Španiel Lorenzo víťazom v San Maríne

Pondelok, 16 september 2013

Kto iný ak nie znovu Španiel, nie však Marc Marquez, ale tak ako pred dvoma týždňami na Silverstone aj tentoraz Jorge Lorenzo. Veľkú cenu San Marina v najsilnejšej triede MotoGP v Misane vyhral Lorenzo pred aktuálnym lídrom triedy Marquezom a Danim Pedroso. Toto španielske trio suverénne kraľuje v prestížnej triede majstrovstiev sveta cestných motocyklov a práve medzi nimi sa rozhodne, kto bude novým majstrom sveta pre tento rok.

Jorge Lorenzo
Španiel Jorge Lorenzo zvíťazil na Veľkej cene San Marína spôsobom štart-cieľ

Po piatich víťazstvách Marca Marqueza zatiaľ ďalšie neprichádza, ale dvadsaťročný obrovský španielsky talent aj naďalej predvádza výkony, nad ktorými niekedy zostáva rozum stáť. Tentoraz síce nebojoval o víťazstvo – to si razantným nástupom hneď po štarte "predplatil" jeho krajan Lorenzo, ale spôsob, akým sa dostal zo štvrtého miesta najprv pred Rossiho a potom na druhé pred Pedrosu, bol obdivuhodný.

Marquez jazdí s obrovským prehľadom, vie vystihnúť vhodný moment kedy zaútočiť a potom nebojácne a s precíznosťou jemu vlastnou predbiehací manéver vykoná. Tak tomu bolo v prípade Rossiho i Pedrosu. Aj keď Pedrosa mu to dvakrát vrátil, nakoniec Merquez bol tým úspešnejším. Lorenzo bol vtedy už dosť vpredu, navyše jazdil bezchybne a rýchlo, takže druhé miesto v cieli za Lorenzom bolo na Veľkej cene San Marína tentoraz pre Marqueza maximum.

S prehľadom teda vyhral Lorenzo pred Marquezom a Pedrosom. Trio, na ktoré dnes nemá ani deväťnásobný majster sveta Valantino Rossi, ktorý po návrate k Yamahe (po dvoch rokoch u Ducati) je opäť tým "starým" Rossim, zrejme však nemá v sebe tú mladícku iskru ako prvý traja. Štvrté miesto má však vždy takmer vyárendované a od pretekov k pretekom je "živší". Ducati, na ktorej predtým jazdil, ho akoby uspávala, takže teraz sa na Yamahe zrejme prebúdza, o čom hovorí aj jeho tretie miesto z kvalifikácie a ďalšie štvrté z pretekov.

O piate a šieste miesto urputne počas celých pretekov bojovali Brit Crutchlow a Nemec Bradl. Nemec na Brita neustále dobiedzal, až tesne pred koncom pretekov sa mu útok vydaril a tak Bradl bol v cieli piaty a Crutchlow šiesty. Osamotený a stále sa lepšiaci Španiel Bautista skončil siedmy. Ako takmer v každých pretekoch aj teraz veľký boj zvádzali medzi sebou dvaja továrenskí jazdci Ducati. Úspešnejší bol Talian Dovizioso – skončil ôsmy a Američan Hayden deviaty. Desiatku uzatváral Talian Pirro, ktorý jazdí namiesto zraneného Američana Bena Spiesa.

Nedarilo sa českým jazdcom – Lukáš Pešek odstúpil krátko po štarte pre nešpecifikovaný problém, Karel Abraham vzdal krátko po ňom pre bolesti v zranenom ramene.

Lídrom priebežného poradia je naďalej Marquez s 253 bodmi, druhý je Lorenzo a tretí Pedrosa, keď obaja strácajú na Marqueza po 34 bodov. Štvrtý Rossi stráca na túto dvojicu ďalších 50 bodov. Piaty je Crutchlow a šiesty Bradl.

Nadvláda španielskych pretekárov sa naplno prejavila aj na týchto pretekoch. V MotoGP obsadili Španieli prvé tri priečky, v Moto2 prvé a tretie a v najslabšej Moto3 obsadili všetky tri stupne víťazov!

Najbližším podujatím majstrovstiev sveta cestných motocyklov bude Veľká cena Aragónska, ktorá sa uskutoční 29. septembra.

Výsledky Veľkej ceny San Marína

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha44:05,522 min
2. Marc MarquezŠpan./Honda+3,379 s
3. Dani PedrosaŠpan./Honda+7,368
4. Valentino RossiTal./Yamaha+15,062
5. Stefan BradlNem./Honda+22,355
6. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+22,599
7. Alvaro BautistaŠpan./Honda+31,059
8. Andrea DoviziosoTal./Ducati+42,702
9. Nicky HaydenUSA/Ducati+44,858
10.Michele PirroTal./Ducati+47,818

Priebežné poradie (po 13 pretekoch z 18)

1. Marc Marquez253 bodov
2. Jorge Lorenzo219
3. Dani Pedrosa219
4. Valentino Rossi169
5. Cal Crutchlow146
6. Stefan Bradl124
7. Alvaro Bautista112
8. Andrea Dovozioso104
9. Nicky Hayden95
10.Bradley Smith71

Trieda Moto2

1. Pol EspargaroŠpan./Kalex42:47,098 min
2. Takaaki NakagamiJap./Kalex+0,621 s
3. Esteve RabatŠpan./Kalex+1,815

Priebežné poradie (po 12 pretekoch z 17)

1. Scott Redding202 bodov
2. Pol Espargaro179
3. Esteve Rabat151

Trieda Moto3

1. Alex RinsŠpan./KTM39:50,516 min
2. Maverick ViňalesŠpan./KTM+0,050 s
3. Alex MarquezŠpan./KTM+6,434

Priebežné poradie (po 12 pretekoch z 17)

1. Luis Salom246 bodov
2. Maverick Viňales227
3. Alex Rins225

Jorge Lorenzo Pedrosa - Marquez Rossi - Marquez Crutchlow - Bradl Hayden - Dovizioso Bautista - Espargaro
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.