Stonerov víťazný triumf

Piatok, 23 október 2009

Výborné výkony a víťazstvo po návrate na svetové okruhy a tretí triumf na domácej austrálskej pôde na okruhu Phillip Island zaznamenal Casey Stoner v najsilnejšej motocyklovej triede Moto GP. Na Veľkej cene Austrálie zvíťazil spôsobom štart-cieľ pred Valentinom Rossim, najvážnejším kandidátom na tohtoročný titul majstra sveta. Jorge Lorenzo, najväčší Rossiho konkurent v boji o titul, mal kolíziu a pád hneď po štarte a preteky nedokončil.

Casey Stoner a Valentino Rossi
Casey Stoner a Valentino Rossi – takto bojovali počas celých pretekov v Austrálii

Stoner bol na domácej trati suverénnym pánom a spolu so svojim motocyklom Ducati nedal Rossimu žiadnu šancu. Aj druhé miesto Rossiho a nedokončené preteky Lorenza však stačili usmievavému "doctorovi" na to, aby si nielen udržal náskok pred Lorenzom, ale ho ešte zvýšil. Do konca seriálu majstrovstiev sveta zostáva odjazdiť ešte dve veľké ceny, a až v nich sa rozhodne, či Rossi bude po deviaty raz majstrom sveta, alebo na trón zasadne ambiciózny Španiel. Veľa môže napovedať už najbližšia Veľká cena Malajzie na okruhu Sepang už 25. októbra.

Výsledky

1. C. StonerAustr./Ducati40'56,651 min
2. V. RossiTal./Yamaha1,935
3. D. PedrosaŠpan./Honda22618
4. A. de AngelisRSM/Honda32,702
5. C. EdwardsUSA/Yamaha35,885
6. A. DoviziosoTal./Honda38,482
7. M. MelandriTal./Kawasaki44,461
8. R. de PunietFranc./Honda44,941
9. M. KallioFín./Ducati54,345
10. T. EliasŠpan./Honda+ 1'01,205
11. C. VermeulenAustr./Suzuki+ 1'05,417
12. L. CapirossiTal./Suzuki+ 1'05,950

Priebežné poradie (po 15 zo 17 pretekov)

1. V. Rossi270 b.
2. J.orge Lorenzo232
3. C. Stoner195
4. D. Pedrosa189
5. A. Dovizioso152
6. C.olin Edwards145
7. A. de Angelis101
8. R. de Puniet101
9. L.oris Capirossi101
10. M. Melandri100
11. T. Elias96
12. Ch. Vermeulen95

V prostrednej triede do 250 cm³ sa Talian Simoncelli po triumfe v Austrálii ešte viac priblížil k vedúcemu jazdcovi priebežného poradia Japoncovi Aojamovi a svojim víťazstvom potvrdil, že so získaním titulu to myslí naozaj vážne.

Výsledky

1. Marco SimoncelliTal./Gilera28:17,403 min
2. Hector BarberaŠpan./Aprilia28:19,8
3. Raffaele De RosaTal./Honda28:20,0
4. Jules CluzelFranc./Aprilia28:29,521
5. Mike Di MeglioFranc./Aprilia28:29,595
6. Karel AbrahámČR/Aprilia28:29,8

Priebežné poradie (po 14 zo 16 pretekov)

1. Hiroši AojamaJap./Honda227 b.
2. Simoncelli215
3. Alvaro BautistaŠpan./Aprilia198
4. Barbera194
5. Mattia PasiniTal./Aprilia128
6. De Rosa106

V triede do 125 cm³ je Španiel Julian Simon už istým majstrom sveta. Stalo sa tak po pretekoch v Austrálii, kde sa mohutným finišom na konci pretekov dostal pred Brita Bradleyho Smitha a zvíťazil.

Výsledky

1.Julian SimonŠpan./Aprilia37:55,798 min
2. Bradley SmithV. Brit./Aprilia37:56,1
3. Sandro CorteseNem./Derbi37:57,9
4. Pol EspargaroŠpan./Derbi37:58,0
5. Simone CorsiTal./Aprilia37:58,1
6. Nicolas TerolŠpan./Aprilia37:59,0

Priebežné poradie (po 14 zo 16 pretekov)

1. Simon239,0 b.
2. Smith183,5
3. Terol162,5
4. Espargaro142,5
5. Sergio GadeaŠpan./Aprilia128
6. Andrea IannoneTal./Aprilia117,5

Autor: J. Goldberger
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.