľmi nebezpečný sa stal už v druhej zákrute po štarte a jeho aktérmi boli Francúz Loris Baz a Španiel Pol Espargaro. Espargaro po nehode odkráčal z miesta havárie, Lorisa Baza však museli odniesť na nosidlách a previesť do nemocnice, pričom bezprostredne po nehody boli veľké obavy o jeho zdravie, keďže zostal bez pohybu ležať na tráve. Červená vlajka prerušila preteky, ktoré potom po necelej pol hodine skrátené na 19 kôl znovu pokračovali.

Spadol aj Nemec Stefan Bradl a dva pády mal domáci Brit Redding, ten však vždy sadol znovu na motocykel, pokračoval v jazde a v cieli bol 17., posledný z tých, čo preteky dokončili. Zle dopadol a môže si hlavu trieskať o múr Talian Andrea Iannone. Zo šiesteho miesta sa postupne predral na druhé a dal sa stíhať vedúceho jazdca Viňalesa, šesť kôl pred cieľom však spadol a preteky nedokončil.

Lídrom seriálu je naďalej Marc Marquez, ktorý po dlhšom čase znovu zvádzal nebezpečné súboje s Rossim. Maestro (Doctor) Rossi však zo všetkých situácií majstrovsky vykorčuľoval, takže sa vlastne nič dramatické nestalo! Rossi bol v cieli nakoniec predsa pred Marquezom a znížil jeho náskok o dva body a celkom stráca na druhom mieste na Marqueza 50 bodov. Tretí priebežne je aktuálny majster sveta Španiel Lorenzo, ktorému zvlhol pušný prach a v cieli bol až ôsmy. Navyše v tréningu na Silverstone mal aj pomerne ťažký pád, udrel si poranené koleno, napriek tomu na štart nastúpil.

Trinásta časť seriálu sa pôjde už 11. septembra ako Veľká cena San Marina na okruhu Misano.

Výsledky Veľkej ceny Veľkej Británie

Trieda MotoGP

1. Maverick ViňalesŠpan./Suzuki39:03,559 min
2. Cal CrutchlowV. Brit./Honda+3,480 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+4,063
4. Marc MarquezŠpan./Honda+5,992
5. Dani PedrosaŠpan./Honda+6,381
6. Andrea DoviziosoTal./Ducati+12,303
7. Aleix EspargaroŠpan./Suzuki+16,672
8. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+19,432
9. Danilo PetrucciTal./Ducati+25,618
10. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia+32,084

Priebežné poradie (po 12 z 18 pretekov)

1. Marc Marquez210 bodov
2. Valentino Rossi160
3. Jorge Lorenzo146
4. Maverick Viňales125
5. Dani Pedrosa120
6. Andrea Iannone (Tal./Ducati)96
7. Andrea Dovizioso89
8. Cal Crutchlow86
9. Pol Espargaro (Špan./Yamaha)81
10. Hector Barbera (Špan./Ducati)78

1 Maverick Vinales 2 Marquez v Rossi 3 Maverick Vinales 4 Maverick Vinales
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.