MotoGP: Nevídaná chyba premiešala poradie v cieli

Pondelok, 04 apríl 2016

Veľká bitka medzi Španielom Marcom Marquezom na Honde a Talianom Valentinom Rossim na Yamahe na okruhu Termas de Rio Honda v provincii Santiago del Estero predznamenávala na Veľkej cene Argentíny v triede MotoGP majstrovstiev sveta cestných motocyklov zaujímavý a napínavý súboj až do posledných metrov. Ako veľké bolo potom sklamanie 60 tisíc divákov v hľadisku, keď v druhej polovici pretekov Rossi, ich miláčik, začal zaostávať a Marc Marquez neustále zvyšoval som náskok, aby potom v cieli bol skôr o viac ako sedem a pol sekundy pred Rossim.

1 Andrea Iannone
Andrea Iannone je rýchly, ale často aj nebezpečne tvrdý továrenský jazdec Ducati

Tretí skončil ďalší Španiel Dani Pedrosa po tom, ako na druhom a treťom mieste jazdiaci Taliani Dovizioso a Iannone ako tímoví partneri továrenského tímu Ducati do seba narazili ako dva rozzúrené barany. Neskutočná a málo nevídaná situácia sa stala v predposlednej zákrute posledného kola, hádam len pár desiatok metrov od cieľa.

Dovizioso jazdil na druhej pozícii a Iannone ho z tretej priečky "nabral na rohy". Dovizioso si išiel svoju stopu, náraz však neustál a obaja skončili na zemi. Rossi si tak pohodlne išiel do cieľa po body za druhé miesto a Pedrosa, ktorý mal v ten moment stratu pol minúty, prešiel neohrozene cieľom na pódiovom treťom mieste. Štvrtý v cieli Eugene Laverty zo Severného Írska získal v Argentíne životný úspech a bol najlepším nezávislým jazdcom.

Zvláštnosťou pretekov triedy MotoGP bolo, že v ich polovici museli jazdci zájsť do depa a povinne vymeniť motocykle, pretože deň predtým Britovi Reddingovi explodovala zadná pneumatika a nezistil sa presný dôvod prečo sa tak stalo. Riešením teda bola výmena motocyklov približne v polovici pretekov a ich skrátenie na 20 kôl z pôvodných 25 okruhov.

001
Fenomenálny deväťnásobný majster sveta Valentino Rossi skončil v Argentíne druhý

Do výmeny motocyklov zvádzali Marquez a Rossi veľký boj o vedenie v pretekoch. Pred zachádzkou do depa bol Marquez veľmi tesne pred Rossim. Výmena vyšla lepšie Marquezovi a pred Rossiho sa dostal jazdec, ktorý v depe ešte nebol a veľmi spomalil Taliana. Marquez toho využil a získal takmer 4-sekundový náskok, ktorý potom ešte zvyšoval.

Rossi to po pretekoch zdôvodnil tak, že po výmene mu druhý motocykel "nesadol" a necítil sa na ňom isto. Marquez výmenu motocykla hodnotil opačne: že ten po výmene mu lepšie sadol a cítil sa na ňom komfortne.

V Argentíne nebol vo svojej koži Španiel a úradujúci majster sveta Lorenzo. Hneď po štarte sa začal prepadávať dozadu a v piatom kole spadol a v pretekoch už nepokračoval. Pád mali aj Call Crutchlow, Yonny Hernandez a výborne jazdiaci Loris Baz. Spadol aj Aleix Espargaro, ale ten v pretekoch pokračoval a skončil jedenásty.

002
Továrenskí jazdci Ducati Iannona (29) a Doviziosom(04) v Argentíne v tesnom závese. Sú dobrí kamerati, ale keď si nasadia prilbu a sadnú na motocykel, nepoznajú brata.

Tesne pred cieľom, čo sme už spomínali, po vzájomnej kolízii spadli Davozioso a Iannone. Dovizioso ešte prešiel cieľom na 13. mieste, keď tam svoj motocykel dotlačil a získal tri body, Iannone však cieľom neprešiel.

Po dvoch pretekoch seriálu vedie Marc Marquez, ktorý má pred Valentinom Rossim náskok osem bodov. Tretí je Pedrosa, štvrtý Lorenzo, piaty Dovizioso a šiesty Pol Espargaro.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov pokračuje už 10 apríla Veľkou cenou USA v štáte Texas na okruhu v Austine.

Výsledky Veľkej ceny Argentíny

1. Marc MarquezŠpan./Honda34:13,626 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+7,679 s
3. Dani PedrosaŠpan./Honda+28,100
4. Eugene LavertySev. Ír./Ducati+36,542
5. Héctor BarberaŠpan./Ducati+36,711
6. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+37,245
7. Stefan BradlNem./Aprilia+41,453
8. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+50,709
9. Tito RabatŠpan./Honda+50,983
10. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia+1:01,388 min

Priebežné poradie po dvoch pretekoch

1. Marc MarquezŠpan./Honda41
2. Valentino RossiTal./Yamaha33
3. Dani PedrosaŠpan./Honda27
4. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha25
5. Andrea DoviziosoTal./Ducati23
6. Pol EspargaroŠpan./Yamaha19
7. Hector BarberaŠpan./Ducati18
8. Eugene LavertySev. ÍR./Ducati17
9. Bradley SmithV. Brit./Yamaha16
10. Maverick ViňalesŠpan./Suzuki10

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.