V Brne Pedrosa, Lorenzo i Rossi porazili Marqueza

Pondelok, 18 august 2014

Veľká cena Českej republiky cestných motocyklov ukončila po desiatich víťazstvách tohtoročné kraľovanie Marca Marqueza v triede MotoGP. Preteky na Masarykovom okruhu v Brne vyhral Španiel Dani Pedrosa pred svojim krajanom Jorge Lorenzom a Talianom Valentinom Rossim. Aktuálny majster sveta Marquez skončil až na štvrtom mieste.

1 Pedrosa - Lorenzo
Víťazný súboj Pedrosu s Jorge Lorenzom na VC ČR na Masarykovom okruhu v Brne

Po sobotňajšej kvalifikácii na Veľkú cenu Českej republiky na Masarykovom okruhu v Brne bol Marc Marquez aj tentoraz favoritom číslo jeden na víťazstvo v jedenástych pretekoch seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Ale už štart do nedeľňajších pretekov naznačil, že víťazom by mohol byť niekto z trojice Lorenzo, Pedrosa alebo Rossi.

Sám Marquez pred pretekmi naznačoval, že jeho séria desiatich pretekov by sa v Brne mohla skončiť. Každý to však bral ako Marquezovu frázu, keďže ambiciózny mladý Španiel bojoval vo všetkých doterajších tohtoročných pretekoch tak, ako by mu išlo o život. Navyše v týchto pretekoch sa dopredu nevedelo, ako sa bude jazdiť Talianovi Rossimu, ktorý mal v kvalifikácii pád a zranil si malíček ľavej roku.

Dvojnásobný majster sveta akoby cítil, že zvyšok sveta, hlavne však už spomínaní traja jazdci by radi zmenili zabehané poradie v cieli všetkých doterajších tohtoročných veľkých cien. Vedenia sa na krátky čas ujali jazdci na strojoch Ducati, Taliani Iannone a Dovizioso. Útoku Lerenza v ďalšom priebehu pretekov však táto dvojica neodolala, ale následne ani Pedrosovi či Marquezovi, neskôr ani Rossimu. V tom čase už na trati chýbal Brit Crutchlow, ktorý z pretekov odstúpil.

Na začiatku šiesteho kola bolo poradie Lorenzo, Pedrosa, Marquez, Rossi, Iannone, Dovizioso, Bradl a Pol Espargaro. Posledný z menovaných mal pás a v pretekoch nepokračoval. Už v tomto okruhu využil Pedrosa malé zaváhanie Lorenza a ujal sa vedenia a svoj náskok mierne zvyšoval. Na tretieho Marqueza tlačil Rossi a postupne sa mu približoval. Desať kôl pred koncom sa Rossi dostal na tretiu priečku a Marquez prekvapujúco strácal. V cieli to bolo viac ako päť sekúnd.

Poradie Pedrosa, Lorenzo, Rossi, Marquez sa potom až do cieľa nezmenilo a tak víťaz doterajších desiatich pretekov seriálu prekvapujúcu nedosiahol ani na stupeň víťazov. Splnilo sa teda to, čo síce pred pretekmi sám Marqueuz naznačoval, .ale čomu určite neveril, vonkoncom už nie tomu, že skončí až štvrtý.

2 Rossi - Marquez
Takto zabojoval Valentino Rossi proti španielskemu mladíkovi Marcovi Marquezovi

Víťazstvom si Pedrosa, 26. v kariére, trochu polepšil postavenie v priebežnom poradí seriálu, aj keď vlastne iba kozmeticky, pretože náskok Marqueza je až 77 bodov. Aj keby Padrosa tri nasledujúce preteky vyhral a Marquez ani jedny z nich nedokončil, čo je ťažké predpokladať, stále by aktuálny majster sveta viedol ešte o dva body. Tretí so stratou 90 bodov na Marqueza je Rossi. Štvrtý Lorenzo stráca až 126 bodov.

Kategóriu Moto2 vyhral Španiel Esteve Rabat, najnižšiu triedu Moto3 tohtoročné prekvapenie, Austrálčan Jack Miller.

Ďalšie, v poradí dvanáste podujatie svetového šampionátu, je na programe 31. augusta na okruhu Silverstone vo Veľkej Británii.

Výsledky Veľkej ceny Českej republiky

Trieda MotoGP

1. Dani PedrosaŠpan./Honda42:47,800 min
2. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha+0,410 s
3. Valentino RossiTal./Yamaha+5,259
4. Marc MarquezŠpan/Honda+10,454
5. Andrea IannoneTal./Ducati+17,639
6. Andrea DoviziosoTal./Ducati+17,834
7. Stefan BradlNem./Honda+23,819
8. Aleix EspargaroŠpan/Yamaha+29,621
9. Bradley SmithV. Brit./Yamaha+30,364
10. Alvaro BautistaŠpan./Honda+37,639

Priebežné poradie (po 11 pretekoch z 18)

1. Marc Marquez263 bodov
2. Dani Pedrosa186
3. Valentino Rossi173
4. Jorge Lorenzo137
5. Andrea Dovizioso118
6. Pol Espargaró78
7. Pol Espargaro78
8. Andrea Iannone73
9. Stefan Bradl65
10.Bradley Smith65

Trieda Moto2

1. Esteve RabatŠpan./Kalex41:05,058 min
2. Mika KallioFín./Kalex+3,274 s
3. Sandro CorteseNem./Kalex+6,227

Priebežné poradie (po 11 pretekoch z 18)

1. Esteve Rabat208 bodov
2. Mika Kallio196
3. Maverick Viňales150

Trieda Moto3

1. Alexis MasbouFranc./Honda40:59,759 min
2. Enea BastianiniTal./KTM+0,157 s
3. Danny KentV. Brit./Husqvarna+0,187

Priebežné poradie (po 11 pretekoch z 18)

1. Jack Miller169 bodov
2. Alex Marquez146
3. Efren Vázquez145

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.