MotoGP: V Aragónsku kraľoval Pedrosa

Nedeľa, 30 september 2012

Na aragónskej Veľkej cene si suverénne počínal domáci jazdec Španiel Dani Pedrosa. V štrnástom podujatí seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov zvíťazil v kráľovskej triede MotoGp s pomerne veľkým náskokom pred svojím krajanom Jorge Lorenzom a Talianom Andreom Doviziosom.

Pedrosa-Lorenzo
Pedrosa pred Lorenzom, neskôr sa náskok zväčšil a v cieli bol takmer šesť a pol sekundy

Spočiatku viedol Lorenzo, Pedrosa však na neho nebezpečne dotieral a bolo len otázkou času, kedy sa pred neho dostane. Postavou malý Španiel má skvelú formu a jeho Honda patrí medzi najrýchlejšia z celého jazdeckého pola. Podobne rýchla je však aj Lorenzova Yamaha. Pedrosa sa však pred aktuálneho majstra sveta Lorenza dostal. Svoj náskok potom stále zvyšoval a v cieli bol o takmer šesť a pol sekundy skôr ako Lorenzo.

O tretiu priečku a posledné miesto na stupni víťazov tuho bojovali Američan Spies, Brit Crutchlow a Talian Dovizioso. Brit ešte ani raz v triede MotoGP nestál na pódiu a tak mal o čo bojovať. Na pódium sa však chceli postaviť aj Američan a aj Talian. Dovizioso a Crutchlow sa zopár kôl pred koncom pretekov vzdialili Spiesovi a niekoľko veľmi dramatických predbiehaní zvestovalo boj dvojice Dovizioso a Crutchlow až po cieľovú pásku. Na nej bol potom viac ako o desatinu rýchlejší Talian Dovizioso. Bratovražedný boj medzi kolegami tímu Monster Yamaha Tech 3 sa tak nakoniec skončil šťastne, bez kolízie.

Také šťastie nemal jazdec továrenského tímu Ducati Američan Nicky Hayden. Po tom, čo vyšiel z trate do štrkovej zóny, držal sa na motocykli až po ochranný múr, a to bola chyba. Keď mu bolo jasné, že sa mu pred múrom nepodarí zastaviť, zložil motocykel, ten ho však vymrštil do vzduchu a pád cez múr na priľahlú komunikáciu bol nebezpečný, rovnako aj zranenie amerického jazdca.

Podobne mohol dopadnúť aj druhý jazdec Ducati, Valentino Rossi. Ten sa už v prvom kole po súboji o druhú priečku s Danim Pedrosom nezmestil na trať. Našťastie, práve mu tam nestálo nič v ceste a tak sa vrátil okľukou späť na trať. Síce na poslednú priečku, ale bez pádu a zdravý. Stíhacia jazda mu nakoniec vyniesla bodované ôsme miesto.

Lorenzo si aj po druhom mieste v Aragónsku udržal vedúcu pozíciu v priebežnom poradí. Pedrosa sa víťazstvom opäť priblížil k Lorenzovi. Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte štyri veľké ceny. Náskok Lorenza pred druhým Pedrosom je teraz 33 bodov. Je to dosť, Lorenzovi to môže, ale aj nemusí stačiť. V hre je ešte sto bodov za víťazstvá, ale aj 80 za druhé miesta. Isté však je, že víťaz vzíde výlučne z dvojice Lorenzo – Pedrosa.

Viac napovie už Veľká cena Japonska 14. októbra na okruhu v Motegi.

Výsledky Veľkej ceny Aragónska

Trieda MotoGP

1. Dani PedrosaŠpan./Honda42:10,444 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+ 6,472 s
3. Andrea DoviziosoTal./Yamaha+ 11,047
4. Cal CrutchlowV.Brit./Yamaha+ 11,184
5. Ben SpiesUSA/Yamaha+ 13,786
6. Alvaro BautistaŠpan./Honda+ 28,166
7. Jonathan ReaV. Brit./Honda+ 32,290
8. Valentino RossiTal./Ducati+ 44,432
9. Karel AbrahamČR/Ducati+ 57,417
10. Aleix EspargaroŠpan./ART+ 58,525
11. Randy de PunietFranc./ART+ 59,863
12. Hector BarberaŠpan./Ducati+ 1:14,561 min

Poradie MS (po 14 z 18 pretekov)

1. Lorenzo290 bodov
2. Pedrosa257
3. Casey Stoner186
4. Dovizioso179
5. Crutchlow135
6. Valentino Rossi128
7. Alvaro Bautista128
8. Stefan Bradl115
9. Nicky Hayden93
10. Ben Spies88
11. Hector Barbera64
12. Randy de Puniet53
...
14. Karel Abraham32

Pedrosa-Lorenzo Dani Pedrosa Barbera - Rossi
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.