Rossi deviaty raz majstrom sveta

Pondelok, 26 október 2009

Valentino Rossi obhájil na Veľkej cene Malajzie vlaňajší titul majstra sveta v kráľovskej motocyklovej triede Moto GP a je už deväťnásobným majstrom. V najsilnejšej triede získal titul šiesty raz. Fenomenálnemu Valemu stačilo na obhajobu titulu aj tretie miesto, ktoré získal na nedeľňajšej VC Malajzie na okruhu v Sepangu. Pred poslednými pretekmi seriálu, Veľkou cenou Valencie, má Rossi už 41bodový náskok pre Španielom Jorge Lorenzom, ktorý jazdí v rovnakom tíme Yamaha ako Rossi. Z prvenstva sa v Sepangu tešil Austrálčan Casey Stoner, druhý bol v cieli Španiel Dani Pedrosa.

Valentino Rossi
Deväťnásobný majster sveta Valentino Rossi s typickým úsmevom a v dobrej nálade

Pred štartom triedy Moto GP sa spustil na okruh v Sepangu tropický lejak a štart museli odložiť. Po pol hodine, keď sa dážď zmiernil, preteky odštartovali. Rossi, ktorý si v kvalifikácii vyjazdil najlepšie postavenie na štarte, stratil už v prvej zákrute svoju pozíciu a musel sa predierať dopredu. Podobne aj jeho tímový kolega Lorenzo, ktorý zmeškal postavenie na štarte a ktorý ako jediný mohol ešte zasiahnuť do boja o titul. Lorenzo štartoval z posledného miesta, ale aj on sa začal rýchlo postupovať dopredu.

Netrvalo dlho a dostal sa aj pred Rossiho a takto vo dvojici jazdili pár kôl za sebou. Rossi však postupne zrýchľoval a svojmu konkurentovi ukázal chrbát. Bolo jasné, že ak si Rossi udrží pozíciu pred Lorenzom a skončí najhoršie na štvrtom mieste, stane sa v predstihu pred poslednými pretekmi novým majstrom sveta. Pár kôl pred koncom sa dostal na dva pol sekundy za druhého Pedrosu na tretie miesto a tak prešiel aj cieľom. Prvý v cieli bol Stoner, ktorý po zdravotnej prestávke jazdí vo skvelej forme a víťazstvo v Sepangu je jeho druhým v rade po návrate na pretekárske okruhy.

Valentino Rossi
"Doctor", ako Valentina Rossiho prezývajú, aj na okruhu v Sepangu v plnom sústredení

V triede do 250 cm³ zvíťazil v priamom súboji vedúci jazdec priebežného poradia Japonec Hiroši Aojama nad svojim najväčším rivalom Talianom Marcom Simoncellim a zvýšil svoj náskok na titul pred poslednými pretekmi.

V najslabšej triede do 125 cm³ znovu zvíťazil Španiel Julian Simon pred prenasledovateľom Britom Bradley Smithom a ďalším Španielom Polom Espargarom, Simom si však už titul majstra sveta vyjazdil na predchádzajúcich pretekoch. Bradley Smith si druhým miestom v Sepangu zabezpečil pred posledným pretekmi, ktoré budú 8. novembra vo Valencii, titul vicemajstra.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

Trieda Moto GP

1. Casey StonerAustr./Ducati47:24,834 min
2. Dani PedrosaŠpan./Honda+14,666 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha19,385
4. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha25,85
5. Nicky HaydenUSA/ Ducati38,705
6. Chris VermeulenAustr./ Suzuki41,061
7.T. EliasŠpan./Honda48,555
8. M. MelandriTal./Kavasaki55,557
9. L. CapirossiTal./Suzuki+ 1:00,303 min
10. M. KallioFín./Ducati+ 1.00,440
11. A. EspargaroŠpan./Ducati+ 1:01,655
12. A. de AngelisRSM/Honda+ 1:01,847
13. C. EdwardsUSA/Yamaha+ 1:10,778
14. G. TalmácsiMaď./Honda+ 1:15,851
15. J. ToselandV. Brit./Yamaha+ 1:50,672

Preteky nedokončili

  • A. Dovizioso Tal./Honda
  • R. de Puniet Franc./Honda

Priebežné poradie (po 16 zo 17 pretekov)

1. V. ROSSI286 b.
2. J. Lorenzo245
3. C. Stoner220
4. D. Pedrosa209
5. A. Dovizioso152
6. C. Edwards148
7. M. Melandri108
8. L. Capirossi108
A. de Angelis105
10.T. Elias105
11. C. Vermeulen105
12. R. de Puniet101
13. N. Hayden93
14. J. Tiseland88
15. M. Kallio64
16. N. Canepa38
17. G. Talmáczi19
18. A. Espargaro13
19. S. Gibernau12
20. Y. Takahashi9

Trieda 250 cm³

1. Hiroši AojamaJap./Honda42:55,689 min
2. Hector BarberaŠpan./Aprilia6,397
3. Marco SimoncelliTal./Gilera6,397
4. Thomas LuthiŠvajč./Aprilia14,871
5. Hector FaubelŠpan./Honda19,177
6. R. WilairotThai./Honda19,567

Priebežné poradie (po 15 zo 16 pretekov)

1. Hiroši AojamaJap./Honda252 b.
2. Marco SimoncelliTal./Gilera231
3. Hector BarberaŠpan./Aprilia214
4. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia198
5. Mattia PasiniTal./Aprilia128
6. Thomas LuthiŠvajč./Aprilia107

Trieda do 125 cm³

1. Julian SimonŠpan./Aprilia42:50,916 min
2. Bradley SmithV. Brit./Aprilia+1,114sec
3. Pol EspargaroŠpan./Derbi6,293
4. Sergio GadeaŠpan./Aprilia8,003
5. Nicolas TerolŠpan./Aprilia8,485

Priebežné poradie (po 15 zo 16 pretekov)

1. Julian SimonŠpan./Aprilia264 b.
2. Bradley SmithV. Brit./Aprilia203,5
3. Nicolas TerolŠpan./Aprilia173,5
4. Pol EspargaroŠpan./Derbi158,5
5. Sergio GadeaŠpan./Aprilia141

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.