San Maríno poznačila tragédia

Pondelok, 06 september 2010

Motocyklová Veľká cena San Marina mala horkú príchuť, keď preteky v triede Moto2 poznačila tragédia. Pošmyknutie predného kolesa japonského pretekára Shoya Tomizawu v zákrute vo veľkej rýchlosti sa skončilo hrôzostrašným pádom nádejného mladého pretekára so smrteľným následkom.

Shoya Tomizawa
Shoya Tomizawa, nádejný 19ročný japonský pretekár tragicky zahynul na VC San Marina

V tesnom závere za Tomizawom idúci Alex de Angelis ani Scott Redding už nestihli a nemohli zareagovať a vyhnúť sa mu. Prvý narazil do jeho motocykla, druhý však prešiel na zemi ležiaceho japonského pretekára, ktorý tak utrpel ťažké poranenia hlavy, hrude a brucha. Napriek rýchlej lekárskej pomoci a prevozu vrtuľníkom do nemocnice Shoya Tomizawa ťažkým zraneniam podľahol. Smrť Tomizawu je prvou od roku 2003, keď na Veľkej cene Japonska prišiel o život jeho krajan Daidžiro Kato.

Keď štartovali jazdci najsilnejšej triedy Moto GP, japonský jazdec ešte bojoval v nemocnici o svoj život. V čase, keď sa preteky končili, dorazila na okruh v Misane krutá správa o jeho úmrtí. Tá potom poznačila záver Veľkej ceny San Marina, dvanásteho podujatia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, ktoré vyhral Španiel Dani Pedrosa pred vedúcim jazdcom priebežného poradia, svojim krajanom Jorge Lorenzom a úradujúcim majstrom sveta Talianom Valentinom Rossim.

Shoya Tomizawa
Shoya bol veľmi zábavný a milý chlapec - povedal o mladom Japoncovi úradujúci majster sveta V. Rossi.

Víťaz kvalifikácie Pedrosa vyhral preteky systémom štart – cieľ a nedal už po druhý raz po sebe šancu Lorenzovi, Rossimu ani Stonerovi či ďalším jazdcom. Dvadsaťštyriročný Pedrosa vyhral druhé preteky v rade a štvrté v tejto sezóne. Na vedúceho jazdca priebežného poradia však stráca 63 bodov a v zostávajúcich šiestich pretekoch, pokiaľ sa nič mimoriadne nestane, má Pedrosa len veľmi malú nádej predstihnúť Lorenza a stať sa po prvý raz v kariére majstrom sveta v triede Moto GP.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov pokračuje 19. septembra v Španielsku – na programe je GP Aragon.

Výsledky Veľkej ceny San Marina

1. Dani PedrosaŠpan./Honda44:22,059 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+1,900 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha3,183
4. Andrea DoviziosoTal./Honda6,454
5. Casey StonerAustr./Ducati18,479
6. Ben SpiesUSA/Yamaha28,385
7. Colin EdwardsUSA/Yamaha+34.934
8. Alvaro BautistaŠpan./Suzuki38,157
9. Hector BarberaŠpan./Ducati40,943
10. Marco MelandriTal./Honda42,377
11. Aleix EspargaroŠpan./Ducati45,906
12. Hiroshi AoyamaJap./Honda46,394
13. Randy de PunietFranc./Honda50,481
14. Marco SimoncelliTal./Honda+1:23,143 mi

Preteky nedokončili

  • Mika Kallio - Fín./Ducati
  • Nicky Hayden - USA/Ducati
  • Loris Capirossi - Tal./Suzuki

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z 18 podujatí)

1. Jorge Lorenzo271
2. Dani Pedrosa208
3. Andrea Dovizioso139
4. Valentino Rossi130
5. Casey Stoner130
6. Ben Spies120
7. Nicky Hayden109
8. Randy de Puniet81
9. Marco Melandri67
10. Colin Edwards66
11. Marco Simoncelli65
12. Hector Barbera61
13.Aleix Espargaro44
14. Alvaro Bautista41
15. Loris Capirossi41
16. Mika Kallio31
17. Hiroshi Aoyama26
18. Alex de Angelis11
19. Roger Lee Hayden5
20. Kousuke Akiyoshi4
21. Wataru Yoshikawa1

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.
vw-id3
Podľa zahraničných médií sa nemecký koncern Volkswagen chystá vyrábať elektrické modely, ktoré by svojou nízkou cenou mohli v Európe pre európskych zákazníkov konkurovať čínskym modelom, alebo aj modelom ako Dacia Spring. Nové cenovo prístupnejšie elektromobily by sa na trh mohli dostať v roku 2027. Volkswagen na túto cestu nastupuje sám, bez kooperácie s inou automobilkou, aj keď pôvodne ako o partnerovi uvažoval, že by ním mohol byť francúzsky Renault. Už základný model uvažovaného elektromobilu od Volkswagenu bude obsahovať štandardy používaných technológií, kvalitu a dizajn, ktoré nemecký výrobca aplikuje na svojich modeloch.
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring