MotoGP v Mugello: Po bitke víťazom Lorenzo

Pondelok, 23 máj 2016

Šiestym podujatím pokračoval seriál cestných pretekov motocyklov Veľkou cenou Talianska na okruhu Mugello. Po veľkej bitke medzi Španielmi Lorenzom a Marcom Marquezom v posledných stovkách metrov pred cieľom vyhral v dramatickom závere triedu MotoGP obhajca titulu majstra sveta Lorenzo o 19 tisícin sekundy pred Marquezom. Tretí v cieli skončil Talian Andrea Iannone. Yamaha tak znovu porazila Honda i veľmi silné a rýchle Ducati.

1 Lorenzo - Rossi - Marquez
Čelo pretekov Lorenzo, Rossi, Marquez a Aleix Espargaro krátko po štarte v Mugello

Aj kvalifikáciu vyhral jazdec na stroji Yamaha, nie však Španiel Lorenzo, ale Talian Rossi, ktorý chcel na domácom okruhu veľmi vyhrať. Štart mu vyšiel, ale už po pár zákrutách sa pred neho dostal jeho tímový partner z Yamahy Lorenzo. Takto koleso na kolese bojovali až do deviateho kola (z celkových 23), potom však Taliana zradil motor jeho motocykla a do cieľa sa odviezol na skútri "zberača" odpadlíkov.

Yamaha s Lorenzom v sedle mala tak o konkurenta na prvenstvo menej. Ohrozovať ho však začal jeho krajan Marquez, ktorý hľadal skulinku cez ktorú by sa predral pred svojho staršieho súpera. Pravá chvíľa prišla v druhej polovici posledného okruhu, aj keď Marquez už predtým mal pár pokusov, ktoré celkom nevyšli. Po poslednej zákrute pred cieľom to však vyzeralo, že Marquez nemôže prísť o víťazstvo, ale vo výjazde bola Lorenzova Yamaha rýchlejšia a porazila Hondu o 19 tisícin sekundy!

2 Valentino Rossi
Rossi a hustý dym z jeho Yamahy zvestovali diváckym bariéram, že ich Doctor končí

Talianov v súboji so španielskou presilou zastúpil Andrea Iannone, ktorý bol v kvalifikácii tretí, tak pred Lerenzom ako aj Marquezom, ale po zlom štarte sa prepadol až na desiate miesto. Využil však silu i rýchlosť svojej Ducati a zrejme sa poučil z chýb z predchádzajúcich pretekov, vsadil na trpezlivosť a pred krajana a partnera Doviziosa z tímu Ducati, ktorý siahal na pódiové umiestnenie, dostal sa pomerne hravo pred neho a skončil tretí. Dovizioso neodolal potom ani tlaku Španiela Pedrosu, ktorý skončil štvrtý, Dovizioso piaty a šiesty bol ďalší Španiel Viňales.

Mavericka Viňalesa, ktorý od budúcej sezónu bude sedlať Yamahu po Lorenzovi (ten odchádza k Ducati), podozrieval Lorenzo po kvalifikácii, že pomohol Rossimu v rýchlom kole a doviedol ho po dohovore s budúcim tímovým partnerom ku kvalifikačnému víťazstvu. Ak by to tak aj naozaj bolo, vždy by to bolo iné, ako keď v posledných pretekoch minulej sezóny Marquez zámerne nechal zvíťaziť Lorenza a pomohol mu získať titul majstra sveta, ktorý mohol patriť Rossimu.

3 Marquez - Lerenzo - Iannone
Víťazné trio VC Talianska (zľava): Marc Marquez, Jorge Lorenzo a Andrea Iannone

Po šiestich podujatiach seriálu si Lorenzo víťazstvom na VC Talianska v Mugello upevnil vedúce postavenie v priebežnom poradí. Marquez zostal druhý, ale pred Rossim, ktorý preteky nedokončil, zvýšil svoj náskok. Pedrosa je štvrtý, Viňales piaty a ďalší Španiel Aleix Espargaro šiesty.

Siedmy diel seriálu je na programe 5. júna a bude ním Veľká cena Katalánska v Barcelone.

Výsledky Veľkej ceny Talianska

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha41:36,535 min
2. Marc MárquezŠpan./Honda+0,019 s
3. Andrea IannoneTal./Ducati+4,742
4. Dani PedrosaŠpan./Honda+4,910
5. Andrea DoviziosoTal./Ducati+6,256
6. Maverick ViňalesŠpan./Suzuki+8,670
7. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+13,340
8. Danilo PetrucciTal./Ducati+14,598
9. Aleix EspargaroŠpan./Suzuki+18,643
10.Michele PirroTal./Ducati+22,298

Priebežné poradie (po 6 z 18 podujatí)

1. Jorge Lorenzo115 bodov
2. Marc Marquez105
3. Valentino Rossi (Tal./Yamaha)78
4. Dani Pedrosa66
5. Maverick Viňales59
6. Aleix Espargaro (Špan./Suzuki)49
7. Pol Espargaro (Špan./Yamaha)48
8. Hector Barbera (Špan./Ducati)43
9. Andrea Iannone41
10. Eugene Laverty (Franc./Ducati)36

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.