V Aragónsku pomohol Lorenzovi dážď

Utorok, 30 september 2014

Favorizované Hondy v sedle s Marcom Marquezom a Danim Pedrosom sa v triede MotoGP na Veľkej cene Aragónska cestných motocyklov , štrnástom podujatím majstrovstiev sveta nedostali ani do prvej desiatky, hoci ešte tesne pred koncom pretekov im patrili prvé dve miesta. Karty zamiešal dážď a tvrdohlavosť oboch jazdcov tímu Honda, ktorý odďaľovali zájdenie do depa na výmenu motocykla s pneumatikami do dažďa. Neurobili to, čo v tej chvíli tretí Jorge Lorenzo, ktorý potom preteky vyhral pred Aleiximom Espargarom a Britom Calom Crutchlowom.

1 Jorge Lorenzo
Španiel Jorge Lorenzo z tímu Yamaha Movistar svoje pôvodné tretie miesto z priebehu pretekov vďaka dobrej taktike a dažďu premenil na víťazstvo. Prvé v tejto sezóne.

Trať na španielskom okruhu MotorLand Aragón sedí najlepšie Hondám, omnoho menej Yamahám. Potvrdili to tréningy i kvalifikácia. V nej si ďalšie pole position v tomto roku vybojoval obhajca titulu Marquez pred Pedrosom, tretí bol Iannone. Jazdci továrenského tímu Yamaha boli menej úspešní - Rossi skončil šiesty a Lorenzo siedmy.

Dramatický začiatok poznačili pády, najprv Iannoneho a potom spadol aj Rossi. Rossi, ktorý vyhral preteky pred dvoma týždňami na okruhu Misano, chcel v treťom kole zabojovať o jedno z prvých miest, Pedrosa mu však nenechal prakticky žiadne miesta na dráhe, vyšiel preto na obrubník a následne na umelý trávnik. Smola bola v tom, že ten bol ešte od predpoludňajšieho dažďa mokrý a Rossi podobne ako jeho krajan Iannone dostal šmyk, stratil kontrolu nad strojom, mal veľmi nepríjemný pád a preteky sa pre neho skončili.

2 A. Espargaro-Lorenzo-Crutchlow
Z úspechu sa tešia: Aleix Espargaro (2.), Jorge Lorenzo (víťaz) a Cal Crutchlow (3.)

Na čele sa sformovala trojica Marquez, Pedrosa, Lorenzo. Ak by pár kôl pred koncom pretekov nezačalo pršať, z čoho bol zakrátko pomerne výdatný dážď, stupeň víťazov by mal toto obsadenie. Lorenzo zamieral do depa na výmenu motocykla z tejto trojice ako prvý a urobil dobre. Prvý nezvládol jazdu na pôvodných pneumatikách Pedrosa. Keďže to bolo pomerne blízko od depa, dobehol si po novým motocykel a pokračoval v jazde, ale zaradil sa takmer až na koniec štartového poľa.

Marquez to s výmenou motocykla pretaktizoval. Aj on potom na mokrej trati spadol, našťastie bol to len ľahký pád. Pomocou traťových maršalov sa mu podarilo motocykel zdvihnúť, naštartovať a zájsť do depa na výmenu za "mokrý". Stálo ho to však nielen víťazstvo či stupeň víťazov, ale nedostal sa ani medzi desať najlepších. Marquez skončil 13. a Pedrosa 14. Takýto výsledok továrenský tím Honda nezaznamenal hádam nikdy doteraz.

3 Marc Marquez
Marc Marquez pred štartom. Vážny výraz ako by zvestoval nedobrý koniec pretekov.

Pomerne nebezpečný pád mal aj ďalší zo špičkových jazdcov triedy MotoGP, Talian Andrea Dovizioso. Aj on na mokrej trati, keďže nezamieril včas do depa na výmenu motocykla. Z trate však odkráčal po svojich v sprievode traťových maršalov. Rossiho však po páde odniesli na nosidlách a následne do nemocnice na vyšetrenie. Podľa posledných správ z pondelka rána je zdravotne v poriadky. Medzi tých, čo pre pád nedokončili sa zaradil aj český jazdec Karel Abraham, ten však spadol už v úvodnom kole pretekov a na suchej trati.

Na čele pretekov sa po kompletnej výmene motocyklov vytvorilo poradie Lorenzo, Aleix Espargaro, Cal Crutchlow, Stefan Bradl, Bradley Smith a Pol Espargaro a takto prešli aj cieľom. Okrem víťazného Španiela tak z dažďa najviac profitovali A. Espargaro a Crutchlow. Tak vysoko už dlho nestáli ani zostávajúci traja.

