Stoner víťazom Moto GP v Jereze

Pondelok, 30 apríl 2012

Tí čo fandia Austrálčanovi Stonerovi, môžu byť po Veľkej cene Španielska cestných motocyklov v Cheréze spkojní, kto pre zmenu drží palce ešte donedávna famóznemu deväťnásobnému majstrovi sveta z Talianska Valentinovi Rossimu, naopak smutný. Stoner celkom bezpečne vyhral, kým Rossi skončil až deviaty. Stonerovi tak na stupni víťazov asistovali hneď dvaja Španieli – Jorge Lorenzo a Dani Pedrosa. Dôjde konečne aj Rossiho?

Casey Stoner
Austrálčan Stoner bol najrýchlejší na Veľkej cene Španielska a zdolal oboch Španielov

Španiel Lorenzo vyhral kvalifikáciu pred Pedrosom, Američanom Haydenom a Britom Crutchlowom. Stoner bol v kvalifikácii piaty, Američan Spies šiesty a Talian Dovozioso siedmy. Rossiho klasifikovali až na 13. mieste. Hneď po štarte sa na prvú priečku dostal Pedrosa. Lorenzo, Stoner, Hayden, Dovizioso a Crutchlow si menili pozície na ďalších miestach, kým sa neustálilo poradie Stoner, Lorenzo a s malým odstupom za nimi Pedrosa a Crutchlow.

Prvé dve miesta, pokiaľ sa nič mimoriadne do konca pretekov nestane, boli jasné. Otázkou bolo, v akom poradí prejdú cieľom. Keď dve kolá pred koncom sa Lorenzo dotiahol na chrbát Stonera, črtal sa v poslednom kole veľký boj o víťazstvo. Stoner to však nepripustil a miernym zvýšením tempa svojej Hondy sa vzdialil Lorenzovej Yamahe na bezpečný odstup a zvíťazil pred Lorenzom.

Ani Pedrosa sa nedal a Crutchlowa nepustil až do cieľa pred seba. Obhájil tak tretiu priečku a stupeň víťazov. Crutchlow skončil štvrtý. Piate miesto si zaknihoval Dovizioso a šieste trošku prekvapujúco Španiel Bautiska. Prekvapil nováčik triedy Moto GP Nemec Bradl siedmim miestom. Nicky Hayden sa po sľubnom začiatku, kedy bojoval o tretiu priečku, nakoniec prepadol na ôsme miesto a jeho tímový kolega Rossi skončil deviaty, čo dostatočne dokumentuje slabú výkonnosť Ducati. Prvú desiatku doplnil Španiel Hector Barbera, ktorý dlho bojoval o siedmu priečku.

Najbližšie sú majstrovstvá sveta cestných motocyklov na programe už 5. mája, kedy sa bude na okruhu Estoril jazdiť Veľká cena Portugalska.

Výsledky Veľkej ceny Španielska

Trieda MotoGP

1. Casey StonerAus./Honda45:33,987 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+0,947 s
3. Dani PedrosaŠpan./Honda+2,063
4. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+2,465
5. Andrea DoviziosoTal./Yamaha+18,123
6. Alvaro BautistaŠpan./Honda+21,395
7. S. BradlNem./Honda+28,637
8. N. HaydenUSA/Ducati+28,869
9. V. RossiTal./Ducati+34,852
10.H. BarberaŠpan./Honda+35,103

Priebežné poradie (po 2 podujatiach)

1. J. Lorenzo45 bodov
2. C. Stoner41
3. D. Pedrosa36
4. C. Crutchlow26
5. A. Dovizioso22
6. A. Bautista19
7. N. Hayden18
8. S. Bradl17
9. V. Rossi13
10. H. Barbera13

Trieda Moto2

V kategórii Moto2 si najlepšie počínal Španiel Pol Espargaro. Druhý skončil jeho krajan Marc Marquez a s tesným odstupom tretí Švajčiar Thomas Lühti.

Výsledky

1. Pol Espargaro (Šp.)Kalex30:12,879 min
2. Marc Márquez (Šp.)Suter+0,241 s
3. Thomas Lüthi (Švaj.)Suter+0,483
4. Scott Redding (V. Brit.)Kalex+4,414
5. Takaaki Nakagami (Jap.)Kalex+4,837
6. Claudio Corti (Tal.)Kalex+5.881

Trieda Moto3

Víťazom najslabšej objemovej triedy sa sta len 16ročný Talian Romano Fenati. Mladý Talian sa vďaka tomuto triumfu stal aj lídrom priebežnej klasifikácie tejto triedy.

Výsledky

1. Romano Fenati (Tal.)Honda43:50,885 min
2. Luis Salom (Šp.)Kalex+36,139 s
3. Sandro Cortese (Nem.)KTM+36,895
4. Alex Rins (Šp.)Suter+37,061
5. Alexis Masbou (Fr.)Caretta+49,036
6. Maverick Viňales (Šp.)Honda+55,857

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.