V Japonsku prvý Lorenzo. Opäť porazil Marqueza.

Pondelok, 28 október 2013

Veľkú cenu Japonska v Motegi v triede MotoGP vyhral Španiel Jorge Lorenzo pred krajanmi Marcom Marquezom a Danim Pedrosom. O titule majstra sveta v tejto triede sa rozhodne na posledných pretekoch seriálu vo Valencii. Blízko k nemu má Marquez, ktorý teraz vedie pred Lorenzom o 13 bodov.

Lorenzo - Marquez - Pedrosa
Veľký boj o víťazstvo zvádzali na Veľkej cene Japonska Lorenzo, Marquez a Pedrosa

Líder priebežného Marc Marquez skončil na okruhu v japonskom Motegi druhý a to mu na zisk titulu v predstihu nestačilo. Na poslednom podujatí seriálu o dva týždne vo Valencii mu na to, aby sa stal majstrom svete v kráľovskej triede MotoGP a zapísal sa do historických tabuliek ako najmladší majster sveta hneď v prvej sezóne, musí v prípade Lorenzovho víťazstva skončiť najhoršie na treťom mieste.

Takže seriál je dramatický do svojho úplného záveru. Dani Pedrosa šancu na titul už stratil tým, že v Japonsku skončil až tretí, no najmä po tom, ako po kolízii práve s Marquezom na Veľkej cene Aragónska spadol a prišiel o dosť bodov.

V Japonsku bolo na pódiu španielske trio Lorenzo, Marquez a Pedrosa, tesne pod pódiom zostal ďalší Španiel Alvaro Bautista. Lepší od pretekov k pretekom, na vedúce trio však zatiaľ nemá. Získal však skalp Taliana Rossiho. Nepokoril ho síce v priamom súboji, ale bol pred ním a to sa ráta.

Rossi začal v Japonsku veľmi dobre, keď sa hneď po štarte prebojoval na druhú pozíciu za Lorenza a pred Marqueza. Potom však urobil jazdeckú chybu, potom druhú, keď vyšiel mimo trať a prepadol sa na desiatu priečku. Postupne sa predieral dopredu a v cieli skončil šiesty.

Na čele sa vytvorila trojica Lorenzo, Marquez a Pedrosa. Marquez sa pokúšal dostať sa pred Lorenza, ale ani raz sa mu to nepodarilo. