MotoGP: úvod v Katare pre Lorenza

Utorok, 22 marec 2016

Veľká cena Kataru otvorila úvodnými pretekmi na okruhu v Dauhe seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Prvým víťazom prestížnej triedy MotoGP sa stal úradujúci majster sveta Španiel Jorge Lorenzo na Yamahe pred Talianom Andreom Doviziosom na Ducati a ďalším Španielom Marcom Marquezom na Honde.

Iannone-Dovizioso-Lorenzo
Úvod pretekov dával veľkú nádej Talianom Iannonemu (29) a Diviziosovi (4). Nakoniec tým šťastným a víťazom pretekov bol Španiel Lorenzo, ktorý je na snímke tretí.

Až na štvrtý skončil minuloročný vicemajster sveta Talian Valentino Rossi, ktorý ešte stále cíti horkú chuť záveru uplynulej sezóny, keď ako hovorí, ho obrali o titul majstra sveta. Myslí tým hlavne na posledné preteky seriálu v španielskej Valencii, keď za kolíziu s Marquezom ho športoví komisári poslali za trest na štart vo Valencii na posledné miesto štartového pola. A potom aj to, že Marcquez nechal preteky vyhrať Lorenzovi, aj keď podľa Rossiho ho mohol poraziť a titul by potom bol získal práve on. Bol by to jeho jubilejný desiaty.

Lorenzo v "tričku" majstra sveta chcel v prvých pretekoch sezóny dokázať, že titul mu patrí. Vyhral kvalifikáciu a v pretekoch sa hneď po štarte ujal vedenia, ktoré si až na melé výnimky udržal až do cieľa. Ide o pasáže pretekov, keď sa pár kôl musel pozerať na chrbát Talianov Yannoneho a Doviziosa, ktorých Ducati boli na dlhej rovinke spomedzi všetkých strojov najrýchlejšie.

Pád Yannoneho však ukončil Talianove ambície v pretekoch, zato Dovizioso živil nádej na pódiové umiestnenie, ktoré dve kolá pred koncom aj uchmatol Marcquezovi, ktorý v tej chvíli jazdil na druhej priečke. Dovizioso tak skončil druhý a Marquez tretí. Na štvrtej pozícii jazdiacemu Rossimu však už nezostal čas na útok na Marqueza a v cieli skončil tak až ako štvrtý.

Ďalšie v poradí druhé preteky seriálu sa uskutočnia 3. apríla, kedy je na programe Veľká cena Argentíny.

Výsledky Veľkej ceny Kataru

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+42:28,452 min
2. Andrea DoviziosoTal./Ducati+2,019 s
3. Marc MarquezŠpan./Honda+2,287
4. Valentino RossiTal./ Yamaha+2,387
5. Dani PedrosaŠpan./Honda+14,083
6. Maverick ViňalesŠpan./Suzuki+15,423

Trieda Moto2

1. Thomas LuthiŠvaj./Kalex40:14,293 min
2. Luis SalomŠpan./Kalex+9,610 s
3. Simone CorsiTal./Speed Up+9,665
4. Hafizh SyahrinMalaj./Kalex+13,558
5. Dominique AegerterŠvaj./ Kalex+16,064
6. Danny KentV. Brit./Kalex+16,114

Trieda Moto3

1. Niccolo AntonelliTal./Honda38:12,161 min
2. Brad BinderJAR/KTM+0,007 s
3. Francesco BagnaiaTal./Mahindra+0,148
4. Romano FenatiTal./KTM+0,435
5. Enea BastianiniTal./Honda+0,606
6. Nicolo BulegaTal./KTM+0,625

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.