MotoGP: Marc Marquez víťazom VC Francúzska

Nedeľa, 19 máj 2019

Veľkú cenu Francúzska, piate podujatie seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, v triede MotoGP suverénne vyhral spôsobom štart – cieľ Španiel Marc Marquez pred Talianmi Adreom Doviziosom a Danilom Petrucim. Honda Španiela tak dominovala pred oboma továrenskými Ducatti.

Mark Marquez
Mark Marquez sa víťazstvom na VC Francúzska dostal aj do priebežného vedenia

Preteky sa tentoraz jazdili na dráhe v Le Mans na okruhu Bugatti. Pre nevyspytateľné počasie preteky vypísali ako suché, ale bola možnosť výmeny motocykla ak by začalo pršať. Už v zahrievacom kole spadol český jazdec Karel Abrahám, ktorému sa nestihol vyhnúť Joan Mir a spadol tiež. Ten však stihol s novým motocyklom ešte prvé kolo a zapojil sa do pretekov. Českému jazdcovi sa podarilo zapojiť sa až do druhého kola, za čo mu vyvesili čiernu vlajku znamenajúcu diskvalifikáciu.

Marquez odštartoval najlepšie a pomaličky získaval náskok. Pár kôl pred cieľom potom zvoľnil, v cieli mal i tak takmer dvojsekundový náskok pre Doviziosom, ktorý tesne odsunul Petrucciho na tretie miesto. Valentino Rossi jazdil spočiatku na treťom mieste, ale jeho Yamaha nestačila na dve továrenské Ducatti, ani na Austrálčanovu, s ktorou jazdil Jack Miller z tímu Pramag Racing a skončil piaty. Šiesty v cieli bol Španiel Pol Espargaro.

Tajný favorit Fabio Quartararo z Francúzska, ktorý na štvrtom podujatí seriáli v Španielsku vyhral ako historicky najmladší jazdec kvalifikáciu, pre zlý štart útočil až z 15. miesta, párkrát prekonal rekord okruhu, predbehol jazdcov ako Španiel Lorenzo či Brit Crutchlow a cieľom prešiel na ôsmom mieste.

Víťaz Marc Marquez zaznamenal pre značku Honda v najprestížnejšej triede, vrátane bývalej triedy päťstoviek, 300. víťazstvo.

Výsledky VC Francúzska v triede MotoGP

1. Marc MarquezHonda41:53,647 min
2. Andrea DoviziosoDucati+1,984 s
3. Danilo PetrucciDucati+2,142
4. Jack MillerDucati+2,940
5. Valentino RossiYamaha+3,053
6. Pol EspargaroKTM+5,935
7. Franco MorbidelliYamaha+7,187
8. Fabio QuartararoYamaha+8,439
9. Cal CrutchlowHonda+9,853
10. Alex RinsSuzuki+13,709

Priebežné poradie jazdcov po piatich pretekoch

1. M. Marquez95 bodov
2. A. Dovizioso87
3. A. Rins75
4. V. Rossi72
5. D. Petrucci57
6. J. Miller42

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.