MotoGP: Marquez víťazí aj vo Francúzsku

Pondelok, 19 máj 2014

Mladý Španiel Marc Marquez na Honde vyhral na okruhu v Le Mans kvalifikáciu triedy MotoGP, piateho podujatia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, preteky odštartoval z prvej priečky, krátko po štarte urobil dve jazdecké chyby a prepadol sa na desiate miesto, napokon však Veľkú cenu Francúzska s celkom slušným náskokom vyhral. To hovorí jasnou rečou hovorí o tom, aký skvelý jazdec je 21ročný Marquez a ako tí ostatní na neho strácajú. Druhý v cieli na legendárnom francúzskom okruhu skončil Talian Valentino Rossi na stroji Yamaha a tretí ďalší Španiel Dani Pedrosa na rovnakej továrenskej Honde na akej jazdí aj Marquez.

V. Rossi - M. Marquez
Valentino Rossi a víťaz Marc Marquez pri vyhlasovaní výsledkov kráľovskej triedy MotoGP

Po štarte sa vytvorilo poradie Dovizioso, Bradl, Rossi, Pol Espargaro, Smith, Yannone, Bautista, Lorenzo, Pedrosa, Marquez, Crutchlow a ďalší. Španiel Pol Espargaro, Nemec Bradl i Talian Dovizioso ťažili v úvode pretekov z výsledkov kvalifikácie, kde Španiel bol druhý, Talian tretí a Nemec štvrtý. Piaty v kvalifikácii bol Rossi a šiesty Lorenzo, vyhral ju Marquez s veľkým náskokom takmer 0,7 sekundy.

Bolo jasné, že Dovizioso ani Bradl sa na čele dlho neudržia. Už v treťom kole odsunul oboch z čela pretekov Rossi a Marquez sa postupne prebíjal dopredu. Trvalo deväť kôl a Marquez už bol tretí za Rossim a Polom Espargarom. Marquez sa už v nasledujúcom kole dostal pred Pola Espargara a o ďalšie dve kolá po malej Rossiho chybe aj pred Taliana na vedúcu pozíciu, ktorú si udržal až do cieľa. Víťazstvo v Le Mans je Marquezovo piate v rade v tohtoročnom seriáli v kráľovskej triede MotoGP, pričom ani raz nenašiel premožiteľa! Druhý skončil Rossi, tretí Bautista a štvrtý Pol Espargaro.

Veľkým sklamaním bol výsledok kvalifikácie pre Lorenza i Pedrosu. Jediní zo štartového pola by podľa predpovedí mohli byť vážnymi súpermi Marqueza v boji o titul, keďže s Rossim sa už akosi nepočíta. Lorenzo štartoval zo šiesteho miesta a Pedrosa až z deviateho. Padrosa sa nakoniec prepracoval na piate miesto v cieli, Lorenzo skončil šiesty. Na siedmom a ôsmom mieste sa umiestnili Bradl a Dovizioso. V prvej desiatke ešte skončili Aleix Espargaro a Bradley Smith.

Pekne sa v továrenskom tíme Yamaha rozjazdil Valentino Rossi, ktorý už v druhých pretekoch skončil druhý hneď za víťazným Marquezom. Rossi si začal viac veriť, zžil sa s Yamahou a svojimi výkonmi dominuje nad Lorenzom, druhým a mladším jazdcom tímu Yamaha. V priebežnom poradí tohtoročného seriálu sa sedemnásobný majster sveta Rossi dotiahol na druhého Pedrosu, na ktorého stráca len dva body. Ak mu to pôjde ďalej tak dobre ako doteraz, môže byť práve Rossi tým, kto bude preháňať Marqueza a šliapať mu na päty.

Lídrom seriálu je Marc Marquez, ktorý má pred druhým Pedrosom náskok 42 bodov a pred Rossim ešte o dva body viac. Štvrtý Dovizioso stráca na Marqueza 72 bodov, piaty Lorenzo, minuloročný vicemajster, má stratu 80 bodov a šiesty Bradl má od Marqueza až o 86 bodov menej. Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte trinásť pretekov, takže boj o titul majstra sveta môže byť ešte veľmi zaujímavý. V prípade ďalšieho kraľovania Marqueza však aj nudný.

V dvoch slabších triedach videli diváci v Le Mans tiež zaujímavé preteky. Kategóriu Moto2 vyhral Fín Mika Kallio pred Talianom Simone Corsim a Španielom Esteve Rabatom. Triedu Moto3 s veľmi tesným náskokom 95 tisícin sekundy vyhral Austrálčan Jack Miller pred Španielmi Alexom Rinsom a Issacom Viňalesom.

Najbližšie preteky seriálu, Veľká cena Talianska, sa pôjdu 1. júna na okruhu Mugello. Práve tu na domácej veľkej cene a pred domácim publikom by sa Valentino Rossi mohol dočkať víťazstva a po prvý raz poraziť Marca Marqueza. Máme sa teda na čo tešiť!

Výsledky Veľkej ceny Francúzska

Trieda MotoGP

1. Marc MarquezŠpan./Honda44:03,925 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+1,486 s
3. Alvaro BautistaŠpan./Honda+3,144
4. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+3,717
5. Dani PedrosaŠpan./Honda+4,077
6. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+7,088
7. Stefan BradlNem./Honda+11,527
8. Andrea DoviziosoTal./Ducati+22,103
9. Aleix EspargaroŠpan./Yamaha+22,626
10. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+23,108
11. Cal CrutchlowV. Brit./Ducati+25,780
12. Scott ReddingV. Brit.Honda+39,523
13. Yonny HernandezKolumb./Ducati+42,544
14. Hiroshi AoyamaJap./Honda+42,736
15. Karel AbrahamČR./Honda+56,.644

Priebežné poradie (po 5 podujatiach z 18)

1. Marc MarquezŠpan.125 bodov
2. Dani PedrosaŠpan.83
3. Valentino RossiTal.81
4. Andrea DovoziosoTal.53
5. Jorge LorenzoŠpan.45
6. Stefan BradlNem.39
7. Pol EspargaroŠpan.38
8. Aleix EspargaroŠpan.37
9. Bradley SmithV. Brit.34
10. Alvaro BautistaŠpan.26
11. Andrea IannoneTal.25
12. Nicky HaydenUSA23
13. Hiroshi AoyamaJap.21
14. Scott ReddingV. Brit.18
15. Yonny HernandezKol.16
16. Cal CrutchlowV. Brit.15
17. Karel AbrahámČR9

Trieda Moto2

1. Mika KallioFín./Kalex42:41,696 min
2. Simone CorsiTal./Forward KLX+1,015 s
3. Esteve RabatŠpan./Kalex+1,303

Priebežné poradie

1. Esteve Rabat99 bodov
2. Mika Kallio92
3. Maverick Viňales62

Trieda Moto3

1. Jack MillerAustr./KTM41:30,582 min
2. Alex RinsŠpan./Honda+0,095 s
3. Isaac ViňalesŠpan./Honda+0,230

Priebežné poradie

1. Jack Miller104 bodov
2. Romano Fenati74
3. Efrén Vázquez72

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.