MotoGP Brno: suverénny Stoner

Pondelok, 15 august 2011

Austrálčan Casey Stoner, líder priebežného poradia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v triede MotoGP, potvrdil aj v Brne na Veľkej cene Českej republiky skvelú formu a vyhral preteky najsilnejšej triedy. Druhý v cieli bol Talian Andrea Dovozioso a tretí prekvapujúco jeho krajan Marco Simoncelli.

Casey Stoner
Casey Stoner, neskorší víťaz kráľovskej triedy MotoGP v Brne, v sprievode manželky

Prví traja v cieli sedlali motocykle Honda, čo svedčí o tom, že značka najväčšieho motocyklového výrobcu na svete ovládla majstrovstvá sveta v kráľovskej triede. A to ešte nedojazdil jeden z veľkých favoritov na víťazstvo v Brne, Španiel Dani Pedrosa, víťaz kvalifikácie, ktorý vypadol z prvého miesta po páde už v ôsmom kole pretekov. Takže úspech motocyklov Honda mohol byť ešte výraznejší.

Pády sa nevyhli ani ďalším jazdcom. Po Pedrosovi mal pád v 12. kole Brit Crutchlow, v 18. kole padol český jazdec Karel Abrahám a posledným jazdcom, ktorý nedokončil preteky pre pád bol Španiel Bautista. Všetky pády sa našťastie skončili bez zranení.

Najlepší štart mal majster štartov, malý a ľahký Dani Pedrosa a dostal sa na čelo. Keď v ôsmom kole Španiel po páde vypadol, vedenie prevzal Austrálčan Stoner a svoj náskok neustále zvyšoval. Na druhé miesto sa prebojoval Andrea Dovizioso a tretí jazdil Lorenzo, ktorý v úvode pretekov krátky čas aj viedol. Neskôr však jeho Yamaha neodolala Simoncelliho Honde a minuloročný majster sveta klesol na štvrtú priečku. Poradie sa potom až do cieľa nezmenilo a Simoncelli sa tak tešil zo svojho prvého pódiového umiestnenia v triede MotoGP.

Motocykle Ducati, ani Valentino Rossi ani Nicky Hayden sa v Brne nepresadili. Potom, čo sa im príliš nedarilo v kvalifikácii, podobne si viedli aj v pretekoch. Rossi jazdil väčšiu časť pretekov za Američanom Spiesom (Honda), ktorý bol v cieli piaty, Rossi hneď za ním šiesty a Hayden siedmy. Na Haydna sa ku koncu pretekov nebezpečne tlačil druhý Američan Colin Edwards i Japonec Aoyama, v cieli však boli až na 8. a 9. mieste. Prvú desiatku uzatváral Španiel Barbera.

V triede Moto 2 zvíťazil po veľkom boji Talian Andrea Iannone na motocykli Suter. Za ním prišli do cieľa Španiel Marc Marquez (Suter) a Nemec Stefan Bradl na motocykli Kalex.

Preteky v triede 125 cm³ vyhral Nemec Sandro Cortese na Aprilii pred Francúzom Johannom Zarcom na Derbi a tretím Albertom Moncayom na Derbi. Český jazdec Jakub Kornfeil bol v cieli na 7. mieste. Slovenský pretekár Jakub Jantulík sa na preteky nekvalifikoval.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov bude mať pokračovanie 28. augusta na okruhu Indianopolis v USA.

Výsledky VC Českej republiky

Trieda MotoGP

1. Casey StonerAus./Honda43:16,796 min
2. Andrea DoviziosoTal./Honda+ 6,532 s
3. Marco SimoncelliTal./Honda+ 7,792
4. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+ 8,513
5. Ben SpiesUSA/Yamaha+ 10,186
6. Valentino RossiTal./Ducati+ 12,632
7. Nicky HaydenUSA/Ducati+ 23,037
8. Colin EdwardsUSA/Yamaha+ 24,189
9. Hiroshi AojamaJap./Honda+ 25,202
10. Hector BarberaŠpan./Ducati+ 36,566

Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 18 pretekov)

1. Casey Stoner218 bodov
2. Jorge Lorenzo186
3. Andrea Dovizioso163
4. Valentino Rossi118
5. Dani Pedrosa110
6. Ben Spies109
7. Nicky Hayden103
8. Marco Simoncelli76
9. Colin Edwards75
10. Hiroshi Aojama70

Trieda Moto 2

1. Andrea IannoneTal./Suter41:13,255 min
2. Marc MarquezŠpan./Suter+ 0,161 s
3. Stefan BradlNem./Kalex+ 0,407

Trieda 125cm³

1. Sandro CorteseNem./Aprilia40.59,229 min
2. Johann ZarcoFranc./Derbi+ 0,397 s
3. Alberto MoncayoŠpan./Aprilia+ 10,773

Autor: J. Goldberger
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.