Silverstone: Konečne Lorenzo, Marquez „až“ druhý

Pondelok, 02 september 2013

Veľká cena Veľkej Británie na okruhu Silverstone bola veľkou rehabilitáciou pre aktuálneho majstra sveta Španiela Jorge Lorenza. Už štyrikrát za sebou sa v cieli musel pozerať na chrbát nováčika triedy MotoGP a svojho krajana Marka Marqueza, ktorý posledné štyri veľké ceny v triede MotoGP vyhral. Lorenzo vo Veľkej Británii po dramatickom boji vyhral pred Marquezom a ďalším Španielom Danim Pedrosom.

Lorenzo - Marquez
Bitku o víťazstvo zvádzali na Silverstone skúsený Jorge Lorenzo a mladík Mark Marquez

Marquez mal na Silverstone ohrozený štart a vyzeralo to, že na preteky vôbec nenastúpi. V nedeľňajšom predpoludňajšom tréningu, pár hodín pred pretekmi, mal pomerne ťažký pád a vykĺbil si rameno. Keď po niekoľkých hodinách vyslovil lekár súhlas s jeho štartom, bolo na Marquezovi, či na preteky nastúpi. Rozhodol sa štartovať. A urobil dobre. Rameno vydržalo a Marquez predviedol výkon hodný (budúceho?) majstra sveta.

V kvalifikácii dosiahol Marquez najlepší čas v poslednej chvíli, keď sa už Lorenzo s novým traťovým rekordom okruhu cítil byť jej víťazom. A tak pozícia číslo jeden na štarte patrila španielskemu mladíkovi, aktuálny majster sveta štartoval z druhej pozície. Na štarte do pretekov mal však Lorenzo lepší "odpich" ako víťaz štyroch posledných veľkých cien a ujal sa vedenia, ktoré si držal takmer počas celých pretekov, aj keď Marquez mal pár náznakov dostať sa pred neho.

Pravá chvíľa Marqueza však prišla tri kolá pred koncom pretekov a mladý Španiel prevzal vedenie. Vzápätí sa však Lorenzo znovu vrátil na čelo a potom si ešte dva razy vymenili posty. Pár zákrut pred cieľovou šachovou zástavkou Lorenzo znovu zaútočil a definitívne nepustil víťazstvo zo svojich rúk. Druhý teda skončil Marquez a tretí Dani Pedrosa, ktorý prakticky počas celých pretekov tvoril s Lorenzom a Marquezom vedúci trojlístok.

Aj na Silverstone sa opakovala história súbojov dvoch tohtoročných rivalov o ďalšie pozície – Taliana Rossiho a Španiela Bautistu. Aj keď to až do druhej polovice pretekov vyzeralo, že tentoraz Rossi na Bautistu nedosiahne, deväťnásobný majster sveta poriadne pridal, zavesil sa za Španiela a tak, ako je pre Rossiho typické, našiel si skulinku na predbehnutie. Španiel mu to však vzápätí vrátil, ale Rossi bol nakoniec ten, kto sa v cieli tešil zo štvrtého miesta.

Tradične dobre v triede MotoGo jazdí Nemec Stefan Bradl. Spočiatku sa držal na štvrtej pozícii, keď ho však Bautista a Rossi odsunuli na šiestu priečku, s prehľadom si ju držal až do cieľa. Ani tentoraz nechýbali ostré súboje medzi jazdcami dvoch továrenských strojov Ducati v sedla s Američanom Haydenom a Talianom Doviziosom. Obaja jazdili v trojici s domácim Crutchlowom. Keď sa konečne Dovizioso dostal pred oboch súperov, spadol a bolo po nádejach na siedme miesto. Crutchlow ešte tesne pred cieľom stihol predstihnúť Haydena a bol v cieli siedmy, Američan ôsmy.

Z dvojice českých jazdcov Abrahám a Pešek štartoval na Silverstone len ten druhý, pretože Abrahám si lieči zranenie a do Británie ani necestoval. Pešek však už v druhom kole spadol a preteky nedokončil.

Priebežne vedie v seriáli majstrovstiev sveta cestných motocyklov v triede MotoGP Marquez, ktorý má 233 bodov. Druhý je Pedrosa so stratou 30 bodov a tretí Lorenzo stráca na lídra 39 bodov. Štvrtý je Rossi, piaty Crutchlow a šiesty Bradl.

Pokračovanie seriálu je na programe 15. septembra, kedy sa uskutoční Veľká cena San Marina.

Výsledky Veľkej ceny Veľkej Británie

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha40:52,515 min
2. Marc MarquezŠpan./Honda+0,081 s
3. Dani PedrosaŠpan./Honda+1,551
4. Valentino RossiTal./Yamaha+13,233
5. Alvaro BautistaŠpan./Honda+13,298
6. Stefan BradlNem./Honda+20,227
7. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+26.299
8. Nicky HaydenUSA/Ducati+35.993
9. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+36.119
10. Aleix Espargaro Špan./ART+53.196

Priebežné poradie (po 12 pretekoch z 18)

1. Marc Marquez233 bodov
2. Dani Pedrosa203
3. Jorge Lorenzo194
4. Valentino Rossi156
5. Cal Crutchlow136
6. Stefan Bradl113
7. Alvaro Bautista103
8. Andrea Dovizioso 96
9. Nicky Hayden88
10. Aleix Espargaro 68

Trieda Moto2

1. Scott ReddingV. Brit./Kalex38:22,897 min
2. Takaaki NakagamiJap./Kalex+1,066 s
3. Thomas LüthiŠvaj./Suter+1,170

Priebežné poradie (po 11 pretekoch z 17)

1. Scott Redding192 bodov
2. Pol Espargaro154
3. Esteve Rabat135

Trieda Moto3

1. Luis SalomŠpan./KTM38:17,291 min
2. Alex RinsŠpan./KTM+0,049 s
3. Alex MarquezŠpan./KTM+0,698

Priebežné poradie (po 11 pretekoch z 17)

1. Luis Salom233 bodov
2. Maverick Viňales207
3. Alex Rins200

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.