San Maríno poznačila tragédia

Pondelok, 06 september 2010

Motocyklová Veľká cena San Marina mala horkú príchuť, keď preteky v triede Moto2 poznačila tragédia. Pošmyknutie predného kolesa japonského pretekára Shoya Tomizawu v zákrute vo veľkej rýchlosti sa skončilo hrôzostrašným pádom nádejného mladého pretekára so smrteľným následkom.

Shoya Tomizawa
Shoya Tomizawa, nádejný 19ročný japonský pretekár tragicky zahynul na VC San Marina

V tesnom závere za Tomizawom idúci Alex de Angelis ani Scott Redding už nestihli a nemohli zareagovať a vyhnúť sa mu. Prvý narazil do jeho motocykla, druhý však prešiel na zemi ležiaceho japonského pretekára, ktorý tak utrpel ťažké poranenia hlavy, hrude a brucha. Napriek rýchlej lekárskej pomoci a prevozu vrtuľníkom do nemocnice Shoya Tomizawa ťažkým zraneniam podľahol. Smrť Tomizawu je prvou od roku 2003, keď na Veľkej cene Japonska prišiel o život jeho krajan Daidžiro Kato.

Keď štartovali jazdci najsilnejšej triedy Moto GP, japonský jazdec ešte bojoval v nemocnici o svoj život. V čase, keď sa preteky končili, dorazila na okruh v Misane krutá správa o jeho úmrtí. Tá potom poznačila záver Veľkej ceny San Marina, dvanásteho podujatia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov, ktoré vyhral Španiel Dani Pedrosa pred vedúcim jazdcom priebežného poradia, svojim krajanom Jorge Lorenzom a úradujúcim majstrom sveta Talianom Valentinom Rossim.

Shoya Tomizawa
Shoya bol veľmi zábavný a milý chlapec - povedal o mladom Japoncovi úradujúci majster sveta V. Rossi.

Víťaz kvalifikácie Pedrosa vyhral preteky systémom štart – cieľ a nedal už po druhý raz po sebe šancu Lorenzovi, Rossimu ani Stonerovi či ďalším jazdcom. Dvadsaťštyriročný Pedrosa vyhral druhé preteky v rade a štvrté v tejto sezóne. Na vedúceho jazdca priebežného poradia však stráca 63 bodov a v zostávajúcich šiestich pretekoch, pokiaľ sa nič mimoriadne nestane, má Pedrosa len veľmi malú nádej predstihnúť Lorenza a stať sa po prvý raz v kariére majstrom sveta v triede Moto GP.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov pokračuje 19. septembra v Španielsku – na programe je GP Aragon.

Výsledky Veľkej ceny San Marina

1. Dani PedrosaŠpan./Honda44:22,059 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+1,900 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha3,183
4. Andrea DoviziosoTal./Honda6,454
5. Casey StonerAustr./Ducati18,479
6. Ben SpiesUSA/Yamaha28,385
7. Colin EdwardsUSA/Yamaha+34.934
8. Alvaro BautistaŠpan./Suzuki38,157
9. Hector BarberaŠpan./Ducati40,943
10. Marco MelandriTal./Honda42,377
11. Aleix EspargaroŠpan./Ducati45,906
12. Hiroshi AoyamaJap./Honda46,394
13. Randy de PunietFranc./Honda50,481
14. Marco SimoncelliTal./Honda+1:23,143 mi

Preteky nedokončili

  • Mika Kallio - Fín./Ducati
  • Nicky Hayden - USA/Ducati
  • Loris Capirossi - Tal./Suzuki

Priebežné poradie jazdcov (po 12 z 18 podujatí)

1. Jorge Lorenzo271
2. Dani Pedrosa208
3. Andrea Dovizioso139
4. Valentino Rossi130
5. Casey Stoner130
6. Ben Spies120
7. Nicky Hayden109
8. Randy de Puniet81
9. Marco Melandri67
10. Colin Edwards66
11. Marco Simoncelli65
12. Hector Barbera61
13.Aleix Espargaro44
14. Alvaro Bautista41
15. Loris Capirossi41
16. Mika Kallio31
17. Hiroshi Aoyama26
18. Alex de Angelis11
19. Roger Lee Hayden5
20. Kousuke Akiyoshi4
21. Wataru Yoshikawa1

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.