San Maríno poznačila tragédia

Pondelok, 06 september 2010

Motocyklová Veľká cena San Marina mala horkú príchuť, keď preteky v triede Moto2 poznačila tragédia. Pošmyknutie predného kolesa japonského pretekára Shoya Tomizawu v zákrute vo veľkej rýchlosti sa skončilo hrôzostrašným pádom nádejného mladého pretekára so smrteľným následkom.

Shoya Tomizawa
Shoya Tomizawa, nádejný 19ročný japonský pretekár tragicky zahynul na VC San Marina

V tesnom závere za Tomizawom idúci Alex de Angelis ani Scott Redding už nestihli a nemohli zareagovať a vyhnúť sa mu. Prvý narazil do jeho motocykla, druhý však prešiel na zemi ležiaceho japonského pretekára, ktorý tak utrpel ťažké poranenia hlavy, hrude a brucha. Napriek rýchlej lekárskej pomoci a prevozu vrtuľníkom do nemocnice Shoya Tomizawa ťažkým zraneniam podľahol. Smrť Tomizawu je prvou od roku 2003, keď na Veľkej cene Japonska prišiel o život jeho krajan Daidžiro Kato.

Keď štartovali jazdci najsilnejšej triedy Moto GP, japonský jazdec ešte bojoval v nemocnici o svoj život. V čase, keď sa preteky končili, dorazila na okruh v Misane krutá správa o jeho úmrtí. Tá potom poznačila záver Veľkej ceny San Marina, dvanásteho podujatia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, ktoré vyhral Španiel Dani Pedrosa pred vedúcim jazdcom priebežného poradia, svojim krajanom Jorge Lorenzom a úradujúcim majstrom sveta Talianom Valentinom Rossim.

Shoya Tomizawa
Shoya bol veľmi zábavný a milý chlapec - povedal o mladom Japoncovi úradujúci majster sveta V. Rossi.

Víťaz kvalifikácie Pedrosa vyhral preteky systémom štart – cieľ a nedal už po druhý raz po sebe šancu Lorenzovi, Rossimu ani Stonerovi či ďalším jazdcom. Dvadsaťštyriročný Pedrosa vyhral druhé preteky v rade a štvrté v tejto sezóne. Na vedúceho jazdca priebežného poradia však stráca 63 bodov a v zostávajúcich šiestich pretekoch, pokiaľ sa nič mimoriadne nestane, má Pedrosa len veľmi malú nádej predstihnúť Lorenza a stať sa po prvý raz v kariére majstrom sveta v triede Moto GP.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov pokračuje 19. septembra v Španielsku – na programe je GP Aragon.

Výsledky Veľkej ceny San Marina

1. Dani PedrosaŠpan./Honda44:22,059 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+1,900 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha3,183
4. Andrea DoviziosoTal./Honda6,454
5. Casey StonerAustr./Ducati18,479
6. Ben SpiesUSA/Yamaha28,385
7. Colin EdwardsUSA/Yamaha+34.934
8. Alvaro BautistaŠpan./Suzuki38,157
9. Hector BarberaŠpan./Ducati40,943
10. Marco MelandriTal./Honda42,377
11. Aleix EspargaroŠpan./Ducati45,906
12. Hiroshi AoyamaJap./Honda46,394
13. Randy de PunietFranc./Honda50,481
14. Marco SimoncelliTal./Honda+1:23,143 mi

Preteky nedokončili

  • Mika Kallio - Fín./Ducati
  • Nicky Hayden - USA/Ducati
  • Loris Capirossi - Tal./Suzuki

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z 18 podujatí)

1. Jorge Lorenzo271
2. Dani Pedrosa208
3. Andrea Dovizioso139
4. Valentino Rossi130
5. Casey Stoner130
6. Ben Spies120
7. Nicky Hayden109
8. Randy de Puniet81
9. Marco Melandri67
10. Colin Edwards66
11. Marco Simoncelli65
12. Hector Barbera61
13.Aleix Espargaro44
14. Alvaro Bautista41
15. Loris Capirossi41
16. Mika Kallio31
17. Hiroshi Aoyama26
18. Alex de Angelis11
19. Roger Lee Hayden5
20. Kousuke Akiyoshi4
21. Wataru Yoshikawa1

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.