Rossiho vzkriesenie. V Holandsku vyhral.

Nedeľa, 30 jún 2013

Taliansky motocyklový fenomén Valentino Rossi za dva roky v tíme Ducati nepoznal slastný pocit víťazstva. Teraz je späť v Yamahe a po takmer troch rokoch sa znovu postavil na stupienok najvyšší, keď v holandskom Asssene vyhral Veľkú cenu Holandska v najsilnejšej triede MotoGp, ôsme podujatie majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Druhý skončil Španiel Marc Marquez a tretí Brit Call Crutchlow.

Rossi - pódium
Radosť Taliana Valentina Rossiho z víťazstva, ktoré prišlo po takmer troch rokoch

Veľká cena Holandska na okruhu v Assene je jediným miestom, kde sa majstrovstvá sveta motocyklov jazdia nepretržite každý rok od svojho vzniku v roku 1949. Nový okruh postavili v roku 1954, keďže pôvodný sa jazdil na verejných komunikáciách. Má len krátke rovinky, zato množstvo zákrut a poskytuje vynikajúce sledovanie pre tisíce fanúšikov. Okruh je jedným z najobľúbenejších u jazdcov a koná sa v slávnostnej atmosfére. Od roku 2006 má zmenenú dĺžku na 4555 metrov, pôvodný meral viac ako šesť kilometrov.

Rossi už v kvalifikácii naznačil ambíciu na najlepší výsledok sezóny, keď v nej skončil štvrtý za Crutchlowom, Marquezom a Bradlom, ale pred Pedrosom! Aktuálny majster sveta Lorenzo bol až dvanásty. Bol vôbec zázrak, že na preteky nastúpil po tom, čo vo štvrtok v tréningu mal veľmi škaredý pád a zlomil si kľúčnu kosť, v Barcelone ho zo štvrtka na piatok operovali. V piatok, hneď po tom, čo sa prebral z narkózy, bol už naspäť v Holandsku, jazdil kvalifikáciu a v sobotňajších pretekoch bojoval dokonca so "zosvorkovanou" kľúčnou kosťou o pódium.

Štart pretekov tradične najlepšie vyšiel Pedrosovi. Počiatočný "vláčik" Pedrosa, Marquez, Rossi, Crutchlow, Lorenzo a Bradl sa začal meniť v piatom kole, keď Lorenzo predbehol Crutchlowa a jazdil na štvrtom mieste. O dve kolá neskôr, na veľké prekvapenie, sa pred lídra priebežného poradia Pedrosu prebojoval Rossi. Vyrovnanou a istou jazdou si udržiaval vedenie pred Pedrosom a Marquezom, ktoré neskôr mierne zvyšoval až na dve sekundy.

Toto poradie vydržalo deväť kôl, keď Marquez úspešne zaútočil na druhého Pedrosu. Ešte predtým Crutchlow predbehol Lorenza a jazdil za Pedrosom na štvrtej pozícii. Brit sa päť kôl pred cieľom dostal aj pred tretieho Pedrosu. V ďalších kolách sa poradie už nemenilo. Vyhral Rossi pred Marquezom a Crutchlowom. Pedrosa bol v cieli štvrtý, Lorenzo piaty a Nemec Bradl šiesty.

Priebežné vedenie v seriáli si aj po Holandsku udržal Pedrosa. Vedie pred Lorenzom o deväť bodov. Tretí je Marquez, štvrtý Crutchlow a Rossi postúpil vďaka víťazstvu na piatu priečku.

Najbližšími pretekmi seriálu bude Veľká cena Nemecka na Sachsenringu 14. júla.

Výsledky Veľkej ceny Holandska

Trieda MotoGP:

1. Valentino RossiTal./Yamaha41:25,202 min
2. Marc MarquezŠpan./Honda+2,170 s
3. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+4,073
4. Dani PedrosaŠpan./Honda+7,832
5. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+15,510
6. Stefan BradlNem./Honda+27,519
7. Alvaro BautistaŠpan./Honda+31.59
8. Aleix EspargaroŠpan./ART+32.405
9. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+33.751
10. Andrea DovizuiosoTal./Ducati+33.801
11. Nicky HaydenUSA/Ducati+34.371
12. Randy de PunietFranc./ART+57.674

Priebežné poradie (po 7 pretekoch z 18)

1. Dani Pedrosa136 bodov
2. Jorge Lorenzo127
3. Marc Marquez113
4. Cal Crutchlow87
5. Valentino Rossi85
6. Andrea Dovizioso65
7. Stefan Bradl51
8. Nicky Hayden50
9. Alvaro Bautista47
10. Aleix Espargaro44

Trieda Moto2

Kategóriu Moto2 vyhral Španiel Pol Espargaro pred vedúcim jazdcom priebežného poradia Britom Scottom Reddingom. Tretí skončil Španiel Esteve Rabat.

Výsledky

1. Pol EspargaroŠpan./Kalex39:51,883 min
2. Scott ReddingV. Brit./Kalex+0,117 s
3. Dominique AegerterŠvaj./Suter+3,509

Priebežné poradie (po 7 pretekoch z 18)

1. Scott Redding134 bodov
2. Pol Espargaro104
3. Esteve Rabat86

Trieda Moto3

V triede Moto3 si z Holandska odnáša víťazstvo ďalší Španiel Luis Salom. Na druhom i treťom mieste skončili jeho krajania Maverick Viňales a Alex Rins. Triedu vedie priebežne víťaz z Holandska Luis Salom.

Výsledky

1. Luis SalomŠpan./KTM38:20,086 min
2. Maverick ViňalesŠpan./KTM+0,122 s
3. Alex RinsŠpan./KTM+0,282

Priebežné poradie (po 7 pretekoch z 18)

1. Luis Salom152 bodov
2. Maverick Viňales142
3. Alex Rins117

Rossi - pódium Jorge Lorenzo Call Crutchlow
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.