MotoGP: V Aragónsku kraľoval Pedrosa

Nedeľa, 30 september 2012

Na aragónskej Veľkej cene si suverénne počínal domáci jazdec Španiel Dani Pedrosa. V štrnástom podujatí seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov zvíťazil v kráľovskej triede MotoGp s pomerne veľkým náskokom pred svojím krajanom Jorge Lorenzom a Talianom Andreom Doviziosom.

Pedrosa-Lorenzo
Pedrosa pred Lorenzom, neskôr sa náskok zväčšil a v cieli bol takmer šesť a pol sekundy

Spočiatku viedol Lorenzo, Pedrosa však na neho nebezpečne dotieral a bolo len otázkou času, kedy sa pred neho dostane. Postavou malý Španiel má skvelú formu a jeho Honda patrí medzi najrýchlejšia z celého jazdeckého pola. Podobne rýchla je však aj Lorenzova Yamaha. Pedrosa sa však pred aktuálneho majstra sveta Lorenza dostal. Svoj náskok potom stále zvyšoval a v cieli bol o takmer šesť a pol sekundy skôr ako Lorenzo.

O tretiu priečku a posledné miesto na stupni víťazov tuho bojovali Američan Spies, Brit Crutchlow a Talian Dovizioso. Brit ešte ani raz v triede MotoGP nestál na pódiu a tak mal o čo bojovať. Na pódium sa však chceli postaviť aj Američan a aj Talian. Dovizioso a Crutchlow sa zopár kôl pred koncom pretekov vzdialili Spiesovi a niekoľko veľmi dramatických predbiehaní zvestovalo boj dvojice Dovizioso a Crutchlow až po cieľovú pásku. Na nej bol potom viac ako o desatinu rýchlejší Talian Dovizioso. Bratovražedný boj medzi kolegami tímu Monster Yamaha Tech 3 sa tak nakoniec skončil šťastne, bez kolízie.

Také šťastie nemal jazdec továrenského tímu Ducati Američan Nicky Hayden. Po tom, čo vyšiel z trate do štrkovej zóny, držal sa na motocykli až po ochranný múr, a to bola chyba. Keď mu bolo jasné, že sa mu pred múrom nepodarí zastaviť, zložil motocykel, ten ho však vymrštil do vzduchu a pád cez múr na priľahlú komunikáciu bol nebezpečný, rovnako aj zranenie amerického jazdca.

Podobne mohol dopadnúť aj druhý jazdec Ducati, Valentino Rossi. Ten sa už v prvom kole po súboji o druhú priečku s Danim Pedrosom nezmestil na trať. Našťastie, práve mu tam nestálo nič v ceste a tak sa vrátil okľukou späť na trať. Síce na poslednú priečku, ale bez pádu a zdravý. Stíhacia jazda mu nakoniec vyniesla bodované ôsme miesto.

Lorenzo si aj po druhom mieste v Aragónsku udržal vedúcu pozíciu v priebežnom poradí. Pedrosa sa víťazstvom opäť priblížil k Lorenzovi. Do konca seriálu zostáva odjazdiť ešte štyri veľké ceny. Náskok Lorenza pred druhým Pedrosom je teraz 33 bodov. Je to dosť, Lorenzovi to môže, ale aj nemusí stačiť. V hre je ešte sto bodov za víťazstvá, ale aj 80 za druhé miesta. Isté však je, že víťaz vzíde výlučne z dvojice Lorenzo – Pedrosa.

Viac napovie už Veľká cena Japonska 14. októbra na okruhu v Motegi.

Výsledky Veľkej ceny Aragónska

Trieda MotoGP

1. Dani PedrosaŠpan./Honda42:10,444 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+ 6,472 s
3. Andrea DoviziosoTal./Yamaha+ 11,047
4. Cal CrutchlowV.Brit./Yamaha+ 11,184
5. Ben SpiesUSA/Yamaha+ 13,786
6. Alvaro BautistaŠpan./Honda+ 28,166
7. Jonathan ReaV. Brit./Honda+ 32,290
8. Valentino RossiTal./Ducati+ 44,432
9. Karel AbrahamČR/Ducati+ 57,417
10. Aleix EspargaroŠpan./ART+ 58,525
11. Randy de PunietFranc./ART+ 59,863
12. Hector BarberaŠpan./Ducati+ 1:14,561 min

Poradie MS (po 14 z 18 pretekov)

1. Lorenzo290 bodov
2. Pedrosa257
3. Casey Stoner186
4. Dovizioso179
5. Crutchlow135
6. Valentino Rossi128
7. Alvaro Bautista128
8. Stefan Bradl115
9. Nicky Hayden93
10. Ben Spies88
11. Hector Barbera64
12. Randy de Puniet53
...
14. Karel Abraham32

Pedrosa-Lorenzo Dani Pedrosa Barbera - Rossi
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.