MotoGP: zahynul Marco Simoncelli

Nedeľa, 23 október 2011

Smutne sa skončila Veľká cena Singapuru, keď v posledných pretekoch dňa, v triede MotoGP po ukĺznutí predného kolesa a následnom páde sa taliansky pretekár Marco Simoncelli dostal pod kolesá Američana Edwardsa a svojho krajana Rossiho. Pri páde prišiel o prilbu a to sa mu stalo osudným. Napriek rýchlej lekárskej pomoci a prevozu do nemocnice 24ročný Simoncelli skonal.

Marco Simoncelli
Marco Simoncelli, milý a charizmatický mladík, ktorého sľubnú kariéru prerušila nehoda

Nešťastná nehoda sa stala už v prvom kole pretekov, v jedenástej zákrute po štarte. Mladý Talian bol na preteky dobre naladený a veril, že budú pre neho úspešné. Trúfal si na umiestnenie do tretieho miesta. Oprávňovala ho k tomu jeho veľmi dobrá forma, druhé miesto spred týždňa na Veľkej cene Austrálie a úspešná kvalifikácia pred pretekmi na Veľkú cenu Malajzie.

Už po prvej zákrute bol na štvrtej pozícii, o ktorú až do svojho pádu bojoval so Španielom Bautistom. Párkrát si so Španielom po dramatických momentoch vymenili miesta. Pred pádom bol Simoncelli štvrtý a Bautista tesne za ním piaty. Na šiestom mieste jazdil v tej chvíli Američan Hayden, siedmy Edwards a ôsmy Rossi.

Marco Simoncelli
Marco Simoncelli v pozícii nesmierneho bojovníka a vynikajúceho motocyklového jazdca

Simoncellimu v pravej ostrej zákrute po ostrom klopení podkĺzlo predné koleso. Hayden ho minul zľava, kĺzajúci sa Simoncelli, už bez prilby, však mieril pod kolesá Edwardsa a Rossiho, ktorí už nemali šancu vyhnúť sa zrážke. Edwards po náraze padol, Rossi kolíziu ešte ustál.

Simoncelli zostal bezvládne ležať na trati a ani rýchly prevoz do nemocnice mu už život nezachránil, keď približne trištvrte hodiny po nehode 24ročný talentovaný jazdec zomrel. Preteky okamžite po nehode organizátori ukončili.

Polo Simoncelli
Paolo Simoncelli, Marcov otec, stál pri budovaní jeho kariéry, žiaľ, aj pri jeho nešťastnej nehode

Marco Simoncelli sa narodil 20. januára 1987 v meste Cattolica v Taliansku. Svoju kariéru začínal v triede do 125 cm³ a prvú veľkú cenu absolvoval v roku 2002 v Brne ako 15ročný. Prvé víťazstvo získal v roku 2004. Do silnejšej triedy 250 cm³ prešiel v roku 2006. V tejto triede sa v roku 2008 sa aj majstrom sveta. Do sveta kráľovskej triedy MotoGP vstúpil v roku 2010 a celkove tu skončil na 8. mieste. Najlepšie umiestnenie v MotoGP bolo druhé miesto pred týždňom na Veľkej cene Austrálie.

Česť Marcovej pamiatke!

Video: Sepang 2011 - MotoGP - Race - Highlights

Autor: J. Goldberger
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.