MotoGP: v Japonsku kraľoval Pedrosa

Pondelok, 03 október 2011

Veľká cena Japonska patrila Španielovi Pedrosovi, ktorý vyhral nečakane, ale zaslúžene a suverénne pred minuloročným majstrom, krajanom Lorenzom a aktuálnym lídrom Austrálčanom Stonerom. V kvalifikácii suverénny Stoner nesplnil prognózy a nezaknihoval si k ôsmim tohtoročným víťazstvám v seriáli cestných motocyklov v triede MotoGP ďalšie.

Dani Pedrosa
Španiel Dani Pedrosa, suverénny víťaz Veľkej ceny Japonska na okruhu Motegi

Rolu suverénna pretekov prevzal po Stonerovi malý Španiel a s náskokom vyše sedem sekúnd si pripísal tretie tohtoročné víťazstvo. Na jeho víťazstve nič nemení ani fakt, že na čelo pretekov sa Pedrosa dostal po jazdeckej chybe Stonera. Pedrosa mohol mať v tejto sezóne na svojom konte určite viac, nebyť pádov a zranení, ktoré v tejto sezóne mal a kvôli ktorým aj vynechal viacero pretekov. O druhom z Japonska, Lorenzovi, platí, že je stále výborný, ale nie tak suverénny ako býval v minulej sezóne, keď získal titul majstra sveta.

Aj keď tri kolá pred koncom seriálu nie je rozhodnuté o tohtoročnom titule, stále platí, že najbližšie k nemu má Austrálčan Stoner. Nielen preto, že pred druhým Lorenzom má štyridsať bodový náskok, ale najmä preto, že Stoner vie v pravú chvíľu zabrať a on nie je ten, kto musí vyhrávať. Jemu stačí bodovať na popredných priečkach a terajší náskok mu na udržanie si vedúcej pozície stačí. Španiel je však jediný, kto okrem Stonera môže siahnuť na titul. Ostatní jazdci nemajú ani teoretickú šancu na získanie titulu.

Preteky na okruhu Motegi mohli mať iný priebeh, nebyť hromadnej kolízie už v prvom kole pretekov. Najviac na ňu doplatil viacnásobný majster sveta Valentino Rossi. Je napodiv, že pre kolíziu, ktorú Rossi nezavinil, musel odstúpiť z pretekov, kde on a jeho Ducati mohli preukázať zlepšenú výkonnosť. V Japonsku havarovalo a preteky nedokončilo až päť jazdcov, okrem Rossiho Španieli Toni Elias (v 7. kole) a Alvaro Butista (11. kolo), Austrálčan Cudlin (11. kolo) i ďalší Španiel Hector Barbera (23. kolo).

Skvelú výkonnosť si udržujú Taliani Simoncelli a Dovisiozo, i Američan Spies. Simoncelli stále viac vystrkuje rožky a ostrieľanejšieho krajana Dovisioza v Japonsku porazil. Americký blesk, ako Bena Spiesa prezývajú, zaostal tentoraz za talianskou dvojicou a obsadil až šiestu priečku za štvrtým Simoncellim a piatim Dovisiozom. Siedme až desiate patrilo nováčikom triedy MotoGp v poradí Španieli Moncayo a Martin, Brit Kent a Talian Tonucci.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov bude pokračovať Veľkou cenou Austrálie 16. októbra na okruhu Phillip Island.

Výsledky VC Japonska

Trieda MotoGP

1. Dani PedrosaŠpan./Honda42:47,481 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+ 7,299 s
3. Casey StonerAustr./Honda+ 18,380
4. Marco SimoncelliTal./Honda+ 23,550
5. Andrea DoviziosoTal./Honda+ 23,691
6. Ben SpiesUSA/Yamaha+ 37,604
7. Alberto MoncayoŠpan./Aprilia+ 24,034
8. Adrian MartinŠpan./Aprilia+ 24,171
9. Danny KentV.Brit./Aprilia+ 49,118
10. Alessandro TonucciTal./Aprilia+ 51,393
11. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+ 1:13,964 min
12. Kousuke AkiyoshiJap./Honda+ 1:21,709
13. Shinichi ItoJap./Honda+ 1:26,381

Priebežné poradie jazdcov (po 15 z 18 pretekov)

1. Casey Stoner300 bodov
2. Jorge Lorenzo260
3. Andrea Dovizioso196
4. Dani Pedrosa195
5. Ben Spies156
6. Valentino Rossi139
7. Nicky Hayden123
8. Marco Simoncelli119
9. Colin Edwards98
10. Hiroshi Aoyama94

Trieda Moto2

1. Andrea Iannone (Tal.)Suter43:25,007 min
2. Marc Marquez (Špan.)Suter+1,999
3. Thomas Luethi (Švaj.)Suter+3,686
4. Stefan Bradl (Nem.)Kalex+4,313
5. Simone Corsi (Tal.)FTR+4,647
6. Alex de Angelis (San Marino)Motobi+4,813

Priebežné poradie:

1. Marc Márquez (Špan.)Suter235
2. Stefan Bradl (Nem.)Kalex234
3. Andrea Iannone (Tal.)Suter157
4. Alex de Angelis (San Marino)Motobi132
5. Simone Corsi (Tal.)FTR126
6. Bradley Smith (V. Brit.)Tech 3121

Trieda do 125 cm³:

1. Johann Zarco (Franc.)Derbi39:49,968
2. Nicolas Terol (Špan.)Aprilia+5,900
3. Hector Faubel (Špan.)Aprilia+13,605
4. Maverick Viňales (Špan.)Aprilia+16,191
5. Sandro Cortese (Nem.)Aprilia+23,422
6. Jonas Folger (Nem.)Aprilia+23,661

Priebežné poradie:

1. Nicolas Terol (Špan.)Aprilia261
2. Johann Zarco (Franc.)Derbi230
3. Maverick Viňales (Špan.)Aprilia190
4. Sandro Cortese (Nem.)Aprilia180
5. Jonas Folger (Nem.)Aprilia140
6. Hector Faubel (Špan.)Aprilia139

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.