V Austrálii vyhral Lorenzo, Marqueza diskvalifikovali

Pondelok, 21 október 2013

Korunovácia Marqueza za majstra sveta v triede MotoGP sa odkladá. V Austrálii zvíťazil Lorenzo, Marqueza diskvalifikovali a do priebežného hodnotenia nezískal ani bod. Jeho náskok pred druhým Lorenzom sa zo 43 bodov zmenšil na 18, takže rozhodovať o novom majstrovi sa bude až v niektorom z dvoch posledných pretekoch seriálu - v Japonsku alebo až vo Valencii.

Lorenzo 99 - Marquez 93 - Pedrosa 26
Lorenzo, Marquez, Pedrosa - poradie v prvej polovici pretekov. Neskôr Marqueza vylúčili po tom, čo na výmenu motocykla do depa prišiel o jedno kolo neskôr ako bolo stanovené.

Pretekársky okruh na ostrove Phillip Island dostal nový asfaltový povrch, na ktorom sa pneumatiky viac opotrebovávajú, a tak po prvýkrát v histórii MotoGP museli jazdci po desiatich absolvovaných okruhoch zájsť povinne do depa na výmenu motocyklov. Okrem toho kvôli bezpečnosti a pre obavy z vyššieho opotrebovania hlavne zadnej pneumatiky skrátili preteky z 27 na 19 okruhov.

Prví jazdci zachádza do depa už po absolvovaní ôsmich okruhov, väčšina však až po deviatom okruhu. Jediný kto zostal na trati ďalej bol líder priebežného poradia Španiel Marquez, čo malo v týchto pretekoch pre historicky najmladšieho ašpiranta na titul majstra sveta v triede MotoGP nepríjemné dôsledky. V rukách traťového maršala sa totiž hneď nato objavila čierna vlajka s číslom 93. To znamenalo, že Marquez v týchto pretekoch po diskvalifikácii končí.

Tesne pred jeho vylúčením z pretekov sa stal práve Marquezovi nepríjemný incident v momente keď vychádzal na trať okruhu po výmene motocykla a nebral do úvahy to, že práve v tej chvíli sa hnali po trati v plnej rýchlosti ďalší jazdci. Lorenzo, ktorý bol na čele pred Pedrosom sa však prehnal okolo Marqueza, došlo ku kontaktu ich motocyklov, našťastie ani jeden z jazdcov nespadol. Na konci tohto kola už čakal Marqueza signál, že v pretekoch končí.

To čo v prvej časti navrávalo, že nebude dlho trvať a Marquez sa z druhej pozície dostane do čela pred vedúceho Lorenza, sa tak v druhej polovici pretekov nestalo. Marquez premárnil veľkú šancu! Po jeho diskvalifikácii bolo takmer isté, že Lorenzo si s Pedrosom, ktorý jazdil na druhej pozícii, poradí a víťazstvo si nenechá ujsť. Svoj náskok si potom ešte zvýšil a v cieli bol takmer o sedem sekúnd skôr ako Pedrosa.

Po vylúčení Marqueza zvádzali veľký boj o tretie až piate miesto Talian Rossi, Brit Crutchlow a Španiel Bautista. V cieli bol z nich najrýchlejší Rosii a vybojoval si pódium, britský jazdec si poradil so Španielom a obsadil štvrtú priečku pred stále lepšiacim sa a veľmi ambicióznym Španielom.

Pred dvomi poslednými podujatiami v Japonsku a Valencii má líder priebežného poradia Marc Marquez už len 18 bodovú výhodu pred Jorge Lorenzom a 34 bodovú pred Danim Pedrosom. Pokiaľ sa nič mimoriadne nestane, Marquez by sa mal stať novým majstrom, ale v prípade, že by v Japonsku vyhral a Lorenzo bol druhý, rozhodovať sa bude až vo Valencii.

Takže nás čaká dramatický víkend, keďže Veľká cena Japonska sa jazdí už 27. októbra. Valencia potom 10. novembra.

Výsledky Veľkej ceny Austrálie

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha29:07,155 min.
2. Dani PedrosaŠpan./Honda+6,936 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+12,344
4. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+12,460
5. Alvaro BautistaŠpan./Honda+12,513
6. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+28.263
7. Nicky HaydenUSA/Ducati+32.953
8. Andrea IannoneTal./Ducati+35.062
9. Andrea DoviziosoTal./Ducati+35.104
10. Randy de PunietFranc./ART+37.426

Priebežné poradie (po 16 pretekoch z 18)

1. Marc Marquez298 bodov
2. Jorge Lorenzo280
3. Dani Pedrosa264
4. Valentino Rossi214
5. Cal Crutchlow179
6. Alvaro Bautista147
7. Stefan Bradl135
8. Andrea Dovizioso127
9. Nicky Hayden111
10. Bradley Smith99

Trieda Moto2

1. Pol EspargaroŠpan./Kalex20:19,219 min
2. Thomas LüthiŠvajč./Suter+0,591 s
3. Jordi TorresŠpan./Suter+0,679

Priebežné poradie (po 15 pretekoch zo 17)

1. Pol Espargaro240 bodov
2. Scott Redding224
3. Esteve Rabat204

Trieda Moto3

1. Aleix RinsŠpan./KTM37:40,375 min
2. Maverick ViňalesŠpan./KTM+0,003 s
3. Luis SalomŠpan./KTM+0,178

Priebežné poradie (po 15 pretekoch zo 17)

1. Luis Salom300 bodov
2. Aleix Rins295
3. Maverick Viňales278

Lorenzo 99 - Marquez 93 - Pedrosa 26 MotoGP - Austrália Rossi 46 - Crutchlow 35 - Bautista 19
Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.