MotoGP: zahynul Marco Simoncelli

Nedeľa, 23 október 2011

Smutne sa skončila Veľká cena Singapuru, keď v posledných pretekoch dňa, v triede MotoGP po ukĺznutí predného kolesa a následnom páde sa taliansky pretekár Marco Simoncelli dostal pod kolesá Američana Edwardsa a svojho krajana Rossiho. Pri páde prišiel o prilbu a to sa mu stalo osudným. Napriek rýchlej lekárskej pomoci a prevozu do nemocnice 24ročný Simoncelli skonal.

Marco Simoncelli
Marco Simoncelli, milý a charizmatický mladík, ktorého sľubnú kariéru prerušila nehoda

Nešťastná nehoda sa stala už v prvom kole pretekov, v jedenástej zákrute po štarte. Mladý Talian bol na preteky dobre naladený a veril, že budú pre neho úspešné. Trúfal si na umiestnenie do tretieho miesta. Oprávňovala ho k tomu jeho veľmi dobrá forma, druhé miesto spred týždňa na Veľkej cene Austrálie a úspešná kvalifikácia pred pretekmi na Veľkú cenu Malajzie.

Už po prvej zákrute bol na štvrtej pozícii, o ktorú až do svojho pádu bojoval so Španielom Bautistom. Párkrát si so Španielom po dramatických momentoch vymenili miesta. Pred pádom bol Simoncelli štvrtý a Bautista tesne za ním piaty. Na šiestom mieste jazdil v tej chvíli Američan Hayden, siedmy Edwards a ôsmy Rossi.

Marco Simoncelli
Marco Simoncelli v pozícii nesmierneho bojovníka a vynikajúceho motocyklového jazdca

Simoncellimu v pravej ostrej zákrute po ostrom klopení podkĺzlo predné koleso. Hayden ho minul zľava, kĺzajúci sa Simoncelli, už bez prilby, však mieril pod kolesá Edwardsa a Rossiho, ktorí už nemali šancu vyhnúť sa zrážke. Edwards po náraze padol, Rossi kolíziu ešte ustál.

Simoncelli zostal bezvládne ležať na trati a ani rýchly prevoz do nemocnice mu už život nezachránil, keď približne trištvrte hodiny po nehode 24ročný talentovaný jazdec zomrel. Preteky okamžite po nehode organizátori ukončili.

Polo Simoncelli
Paolo Simoncelli, Marcov otec, stál pri budovaní jeho kariéry, žiaľ, aj pri jeho nešťastnej nehode

Marco Simoncelli sa narodil 20. januára 1987 v meste Cattolica v Taliansku. Svoju kariéru začínal v triede do 125 cm³ a prvú veľkú cenu absolvoval v roku 2002 v Brne ako 15ročný. Prvé víťazstvo získal v roku 2004. Do silnejšej triedy 250 cm³ prešiel v roku 2006. V tejto triede sa v roku 2008 sa aj majstrom sveta. Do sveta kráľovskej triedy MotoGP vstúpil v roku 2010 a celkove tu skončil na 8. mieste. Najlepšie umiestnenie v MotoGP bolo druhé miesto pred týždňom na Veľkej cene Austrálie.

Česť Marcovej pamiatke!

Video: Sepang 2011 - MotoGP - Race - Highlights

Autor: J. Goldberger
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."