Španiel Marquez víťazí aj po deviaty raz

Pondelok, 14 júl 2014

Ani osem víťazných pretekov v najsilnejšej motocyklovej triede MotoGP nezastavilo mladého Španiela Marca Marqueza na Honde a svoju dominanciu v kráľovskej triede dvoch kolies potvrdil aj na Veľkej cene Nemecka na okruhu Sachsenring. Druhý v cieli bol jeho tímový partner a krajan Dani Pedrosa a tretí ďalší Španiel Jorge Lorenzo na Yamahe.

Marc Marquez
Marc Marquez aj na Sachsenringu potvrdil svoju suverenitu a zvíťazil v triede MotoGP

Pred pretekmi na Sachsenringu pršalo a jazdci vyšli do zahrievacieho kola na "mokrých" pneumatikách. V boxoch mali pripravené motocykle so "suchým" obutím pre prípad, že by už nepršalo. Ale keďže už trať vysychala, štrnásť jazdcov z 23členného pola, napríklad Marquez, Pedrosa, Rossi, Lorenzo a ďalší zamierili do boxov k motocyklom s hladkými pneumatikami. Do pretekov potom vyštartovali z boxovej uličky a zvyšných deväť vyrazilo na trať tradičným spôsobom zo štartového roštu.

Tí najlepší štartovali z pit lane, teda s istou stratou na tých, čo vyrazili na trať zo štartového roštu. Na čele jazdil Nemec Stefan Bradl, druhý Talian Petruccim, potom Brit Laverty a ďalší. Favoriti Marquez, Pedrosa, Rossi a Lorenzo štartujúci z pit lane však náskok ľahko sťahovali a už po piatich kolách prevzal vedenie od Bradla Marquez a Bradl sa ďalej prepadával. Druhý jazdil Pedrosa, tretí Lorenzo a štvrtý Rossi. Marquez si vedenie udržal až do cieľa, s malou stratou bol druhý v cieli Pedrosa, tretí Lorenzo a štvrtý Rossi strácali viac ako desať, resp. 19 sekúnd.

Bradl odjazdil celé preteky na mokrých pneumatikách a postupne sa prepadol až na 16. miesto, najhoršie v tejto sezóne v pretekoch, ktoré dokončil. Tí čo zariskovali a štartovali z boxovej uličky na slikoch, urobili dobre, keďže potom už nepršalo a mali tak svoje motocykle správne obuté.

Španiel Marc Marquez ani v Nemecku, v deviatych pretekoch seriálu, nenašiel premožiteľa a historicky sa počtom víťazstiev v rade v najsilnejšej triede dotiahol na Taliana Agostiniho, ktorý podobne úspešný bol v sezóne 1969. V priebežnom poradí zväčšil svoj náskok na Pedrosu na 77 bodov a na Rossiho na 84 bodov. Štvrtý Talian Dovizioso už stráca 126 bodov a piaty Lorenzo ešte o dva body viac. Ak bude Marquez víťaziť aj ďalej, môže s veľkým predstihom pred koncom sezóny získať titul tohtoročného majstra sveta.

"Dážď na Sachsenringu podobne ako predtým v holandskom Assene urobil svoje a priniesol nám smolu. Tu sme všetci štartovali z pit lane a bolo to dosť nebezpečné. Mal som celkom dobrú pozíciu, ale nedostatočné tempo na boj o pódium," – zhodnotil svoje účinkovanie na Veľkej cene Nemecka Valentino Rossi.

Teraz čaká na pretekárov menšia prestávka a seriál bude pokračovať až 10. augusta na okruhu Indianopolis v USA.

Výsledky Veľkej ceny Nemecka

Trieda MotoGP

1. Marc MarquezŠpan./Honda41:47,664 min
2. Dani PedrosaŠpan./Honda+1,466 s
3. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+10,317
4. Valentino RossiTal./Yamaha+19,194
5. Andrea IannoneTal./Ducati+23,509
6. Aleix EspargaroŠpan./Yamaha+27,809
7. P. EspargaroŠpan./Yamaha+33,253
8. A. DoviziosoTal./Ducati+33,868
9. A. BautistaŠpan./Honda+34,231
10. C. CrutchlowV. Brit./Ducati+34,676
11. S. ReddingV. Brit./Honda+37,744
12. H. AoyamaJap./Honda+45,018
13. K. AbrahamČR/Honda+45,177
14. N. HaydenUSA/Honda+46,676
15. D. PetrucciTal./ART+52,769
16. S. BradlNem./Honda+53,889
17. Y. HernandezKol./Ducati+54,476
18. H. BarberaŠpan./Avintia+56,215
19. B. SmithV. Brit./Yamaha+56,293
20. C. EdwardsUSA/Yamaha+1:04,083 min
21. B. ParkesAustr./PBM+1:10,928
22. M. Di MeglioFranc./Avintia+1:19,975

Preteky nedokončil

M. LavertyV. Brit./PBMhavária

Priebežné poradie (po 9 pretekoch z 18)

1. M. Marquez225 bodov
2. D. Pedrosa148
3. V. Rossi141
4. A. Dovizioso99
5. J. Lorenzo97
6. A. Espargaro77
7. P. Espargaro67
8. A. Iannone62
9. S. Bradl56
10. A. Bautista50
11. B. Smith48
12. S. Redding34
13. H. Aoyama29
14. N. Hayden28
15. C. Crutchlow28
16. Y. Hernandez27
17. K. Abraham18
18. C. Edwards8
19. B. Parkes7
20. M. Pirro5
21. D. Petrucci4
22. H. Barbera2
23. M. Fabrizio0
24. M. Laverty0
25. M. Di Meglio0

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.