4 Valentino Rossi
Valentino Rossi i jeho Yamaha boli vo forme a v Aragónsku si veril na dobrý výsledok. Všetko ukončil nepekný pád a vyšetrenie v nemocnici. Našťastie, vážne sa nezranil.

V priebežnom poradí sa toho veľa neudialo a rozdiely medzi prvými tromi sa príliš nezmenili. Naďalej s veľkým náskokom vedie Marquez pred Pedrosom a Rossim. Lorenzo si polepšil o 25 bodov, kým Marquez a Pedrosa si pripísali len tri a dva body. Rossi, keďže preteky nedokončil, si nepripísal žiadny bod.

Najbližšie sa bude jazdiť Veľká cena Japonska. Pôjde sa 12. októbra na okruhu Motegi.

Výsledky Veľkej ceny Aragónska

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha44:20,406 min
2. Aleix EspargaroŠpan./Yamaha+10,295 s
3. Cal CrutchlowV. Birt./Ducati+10,312
4. Stefan BradlNem/Honda+11,718
5. Bradley SmitsV. Brit./Yamaha+29,483
6. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+29,686
7. Alvaro BautistaŠpan./Honda+29,763
8. Hiroshi AoyamaJap./Honda+37,841
9. Nicky HaydenUSA/Honda+42,957
10. Scott ReddingV. Brit./Honda+53,937
11. Danilo PetrucciTal./ART+59,824
12. Alex de AngelisSan. Mar./Yamaha+1:00,718 min
13. Marc MarquezŠpan./Honda+1:15,227
14. Dani PedrosaŠpan./Honda+1:24,526
15. Yonny HernandezKol./Ducati+1:38,255
16. Michael LavertyV. Brit.PBM- 1 kolo
17. Mike di MeglioFranc./Avintia- 1 kolo
18. Broc ParkesAustr./PBM- 1 kolo
19. Hector BarberaŠpan./Ducati- 1 kolo

Preteky nedokončili

Andrea DoviziosoTal./Ducati
Valentino RossiTal./Yamaha
Andrea IannoneTal./Ducati
Karel AbrahamČR/Honda

Priebežné poradie (po 14 z 18 podujatí)

1. Marc Marquez292 bodov
2. Dani Pedrosa217
3. Valentino Rossi214
4. Jorge Lorenzo202
5. Andrea Dovizioso142
6. Aleix Espargaro112
7. Pol Espargaro108
8. Andrea Iannone92
9. Stefan Bradl87
10. Bradley Smith85
11. Alvaro Bautista73
12. Cal Crutchlow63
13. Scott Redding60
14. Hiroshi Aoyama51
15. Yonny Hermandez39
16. Nicky Hayden36
17. Karel Abraham33
18. Colin Edwards11
19. Michele Pirro11
20. Danilo Petrucci9
21. Broc Parkes7
22. Alex de Angelis7
23. Mike di Meglio4
24. Michael Laverty2
25. Hector Barbera2
26. Leon Camiesr1

Trieda Moto2

1. Maverick ViňalesŠpan./Kalex40:16,321 min
2. Esteve RabatŠpan./Kalex+1,285 s
3. Johann ZarcoFranc./Suter+4,876

Priebežné poradie (po 14 z 18 podujatí)

1. Esteve Rabat278 bodov
2. Mika Kallio245
3. Maverick Viňales204

Trieda Moto3

1. Romano FenatiTal./KTM40:52,209 min
2. Alex MarquezŠpan./Honda+0,057 s
3. Danny KentV. Brit./Husqvarna+0,283

Priebežné poradie (po 14 z 18 podujatí)

1. Alex Marquez206 bodov
2. Jack Miller195
3. Alex Rins188

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Seat-eScooter-concept
Seat bude prvým európskym automobilovým výrobcom, ktorý rozbehne výrobu vlastného elektrického skútra s parametrami motocykla s objemom motora 125 cm3. Koncept Seat eScooter mal oficiálnu premiéru 19. novembra na veľtrhu Smart City Expo World Congress v Barcelone. Bude prvým elektrickým skútrom vyrábaným európskym automobilovým výrobcom. Jeho predaj sa rozbehne v roku 2020 zákazníkom a spoločnostiam, ktoré poskytujú zdieľanie dopravných prostriedkov. Seat už dávnejšie oznámil, že preberá rolu lídra stratégie mikromobility v rámci koncernu Volkswagen. Tá zahŕňa štúdiu mestského vozidla Minimó, čo je štvorkolesové dvojmiestne vozidlo kombinujúce najvýhodnejšie prvky automobilu a motocykla. Súčasťou stratégie je aj elektrická kolobežka eXS Kickscooter powered by Segway, ktorú Seat predstavil v roku 2018 a ktorá sa už bežne predáva.
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.