Španiel Pedrosa víťazom v Indianopolise

Pondelok, 20 august 2012

Víťazom jedenásteho podujatia seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov v Indianapolise v triede MotoGP sa stal Španiel Dani Pedrosa. Druhý skončil jeho krajan a líder priebežného hodnotenia Jorge Lorenzo a a tretí Talian Andrea Dovizioso.

Dani Pedrosa
Od siedmeho kola jazdil na čele Španiel Pedrosa a vyhral pred krajanom Lorenzom

Minuloročný majster sveta a priebežne tretí jazdec seriálu Austrálčan Stoner štartoval zo šiestej priečky, postupne sa dostal na tretiu pódiovú pozíciu, ale následky zranenia z kvalifikácie po nebezpečnom páde mu nedovolili udržať nasadené tempo a v cieli bol štvrtý. Bol to doslova heroický výkon Austrálčana, ktorý hneď po skončení pretekov vymenil riadidlá motocykla za barly a odkrivkal z depa.

Nábeh na skvelý výsledok mal domáci jazdec Ben Spies. Skvele odštartoval a takmer sedem kôl jazdil na čele pretekov. Potom ho vystriedal Pedrosa, Spiesovi však vzápätí začal dymiť motor a Američan, ktorému v Indianopolise fandilo 65 tisíc domácich divákov musel pre poruchu preteky ukončiť. Nedojazdil ani Brit Crutchlow, ktorý v 11. kole mal pád. Na čele sa ustálilo poradie Pedrosa, Lorenzo, Dovizioso, Stoner, Bautista, Bradl a Rossi. V takomto poradí prešli aj cieľom.

Pedrosa mal v cieli takmer 11sekundový náskok pred Lorenzom, tretí Dovizioso viac ako 17 sekúnd. Jazdec tímu Honda Repsol Pedrosa dosiahol v tejto sezóne druhé víťazstvo a znížil v priebežnom hodnotení náskok Lorenza na 18 bodov. V tejto sezóne až päťkrát vyhral Lorenzo a trikrát Stoner. Priebežne tretí je Dovizioso, štvrtý Stoner, ktorý v Indfianopolise pred rokom vyhral, teraz však pre zranenie členka absolvoval preteky s veľkým sebazaprením.

Najbližšie pokračovanie seriálu bude 26. augusta na Masarykovom okruhu v Brne.

Výsledky VC Indianopolisu

Trieda MotoGP

1. Dani PedrosaŠpan./Honda46:39,631 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+10,823 s
3. Andrea DoviziosoTal./Yamaha+17,310
4. Casey StonerAus./Honda+19,803
5. Alvaro BautistaŠpan./Honda+22,556
6. Stefan BradlNem./Hodna+30,072
7. Valentino RossiTal./Ducati+57,614
8. Karel AbrahamČR/Ducati+1:08,442 min
9. Yonny HernandezCol./BQR+1:11,106
10. Aleix EspargaroŠpan./ART+1:14,079

Priebežné poradie jazdcov

1. Jorge Lorenzo225 bodov
2. Dani Pedrosa207
3. Casey Stoner186
4. Andrea Dovizioso137
5. Cal Crutchlow106
6. Stefan Bradl94
7. Alvaro Bautista92
8. Valentino Rossi91
9. Nicky Hayden84
10. Ben Spies66

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.