V britskej Grand Prix zvíťazil Stoner

Štvrtok, 26 jún 2008

Casey Stoner začína znovu úradovať na okruhoch majstrovstiev sveta triedy MotoGP. Akoby technici Ducati našli správny kľúč na nastavenie Stonerovho motocykla a urobili z neho znovu tak rýchly a dobre ovládateľný stroj ako v uplynulej sezóne, kedy Austrálčan suverénne víťazil a stal sa majstrom sveta.

Casey Stoner

Najväčší konkurent Stonera a vedúci jazdec seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov Valentino Rossi chcel aj na britských ostrovoch dokázať, že vážne ašpiruje na titul majstra sveta a pridať k tohtoročným víťazstvám ďalšie. Jeho Yamaha však tentoraz nemala na Stonerovu Ducati a tak Austrálčan na okruhu v britskom Donington Parku bol v cieli prvý s náskokom takmer šiestich sekúnd. Rossi išiel svoju jubilejnú v poradí už 200. veľkú cenu a skončil druhý pred Danim Pedrosom, s ktorým zvádzal najmä v prvej časti pretekov veľké súboje.

Skvele zajazdil aj Američan Edwards, ešte v minulej sezóne Rossiho tímový kolega. Ten prešiel cieľom ako štvrtý pred Doviziosom a Lorenzom, ktorí obsadili piatu a šiestu priečku. Najmä Larenzo po viacerých pomerne ťažkých pádoch v predchádzajúcich pretekoch i tréningoch nestratil chuť pretekať a z posledného miesta na štarte sa skvelou stíhacou jazdou dostal až na šieste miesto v cieli. S výsledkom nemôže byť spokojný exmajster sveta Američan Nicky Hayden, ktorý pekne bojoval s Talianom Dovoziosom, nakoniec si pripíše body len za siedme miesto. Horšie to mal veľký bojovník a ďalší Američan John Hopkins, ktorý pre poruchu, s najväčšou pravdepodobnosťou motora, musel z pretekov odstúpiť.

Deviate preteky seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov sú na programe 28. júna v Assene v Holansku.

Výsledky

1. Casey StonerDucati44:44,98 min
2. Valentino RossiYamaha+ 5,79 s
3. Dani PedrosaHonda+8,35
4. Colin EdwardsYamaha+12,68
5. Andrea DoviziosoHonda+14,80
6. Jorge LorenzoYamaha+15,69
7. Nicky HaydenHonda+18,19
8. Chris VermeulenSuzuki+21,67
9. Shinya NakanoHonda+29,35
10. Anthony WestKawasaki+41,03
11. Toni ElíasDucati+44,43
12. Randy de PunietHonda+46,20
13. Sylvain GuintoliDucati+48,73
14. Ben SpiesSuzuki+49,59
15. Alex de AngelisHonda+1:22,19 min
16. Marco MelandriDucati+1:30,02
17. James ToselandYamaha+1 kolo

Nedokončil

  • John Hopkins - Kawasaki

Priebežné poradie (po 8. pretekoch)

1. Valentino Rossi162 bodov
2. Dani Pedrosa151
3. Casey Stoner117
4. Jorge Lorenzo104
5. Colin Edwards82
6. Andrea Dovizioso68
7. Nicky Hayden57
8. James Toseland53
9. Loris Capirossi51
10. Shinya Nakano49

Autor: J. Goldberger
Foto: SportF1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.