Stoner víťazne aj v Portugalsku

Pondelok, 07 máj 2012

Po víťazstve v Španielsku zopakoval v najsilnejšej triede Moto GP svoj triumf z druhých pretekov seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov Austrálčan Casey Stoner aj teraz v Portugalsku a stal sa víťazom aj tretieho dielu seriálu. Druhá v cieli bol Španiel Jorge Lorenzo a tretí ďalší Španiel Dani Pedrosa. Na stupne víťazov vystúpili tak rovnakí jazdci a v rovnakom postavení ako pred týždňom v Španielsku.

Nicky Hayden a Andrea Dovizioso
Nicky Hayden (69) a Andrea Dovizioso (4) na trati na okruhu Estoril v Portugalsku

Aktuálne majster sveta Casey Stoner z Austrálie zvíťazil s bezpečným takmer jeden a pol sekundovým náskokom pred svojimi najväčšími konkurentmi, Španielmi Lorenzom a Pedrosom. Začiatok seriálu naznačuje, že práve títo traja a ich motocykle Honda a Yamaha najlepšie zvládli vstup do tohtoročného kolotoča v najpríťažlivejšej triede rýchlych motocyklov. Stoner je navyše aj v dobrej psychickej pohode, má rýchly a spoľahlivý motocykel, skvelú formu, a tak jeho víťazstvám nestojí nič v ceste.

Vyrovnanou trojicou sú aj Talian Dovizioso, Brit Crutchlow a Španiel Bautista, ktorí sa delia o miesta za stupňom víťazov. Podobne ako na predchádzajúcich pretekoch v Španielsku pred týždňom, aj teraz sa podelili o ďalšie miesta: Crutchlow bol štvrtý, Dovizioso piaty a Bautista šiesty.

Pomaly sa na najlepších začína doťahovať deväťnásobný majster sveta Talian Rossi, ktorý v Portugalsku skončil siedmy (pred týždňom v Španielsku deviaty) a naznačil, že jeho Ducati naberá rýchlosť. Do prvej desiatky sa ešte vošli Američan Spies, Nemec Bradl a Španiel Barbera. Rossiho stajňový kolega Hayden skončil jedenásty.

Stoner , ktorý po druhých pretekoch v Španielsku strácal v priebežnom poradí na vedúceho Lorenca štyri body, je po víťazných pretekoch v Portugalsku novým lídrom. Pred druhým Loremzom má náskok deviatich bodov a pred tretím Pedrosom vedie o rovných desať.

Najbližšie seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov pokračuje 20. mája na okruhu Le Mans vo Francúzsku.

Výsledky VC Portugalska

Trieda Moto GP

1. Casey StonerAustr./Honda45:37,5132 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+1,4213 s
3. Dani PedrosaŠpan./Honda+3,621
4. Andrea DovoziosoTal./Yamaha+13,846
5. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+16,690
6. Alvaro BautistaŠpan./Honda+21,884
7. Valentino RossiTal./Ducati+26,797
8. Ben SpiesUSA/Yamaha+33,262
9. Stefan BradlNem./Honda+35,867
10. Hector BarberaŠpan./Ducati+53,363
11.Nicky HaydenUSA/Ducati+1:02,630 min
12. Aleix EspargaroŠpan./AsparART+1:20,736

Priebežné poradie (po 3 podujatiach)

1. Casey Stoner62 bodov
2. Jorge Lorenzo53
3. Dani Pedrosa52
4. Cal Crutchlow37
5. Andrea Dovizioso35
6. Alvaro Bautista29
7. Stefan Bradl Honda24
8. Nicky Hayden23
9. Valentino Rossi22
10. Hector Barbera19
11. Ben Spies18
12. Aleix Espargaro9

Trieda Moto2

Triedu Moto2 vyhral už po druhý raz v tejto sezóne Španiel Marc Marquez. Druhý skončil Talian Andrea Iannone a tretí prešiel cieľom Švajčiar Thomas Lüthi.

1. Marc MarquezŠpan./Suter44:04,086 min
2. Pol EspargaroŠpan./Kalex+1,987 s
3. Thomas LüthiŠvaj./Suter+2,071
4. Johann ZarcoFranc./Motobi+9,227
5. Andrea IannoneTal./Speed Up+10,481
6. Alex De AngelisSan Marino/Suter+21,180

Priebežné poradie (po 3 podujatiach)

1. Marc Marquez70 bodov
2. Pol Espargaro61
3. Thomas Lüthi43
4. Andrea Iannone33
5. Scott Redding28
6. Johann Zarco23

Trieda Moto3

V tejto triede po dvoch tretích miestach v predchádzajúcich pretekoch sa z víťazstva tešil Nemec Sandro Cortese. Zvíťazil s veľmi tesným náskokom 55 tisícin sekundy pred Španielom Maverickom Viňalesom a ďalším Španielom Luisom Salomom. Cortese sa zároveň ujal vedenia aj v priebežnom hodnotení seriálu najslabšej triedy.

1. Sandro CorteseNem./KTM41:34,536 min
2. Maverick ViňalesŠpan./Honda+0,055 s
3. Luis SalomŠpan./Kalex+11,0384
4. Zulfahmi ChairuddinMalaj./KTM+12,195
5. Efrén VazquezŠpan./JHK+20,394
6. Niccolo AntonelliTal./SC Gresini+20,976

Priebežné poradie (po troch podujatiach)

1. Sandro Cortese57 bodov
2. Maverick Viňales55
3. Luis Salom49
4. Romano Fenati45
5. Zulfahmi Chairuddin29
6. Álex Rins28

Autor: J. Goldberger
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.