V Anglicku prémiové víťazstvo Doviziosa

Utorok, 28 júl 2009

Britskú Grand Prix na okruhu v Doningtone v najsilnejšej motocyklovej triede vyhral prekvapujúco Talian Andrea Dovizioso a získal svoje prvé víťazstvo v triede MotoGP. Aj ďalšie miesta obsadili jazdci, s ktorými sa na stupni víťazov často nestretávame – druhý skončil Američan Colin Edwards a tretí Randy de Puniet z Francúzska.

Andrea DOVIZIOSO
Radosť z prvého víťazstva Andrea Doviziosa v kráľovskej triede Moto GP bola veľká

Poradie v cieli je z veľkej časti dielom počasia, ktoré na okruhu v Anglicku pred štartom triedy Moto GP panovalo. Čo obuť na okruh so zvyškami vody na trati po predchádzajúcom daždi bolo pre všetky tímy hádankou, ktorú najlepšie vyriešili tí, čo si neobuli mokré pneumatiky. Výnimkou boli jazdci z tímu Ducati, ktorí akoby dúfali, že len čo sa jazdci vydajú na trať pretekov, začne pršať. Ale keďže sa tak nestalo a do konca pretekov už nepršalo, zo zamýšľanej výhody sa stalo bariéra, cez ktorú cesta k úspechu neviedla. Týkalo sa to najmä Stonera a Haydena, ktorí za tejto situácie boli bez šance bojovať o čelné miesta.

Andrea DOVIZIOSO
Jazdecká istota a nesmierny cit boli základom prémiového víťazstva Andrea Doviziosa

Mokrá trať nútila jazdcov k veľkej opatrnosti. Napriek tomu sa pádom viacerí nevyhli. Pre pád preteky nedokončil Španiel Lorenzo, najväčší Rossiho súper v boji o titul majstra sveta. Druhý vážny kandidát na titul, Austrálčan Stoner, nebodoval kvôli zlej stratégii svojho tímu s nesprávnou voľbou pneumatík. Dobre rozbehnutú partiu mal vedúci pretekár priebežného poradia Valentino Rossi. Jazdil na čele, ale ľahký pád ho pripravil o takmer isté víťazstvo. Známy bojovník sa však predieral dopredu a skončil piaty, za de Angelisom. Nedarilo sa ani ďalšiemu favoritovi Pedrosovi, ktorý bol v cieli až deviaty. Rossi si aj piatym miestom vylepšil svoje postavenie v hodnotení priebežného poradia o titul majstra sveta. Zvýšil svoj náskok pred Lorenzom na 25 bodov, pred Stonerom má k dobru 37 bodov a Pedrosa stráca na Rossiho až 72 bodov.

Výsledky Veľkej ceny Anglicka

1. Andrea DOVIZIOSOHonda48:26,267 min
2. Colin EDWARDSYamaha1,36
3. Randy DE PUNIETHonda1,6
4. Alex DE ANGELISHonda8,958
5. Valentino ROSSIYamaha21,622
6. James TOSELANDYamaha22,465
7. Marco MELANDRIKawasaki35,284
8. Niccolo CANEPADucati38,769
9. Dani PEDROSAHonda42,112
10. Mika KALLIODucati45,845
11. Loris CAPIROSSISuzuki53,19
12. Gabor TALMACSIHonda1:12,315 min
13. Chris VERMEULENSuzuki01:20,4
14. Casey STONERDucati- 1 kolo
15. Nicky HAYDENDucati- 1 kolo

Nedokončili

  • Jorge LORENZO Yamaha
  • Toni ELIAS Honda

Priebežné poradie

1. Valentino ROSSI187 b.
2. Jorge LORENZO162
3. Casey STONER150
4. Dani PEDROSA115
5. Colin EDWARDS103
6. Andrea DOVIZIOSO94
7. Marco MELANDRI79
8. Randy DE PUNIET74
9. Chris VERMEULEN67
10.Loris CAPIROSSI66
11.Alex DE ANGELIS60
12.James TOSELAND55
13.Nicky HAYDEN47
14.Toni ELIAS47
15.Mika KALLIO34
16.Niccolo CANEPA28
17.Sete GIBERNAU12
18.Yuki TAKAHASHI9
19.Gabor TALMACSI5

Víťazom triedy do 250 cm³ sa stal Japonec Hiroši Aojama na Honde. Je to už jeho tretie tohtoročné víťazstvo a vedie aj v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta. Má 159 bodov a 15bodový náskok pred Španielom Alvarom Bautistom, ktorý vo Veľkej Británii skončil druhý.

Trieda do 250 cm³

1. H. AOYAMA45:17,516 min
2. A. BAUTISTA+ 5,723 s
3. M. PASINI36,161
4. M. SIMONCELLI36,776
5. M. DI MEGLIO41,418
6. A. DEBON41,938
7. R. DE ROSA57,483
8. H. BARBERA59,975
9. T. LUTHI+ 1:14,852 min
10. H. FAUBEL+ 1:16,92

Priebežné poradie

1. H. AOYAMA159 bodov
2. A. BAUTISTA144
3. M. SIMONCELLI115
4. H. BARBERA114
5. M.PASINI80
6. Alex DEBON73
7. Thomas LUTHI67
8. Raffaele DE ROSA67
9. Hector FAUBEL65
10. Roberto LOCATELLI5

V triede do 125 cm³ slávil úspech Španiel Julian Simon na Aprilii, ktorý vedie aj v celkovom hodnotení šampionátu. Má už 154 bodov a výrazný náskok 50 bodov pred ďalším Španielom Sergiom Gadeom.

Trieda do 125 cm³

1. Pol ESPARGARODerbi21:43,166 min
2. Nicolas TEROLAprilia+ 1,048 s
3. Marc MARQUEZKTM1,597
4. Julian SIMONAprilia2,083
5. Bradley SMITHAprilia3,038
6. Scott REDDINGAprilia12,141
7. Simone CORSIAprilia27,249
8. Dominique AEGERTERDerbi36,866
9. Efren VAZQUEZDerbi37,044
10. Michael RANSEDERAprilia37,

Priebežné poradie

1. Julian SIMON154 bodov
2. Sergio GADEA104
3. Bradley SMITH98,5
4. Nicolas TEROL94,5
5. Andrea IANNONE93,5
6. Pol ESPARGARO68,5
7. Marc MARQUEZ56
8. Sandro CORTESE55
9. Jonas FOLGER54
10. Scott REDDING44,5

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.