MotoGP: Nevídaná chyba premiešala poradie v cieli

Pondelok, 04 apríl 2016

Veľká bitka medzi Španielom Marcom Marquezom na Honde a Talianom Valentinom Rossim na Yamahe na okruhu Termas de Rio Honda v provincii Santiago del Estero predznamenávala na Veľkej cene Argentíny v triede MotoGP majstrovstiev sveta cestných motocyklov zaujímavý a napínavý súboj až do posledných metrov. Ako veľké bolo potom sklamanie 60 tisíc divákov v hľadisku, keď v druhej polovici pretekov Rossi, ich miláčik, začal zaostávať a Marc Marquez neustále zvyšoval som náskok, aby potom v cieli bol skôr o viac ako sedem a pol sekundy pred Rossim.

1 Andrea Iannone
Andrea Iannone je rýchly, ale často aj nebezpečne tvrdý továrenský jazdec Ducati

Tretí skončil ďalší Španiel Dani Pedrosa po tom, ako na druhom a treťom mieste jazdiaci Taliani Dovizioso a Iannone ako tímoví partneri továrenského tímu Ducati do seba narazili ako dva rozzúrené barany. Neskutočná a málo nevídaná situácia sa stala v predposlednej zákrute posledného kola, hádam len pár desiatok metrov od cieľa.

Dovizioso jazdil na druhej pozícii a Iannone ho z tretej priečky "nabral na rohy". Dovizioso si išiel svoju stopu, náraz však neustál a obaja skončili na zemi. Rossi si tak pohodlne išiel do cieľa po body za druhé miesto a Pedrosa, ktorý mal v ten moment stratu pol minúty, prešiel neohrozene cieľom na pódiovom treťom mieste. Štvrtý v cieli Eugene Laverty zo Severného Írska získal v Argentíne životný úspech a bol najlepším nezávislým jazdcom.

Zvláštnosťou pretekov triedy MotoGP bolo, že v ich polovici museli jazdci zájsť do depa a povinne vymeniť motocykle, pretože deň predtým Britovi Reddingovi explodovala zadná pneumatika a nezistil sa presný dôvod prečo sa tak stalo. Riešením teda bola výmena motocyklov približne v polovici pretekov a ich skrátenie na 20 kôl z pôvodných 25 okruhov.

001
Fenomenálny deväťnásobný majster sveta Valentino Rossi skončil v Argentíne druhý

Do výmeny motocyklov zvádzali Marquez a Rossi veľký boj o vedenie v pretekoch. Pred zachádzkou do depa bol Marquez veľmi tesne pred Rossim. Výmena vyšla lepšie Marquezovi a pred Rossiho sa dostal jazdec, ktorý v depe ešte nebol a veľmi spomalil Taliana. Marquez toho využil a získal takmer 4-sekundový náskok, ktorý potom ešte zvyšoval.

Rossi to po pretekoch zdôvodnil tak, že po výmene mu druhý motocykel "nesadol" a necítil sa na ňom isto. Marquez výmenu motocykla hodnotil opačne: že ten po výmene mu lepšie sadol a cítil sa na ňom komfortne.

V Argentíne nebol vo svojej koži Španiel a úradujúci majster sveta Lorenzo. Hneď po štarte sa začal prepadávať dozadu a v piatom kole spadol a v pretekoch už nepokračoval. Pád mali aj Call Crutchlow, Yonny Hernandez a výborne jazdiaci Loris Baz. Spadol aj Aleix Espargaro, ale ten v pretekoch pokračoval a skončil jedenásty.

002
Továrenskí jazdci Ducati Iannona (29) a Doviziosom(04) v Argentíne v tesnom závese. Sú dobrí kamerati, ale keď si nasadia prilbu a sadnú na motocykel, nepoznajú brata.

Tesne pred cieľom, čo sme už spomínali, po vzájomnej kolízii spadli Davozioso a Iannone. Dovizioso ešte prešiel cieľom na 13. mieste, keď tam svoj motocykel dotlačil a získal tri body, Iannone však cieľom neprešiel.

Po dvoch pretekoch seriálu vedie Marc Marquez, ktorý má pred Valentinom Rossim náskok osem bodov. Tretí je Pedrosa, štvrtý Lorenzo, piaty Dovizioso a šiesty Pol Espargaro.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov pokračuje už 10 apríla Veľkou cenou USA v štáte Texas na okruhu v Austine.

Výsledky Veľkej ceny Argentíny

1. Marc MarquezŠpan./Honda34:13,626 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+7,679 s
3. Dani PedrosaŠpan./Honda+28,100
4. Eugene LavertySev. Ír./Ducati+36,542
5. Héctor BarberaŠpan./Ducati+36,711
6. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+37,245
7. Stefan BradlNem./Aprilia+41,453
8. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+50,709
9. Tito RabatŠpan./Honda+50,983
10. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia+1:01,388 min

Priebežné poradie po dvoch pretekoch

1. Marc MarquezŠpan./Honda41
2. Valentino RossiTal./Yamaha33
3. Dani PedrosaŠpan./Honda27
4. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha25
5. Andrea DoviziosoTal./Ducati23
6. Pol EspargaroŠpan./Yamaha19
7. Hector BarberaŠpan./Ducati18
8. Eugene LavertySev. ÍR./Ducati17
9. Bradley SmithV. Brit./Yamaha16
10. Maverick ViňalesŠpan./Suzuki10

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.