V Argentíne famózny Rossi, Marquez spadol

Pondelok, 20 apríl 2015

Kto iný ak nie Valentino Rossi mohol poraziť úradujúceho dvojnásobného majstra sveta Marca Marqueza v priamom súboji. Mladý Španiel preteky pre pád nedokončil a prehral v priamom súboji a po vlastnej chybe. Neuniesol, aby ho krátko pred cieľom dostal pred neho jeho súper a on skončil "až" druhý.

Valentino Rossi
Valentino Rossi vyhral v nervy drásajúcich pretekoch po súboji s Marcom Marquezom

Kvalifikáciu tradične najlepšie zajazdil mladý Španiel Marc Marquez, kým deväťnásobný majster sveta Valentino Rossi z Talianska bol v nej až šiesty. Rossi takmer v každých pretekov potom útočí a prediera sa zozadu. Ani v Argentíne to nebolo inak. Postupoval pomaly a rozvážne a trvalo mu to dosť dlho, kým postupne zdolával Španiela Espargara (Aleixa), Brita Smitha, tímového partnera z Yamahy Španiela Lorenza, Taliana Ianoneho a napokon aj ďalšieho krajana Doviziosa.

Do konca pretekov chýbala približne tretina z 25 okruhov a na čele jazdil s pomerne veľkým náskokom štyroch a pol sekundy aktuálny majster sveta Marc Marquez z tímu Honda Repsol. Náskok, ktorý za bežných okolností jazdcovi kvalít Marqueza stačí na to, aby si ho pohodlne udržal až do cieľa a zvíťazil. Rossi, ktorý na začiatku tohtoročnej sezóny sa vyjadril, že k doterajším deviatim titulom by chcel v tejto sezóne pridať jubilejný desiaty, však zapol na plné otáčky a náskok Marqueza pomaly po desatinách sekundy sťahoval.

2 Andrea Dovizioso
Andrea Dovizioso podáva s vylepšenou Ducati úžasné výkony. Priebežne je druhý.

Mnohí považovali za nemožné, že stíhacia jazda Valentina Rossiho môže byť úspešná. V predposlednom kole sa Rossi priblížil k Marquezovi a zavesil sa na jeho zadné koleso. Pár náznakov dostať sa pred Španiela avizovali, že je len otázkou času, kedy sa k útoku rozhodne. Tá chvíľa nastala kolo a pol pred cieľom.

To čo mnohí považovali za nemožné sa ukázalo v podaní Rossiho ako reálne a Talian sa dostal do čela pretekov. Pri predbiehaní došlo aj ku kontaktom, ktoré obaja jazdci zvládli. Keď sa však Marquez chcel netrpezlivo a za každú cenu dostať znovu na vedúcu pozíciu, nesprávne odhadol situáciu a dostal sa na Rossiho zadné koleso. Pri preklápaní motocykla jeho predné koleso zavadilo o Rossiho zadné a Marquez už situáciu nezvládol a nasledoval pád. Španiel po kotrmelcoch rýchlo bežal k motocyklu, hneď však usúdil, že je nepojazdný a z pretekov nutne odstúpil.

3 Cal Crutchlow
Brit Cal Crutchlow presedlal na Hondu a začína sa mu dariť. V Argentíne skončil tretí.

Rossi prešiel cieľom ako víťaz a druhý skončil jeho krajan Dovizioso. Záver pretekov priniesol ešte dramatický boj o najnižší stupienok na pódiu. Lepšie ho v poslednej zákrute, tesne pred cieľom, zvládol Brit Crutchlow a prakticky na páske odsunul Taliana Iannoneho na štvrtú priečku.

Český jazdec Karel Abraham prišiel do cieľa na dvadsiatom prvom mieste ako predposledný spomedzi tých, čo dojazdili.

Výsledky Veľkej ceny Argentíny

Trieda MotoGP

1. Valentino RossiTal./Yamaha41:35,644 min
2. Andrea DoviziosoTal./Ducati+5,685 s
3. Cal CrutchlowV. Brit./Honda+8,298
4. Andrea IannoneTal./Ducati+8,352
5. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+10,192
6. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+19,876
7. Aleix EspargaroŠpan./Suzuki+24,233
8. Pol EspargaroŠpan./Yamaha+27,670
9. Scott ReddingV. Brit./Honda+34,397
10. Maverick ViňalesŠpan./Suzuki+34,808
11. Danilo PetrucciTal./Ducati +40,206
12. Jack Miller Austr./Honda +42,654
...
21. Karel AbrahamČR/Honda+1:03,371 min

Priebežné poradie jazdcov (po 3 z 18 podujatí)

1. Valentino Rossi66 bodov
2. Andrea Dovizioso60
3. Andrea Iannone40
4. Jorge Lorenzo37
5. Marc Marquez36
6. Cal Crutchlow34
7. Bradley Smith28
8. Aleix Espargaro22
9. Pol Espargaro15
10. Maverick Viňales15
11. Danilo Petrucci15
12. Dani Pedrosa10

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.