MotoGP v Le Mans: vyhral Lorenzo pred Rossim

Pondelok, 18 máj 2015

Po víťazstve v Španielsku vyhral Jorge Lorenzo aj vo Francúzsku na okruhu v Le Mans triedu MotoGP, piate preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Vylepšil si tak svoje postavenie v boji o titul majstra sveta v kráľovskej motocyklovej triede. Španiel vo Francúzsku vyhral pred lídrom priebežného poradia Talianom Valentinom Rossim a ďalším Talianom Andreom Doviziosom.

1 Jorge Lorenzo
Jorge Lorenzo si z Le Mans odnáša do Španielska už druhé víťazstvo v tejto sezóne

Ani v piatom tohtoročnom podujatí sa preteky nevyvíjali podľa predstáv aktuálneho majstra sveta Španiela Marca Marqueza, ktorý sa neúspešne usiluje o pozíciu, v ktorej vládol triede MotoGP v dvoch predchádzajúcich sezónach a valcoval konkurenciu. Okrem víťazstva na VC USA, tretích tohtoročných pretekoch, mladý Španiel neúspešne hľadá cestu späť na výslnie.

Kvalifikáciu vo Francúzsku vyhral Marquez pred Doviziosom a Lorenzom, zatiaľ čo líder priebežného poradia Rossi bol až siedmy. Výhodu najlepšieho postavenia na štarte však Marquez stratil už v prvej zákrute, ktorú "prepálil" a spadol až na štvrtú pozíciu. Na čelo sa dostal Lorenzo a pozíciu lídra pretekov si udržal až do cieľa a vyhral.

Valentino Rossi sa už tradične prebojovával zo zadných pozíciu postupne dopredu. Na okruhu Le Mans mu trvalo desať kôl, kým sa dostal za Lorenza na druhú priečku. Stalo sa tak v 18. kole z celkových 28, ale v tej chvíli už veľkú stratu na vedúceho Lorenza sa mu podarilo už len znížiť a na víťazstvo už Rossi nemohol pomýšľať.

2 Valentino Rossi
Talian Valentino Rossi, druhý v Le Mans, je po piatich pretekoch lídrom triedy MotoGP

Tretiu priečku si s odstupom vyše päť sekúnd držal Dovizioso. Nevídane tvrdo o štvrté miesto bojovali Talian Iannone, Marc Marquez a na prekvapenie aj Brit Smith, neskôr už len Talian a Španiel. V krásnych súbojoch si možno až desaťkrát vymenili pozície. Bili sa o každý centimeter, nakoniec úspešnejší bol Marquez a v cieli mu patrilo štvrté miesto, Iannone bol piaty a Smith šiesty.

Šiestym podujatím seriálu bude Veľká cena Talianska. Uskutoční sa 31. mája na okruhu Mugello.

Výsledky Veľkej ceny Francúzska

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha43:44,143 min
2. Valentino RossiTal./Yamaha+3,820 s
3. Andrea DoviziosoTal./Ducati+12,380
4. Marc MarquezŠpan./Honda+19,890
5. Andrea IannoneTal./Ducati+20,237
6. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+21,145
...
Karel AbrahamČR/Honda - preteky nedokončil

Priebežné poradie (po 5 z 18 podujatí)

1. Valentino Rossi102 bodov
2. Jorge Lorenzo87
3. Andrea Dovizioso83
4. Marc Maárquez69
5. Andrea Iannone61
6. Cal Crutchlow47

Trieda Moto2

1. Thomas LüthiŠvaj./Kalex42:27,011 min
2. Tito RabatŠpan./Kalex+1,767 s
3. Johann ZarcoFranc./Kalex+3,760

Priebežné poradie (po 5 z 18 podujatí)

1. Johann Zarco89 bodov
2. Thomas Lüthi68
3. Jonas Folger57

Moto3:

1. Romano FenatiTal./KTM41:22,829 min
2. Enea BastianniTal./Honda+0,122 s
3. Francesco BagnaiaTal./Mahindra+0,457
...
6. Jakub KornfeilČR/KTM+2,421

Priebežné poradie (po 5 z 18 podujatí)

1. Danny Kent104 bodov
2. Enea Bastianini67
3. Efren Vázquez60

Autor: J. Goldbereger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.