San Maríno poznačila tragédia

Pondelok, 06 september 2010

Motocyklová Veľká cena San Marina mala horkú príchuť, keď preteky v triede Moto2 poznačila tragédia. Pošmyknutie predného kolesa japonského pretekára Shoya Tomizawu v zákrute vo veľkej rýchlosti sa skončilo hrôzostrašným pádom nádejného mladého pretekára so smrteľným následkom.

Shoya Tomizawa
Shoya Tomizawa, nádejný 19ročný japonský pretekár tragicky zahynul na VC San Marina

V tesnom závere za Tomizawom idúci Alex de Angelis ani Scott Redding už nestihli a nemohli zareagovať a vyhnúť sa mu. Prvý narazil do jeho motocykla, druhý však prešiel na zemi ležiaceho japonského pretekára, ktorý tak utrpel ťažké poranenia hlavy, hrude a brucha. Napriek rýchlej lekárskej pomoci a prevozu vrtuľníkom do nemocnice Shoya Tomizawa ťažkým zraneniam podľahol. Smrť Tomizawu je prvou od roku 2003, keď na Veľkej cene Japonska prišiel o život jeho krajan Daidžiro Kato.

Keď štartovali jazdci najsilnejšej triedy Moto GP, japonský jazdec ešte bojoval v nemocnici o svoj život. V čase, keď sa preteky končili, dorazila na okruh v Misane krutá správa o jeho úmrtí. Tá potom poznačila záver Veľkej ceny San Marina, dvanásteho podujatia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, ktoré vyhral Španiel Dani Pedrosa pred vedúcim jazdcom priebežného poradia, svojim krajanom Jorge Lorenzom a úradujúcim majstrom sveta Talianom Valentinom Rossim.

Shoya Tomizawa
Shoya bol veľmi zábavný a milý chlapec - povedal o mladom Japoncovi úradujúci majster sveta V. Rossi.

Víťaz kvalifikácie Pedrosa vyhral preteky systémom štart – cieľ a nedal už po druhý raz po sebe šancu Lorenzovi, Rossimu ani Stonerovi či ďalším jazdcom. Dvadsaťštyriročný Pedrosa vyhral druhé preteky v rade a štvrté v tejto sezóne. Na vedúceho jazdca priebežného poradia však stráca 63 bodov a v zostávajúcich šiestich pretekoch, pokiaľ sa nič mimoriadne nestane, má Pedrosa len veľmi malú nádej predstihnúť Lorenza a stať sa po prvý raz v kariére majstrom sveta v triede Moto GP.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov pokračuje 19. septembra v Španielsku – na programe je GP Aragon.

Výsledky Veľkej ceny San Marina

1. Dani PedrosaŠpan./Honda44:22,059 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+1,900 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha3,183
4. Andrea DoviziosoTal./Honda6,454
5. Casey StonerAustr./Ducati18,479
6. Ben SpiesUSA/Yamaha28,385
7. Colin EdwardsUSA/Yamaha+34.934
8. Alvaro BautistaŠpan./Suzuki38,157
9. Hector BarberaŠpan./Ducati40,943
10. Marco MelandriTal./Honda42,377
11. Aleix EspargaroŠpan./Ducati45,906
12. Hiroshi AoyamaJap./Honda46,394
13. Randy de PunietFranc./Honda50,481
14. Marco SimoncelliTal./Honda+1:23,143 mi

Preteky nedokončili

  • Mika Kallio - Fín./Ducati
  • Nicky Hayden - USA/Ducati
  • Loris Capirossi - Tal./Suzuki

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z 18 podujatí)

1. Jorge Lorenzo271
2. Dani Pedrosa208
3. Andrea Dovizioso139
4. Valentino Rossi130
5. Casey Stoner130
6. Ben Spies120
7. Nicky Hayden109
8. Randy de Puniet81
9. Marco Melandri67
10. Colin Edwards66
11. Marco Simoncelli65
12. Hector Barbera61
13.Aleix Espargaro44
14. Alvaro Bautista41
15. Loris Capirossi41
16. Mika Kallio31
17. Hiroshi Aoyama26
18. Alex de Angelis11
19. Roger Lee Hayden5
20. Kousuke Akiyoshi4
21. Wataru Yoshikawa1

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.