Sachsenring: opäť Casey Stoner

Streda, 16 júl 2008

Favoritom Veľkej ceny Nemecka cestných pretekov motocyklov na okruhu Sachsenring bol Austrálčan Casey Stoner. Bol najrýchlejším v tréningu a v kvalifikácii si vybojoval najvýhodnejšie postavenie na štarte.

Casey Stoner Casey Stoner

Austrálčan Stoner splnil úlohu favorita do bodky a s výnimkou prvých piatich kôl bol na čele počas celých pretekov. Prvé kolá patrili Španielovi Danielovi Podrosovi, ktorého ostrému tempu nikto nestačil. Na jedno kolo bol rýchlejší od všetkých ostatných približne o jeden a pol sekundy, vrátane od Stonera i Rossiho. V piatom kole mal už náskok pred druhým Stonerom vyše sedem a pol sekundy. Potom však v nájazde do jednej zo zákrut za vytrvalého dažďa mu podkĺzlo predné koleso a pád bol nevyhnutný. Kotrmelce v štrkovej ochrannej zóne ukončili jeho sólovú jazdu a poranený členok mu s veľkou pravdepodobnosťou neumožní ani štart na najbližších pretekoch.

Podrosa prišiel tak o prvé miesto v priebežnom poradí seriálu majstrovstiev. Jeho miesto zaujal Valentino Rossi, ktorý po odstúpení Pedrosu v piatom kole jazdil za vedúcim Stonerom na druhom mieste a tak aj prešiel cieľom. Stoner suverénne viedol od pádu Pedrosu až po cieľovú pásku, získal tretie víťazstvo v rade v tohtoročnom seriáli a on i jeho motocykel Ducati naznačili ambície na zisk titulu majstra sveta. Až ďalší priebeh seriálu ukáže, či úspešnejší bude stroj Ducati v rukách Austrálčana, alebo technický Talian s menej rýchlou Yamahou, ktorý je teraz na čele priebežného poradia.

Daniel Pedrosa

V pretekoch za trvalého dažďa boli okrem Pedrosovho pádu aj ďalšie. Už v treťom kole havaroval Jorge Lorenzo a pretekoch ďalej nepokračoval. A nebol to jeho prvý pád v tohtoročnom seriáli, prvý raz v najsilnejšej triede MotoGP. V ôsmom kole havaroval Američan Anthony West, ale v pretekoch pokračoval. Havaroval aj Talian Marco Melandri a pádu sa nevyhol ani ďalší Američan Colin Edwards, ktorý skvele začal, no nakoniec nezískal žiadne body. Technické problémy mal Američan Nicky Hayden, musel do boxov a bývalý majster sveta prišiel do cieľa na poslednom 13. mieste.

Veľké preteky absolvoval Stonerov krajan Chris Vermeulen, ktorý sa na mokrej trati cíti doma. Zo štrnásteho miesta sa postupne dostal na tretie a chvíľami sa videlo, že môže ohrozovať aj na druhom mieste jazdiaceho Rossiho. Nakoniec Vermeulen mal čo robiť, aby pred cieľovou páskou odolal útoku Alexa de Angelisa a neprišiel o tretie miesto na stupňoch víťazov. Pekné preteky absolvoval v Nemecku Andrea Dovizioso, ktorý úvode pretekov bojoval o prvú priečku s Pedrosom. V cieli skončil piaty.

Najbližšie pokračuje seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov Veľkou cenou USA už 20. júla na okruhu Laguna Seca.

Výsledky triedy MotoGP

1. Casey Stoner Ducati 47:30,06 min
2. Valentino Rossi Yamaha 47:33,76
3. Chris Vermeulen Suzuki 47:44,06
4. Alex de Angelis Honda 47:44,18
5. Andrea Dovizioso Honda 48:12,08
6. Sylvain Guintoli Ducati 48:16,71
7. Loris Capirossi Suzuki 48:34,54
8. Randy de Puniet Honda 48:34,64
9. Shinya Nakano Honda 48:46,83
10. Anthony West Kawasaki 48:59,33
11. James Toseland Yamaha 47:41,76
12. Toni Elias Ducati 47:43,95
13. Nicky Hayden Honda 48:13,75

Nedokončili

Colin Edwards Yamaha
Marco Melandri Ducati
Daniel Pedrosa Honda
Jorge Lorenzo Yamaha

Priebežné poradie (po desiatich zo sedemnástich pretekov)

1. Valentino Rossi 187 b
2. Daniel Pedrosa 171
3. Casey Stoner 167
4. Jorge Lorenzo 114
5. Colin Edwards 98
6. Andrea Dovizioso 90
7. Nicky Hayden 73
8. Chris Vermeulen 73
9. James Toseland 65
10. Shinya Nakano 64
11. Loris Capirossi 60
12. Alex de Angelis 38
13. Toni Elias 37
14. Sylvain Guintoli 34
15. John Hopkins 32
16. Marco Melandri 32
17. Randy de Puniet 30
18. Anthony West 22
19. Tadayuki Okada 2
20. Ben Spies 2

Trieda do 250 cm³

V tejto triede zvíťazil celkom suverénne Talian Marco Simoncelli, ktorý v pretekoch neohrozene kraľoval tejto triede. Vyhral pred Španielmi Hectorom Barberom a Alvarom Bautistom a je aj na čele priebežného poradia.

Výsledky

1. Marco Simoncelli Tal./Gilera 45:36,70 min
2. Hector Barbera Špan./Aprilia +2,26 s
3. Alvaro Bautista Špan./Aprilia +2,42
4. Mika Kallio Fín./KTM +4,15
5. Julian Simon Špan./KTM +4,85
6. Mattia Pasini Tal./Aprilia +8,13

Priebežné poradie (po desiatich zo sedemnástich pretekov)

1. Marco Simoncelli Tal./Gilera 164 b.
2. Mika Kallio Fín./KTM 153
3. Alvaro Bautista Špan./Aprilia 118
4. Alex Debon Špan./Aprilia 114
5. Hector Barbera Špan./Aprilia 113

Trieda do 125 cm³

V najslabšej triede do 125 cm³ si prvé miesto vybojoval francúzsky jazdec Mike di Meglio pred domácim Stefanom Bradlom a Maďarom Gáborom Talmácsim. Francúz je aj na čele celkového poradia majstrovstiev.

Výsledky

1. Mike di Meglio Fr./Derbi 40:03,71 min
2. Stefan Bradl Nem./Aprilia +2,01 s
3. Gábor Talmácsi Maď./Aprilia +2,73
4. Bradley Smith V. Brit./Aprilia +2,85
5. Simone Corsi Tal./Aprilia +9,11
6. Sandro Cortese Tal./Aprilia +9,25

Priebežné poradie (po desiatich zo sedemnástich pretekov)

1. Mike Di Meglio Franc./Derbi 166 b
2. Simone Corsi Tal./Aprilia 136
3. Gábor Talmácsi Maď./Aprilia 109
4. Stefan Bradl Nem./Aprilia 101
5. Joan Olive Šp./Derbi 94

Autor: J. Goldberger
Foto: Ducati a MotoGP
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.