Stoner kraľoval aj na okruhu v Malajzii

Nedeľa, 21 október 2007

Austrálčan Casey Stoner v kráľovskej triede MotoGP aj na Veľkej cene Malajzie pokračoval v spanilej jazde a zvíťazil systémom štart - cieľ.

GP Malajzie

Scenár z ostatných veľkých cien v najsilnejšej triede MotoGP sa opakoval aj v Malajzii, na predposledných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Víťaz kvalifikácie ani teraz nevyhral a Casey Stoner, ktorý má titul majstra sveta pre tento rok už vo vrecku, znovu kraľoval v pretekoch. Do tretice – Yamaha Valentina Rossiho ani tentoraz nestačila na konkurenciu, najmä na stroje Ducati, a tak The Doctor bodovo znovu len paberkoval.

GP Malajzie GP Malajzie

Stonera po skvelom štarte nedokázal na trati nikto ohroziť a svoje sólo na špici dotiahol bez problémov až do cieľa. Jazdil s takým náskokom aký potreboval. Keď sa k nemu začal približovať Pedrosa alebo Melandri, pridal a ďalej si užíval spanilú jazdu. Súperom Stonera mohol byť jeho krajan Anthony West. Za chybu na štarte, keďže sa nepostavil na svoje miesto, z ktorého mal štartovať, musel absolvovať prejazd cez pitlane a veľa stratil. Rossimu, aj keď zajazdil pekné preteky, to na lepšie, ako na piate miesto v cieli nestačilo a pokiaľ konštruktéri tímu Yamaha neprídu na to, ako dohnať náskok Ducati, Rossi nebude mať šancu rovnocenne súperiť nielen s jazdcami na strojoch Ducati, ale ani s Hondami a stále rýchlejšími Kawasaki i Suzuki.

Triedu do 250 cm3 vyhral Japonec Aojama pred Španielmi Barberom a Lorenzom, ktorý si tretím miestom v predstihu zaistil titul majstra. Tempo síce zväčša diktovali Dovizioso a Lorenzo, v závere však najmä obe KTM Aojamu a Kallia. Bezhlavý útok Kallia na Dovoziosa privodil ich vzájomnú kolíziu, na ktorú viac doplatil nevinný Dovizioso. Vedenia sa ujal Aojama a zvíťazil.

Víťazstvom v Malajzii si Maďar Talmácsi zlepšil šancu na celkové prvenstvo a tým aj na zisk majstra sveta v najnižšej objemovej triede. Japonec Koyama, druhý v cieli, zasa na celkové tretie. Súper Maďara v boji o titul, Španiel Faubel, ktorý bol v cieli tretí, má čo robiť, aby si šance na titul naklonil na svoju stranu. Čech Tomáš Pešek, priebežne štvrtý, zle odštartoval, prepadol sa až na 17. miesto, ktoré si v priebehu pretekov vylepšoval, cieľom prešiel ako šiesty a pred poslednými pretekmi v Španielsku môže ešte zaútočiť na tretiu priečku Koyamu.

Posledné preteky seriálu, Veľká cena Španielska vo Valencii, sú na programe 4. novembra.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie

1. C. Stoner Austr./Ducati 43:04,40 min
2. M. Melandri Tal./Honda 43:06,11
3. D. Pedrosa Špan./Honda 43:06,73
4. R. de Puniet Franc./Kawasaki 43:08,17
5. V. Rossi Tal./Yamaha 43:09,18
6. T. Elias Špan./Honda 43:22,07
7. Ch.Vermeulen Austr./Suzuki 43:25,35
8. J. Hopkins USA/Suzuki 43:26,60
9. N. Hayden USA/Honda 43:26,85
10.C. Edwards USA/Yamaha 43:34,15
11.L. Capirossi Tal./Ducati 43:39,33
12.A. Barros Braz./Ducati 43:40,07

Priebežné poradie

1. C. Stoner Ducati 347 bodov
2. V. Rossi Yamaha 241
3. D. Pedrosa Honda 217
4. M. Melandri Honda 174
5. J. Hopkins Suzuki 173
6. Ch.Vermeulen Suzuki 169
7. L. Capirossi Ducati 155
8. C. Edwards Yamaha 121
9. N. Hayden Honda 119
10.A. Barros Ducati 106
11.R. de Puniet Kawasaki 101
12.T.Elias Honda 98

Do 250 cm3

1. H. Aojama Jap./KTM 43:09,316,
2. H. Barbera Špan./Aprilia +2,251
3. J. Lorenzo Špan./Aprilia +2,957
4. M. Kallio Fín./KTM +2,965
5. T. Lüthi Švajč./Aprilia +7,305
6. J. Simon Špan./Honda +8,747
7. R. Locatelli Tal./Gilera +16,10
8. M. Simonceli Tal./Gilera +26,10
9. Y. Takahashi Jap./Honda +28,03
10. A. Espargaro Špan./Aprilia +34,75
...
12. K. Abraham ČR/Aprilia +42,514.

Priebežné poradie

1. J. Lorenzo 303 bodov
2. A. Doviziozo Tal./Honda 247
3. A. De Angelis San Marino/Aprilia 215
4. A. Bautista Špan./Aprilia 181
5. H. Barbera 166
6. H. Aojama 154
...
16. Abraham 31

Do 125 cm3

1. G. Talmácsi Maď./Aprilia 42:50,83 min
2. T. Kojama Jap./KTM +6,75 s
3. H. Faubel Špan./Aprilia +7,79
4. J. Olive Špan./Aprilia +8,18
5. S. Gadea Špan./Aprilia +8,95
6. L. Pešek ČR/Derbi +9,95
7. S. Corsi Tal./Aprilia +10,13
8. M. Pasini Tal./Aprilia +10,33
9. B. Smith V. Brit./Honda +23,43
10. Masbou Franc./Honda +24,81

Priebežné poradie

1. G. Talmácsi 262 bodov
2. H. Faubel 252
3. T. Kojama 186
4. L. Pešek 171
5. S. Corsi 164
6.M. Pasini 161
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.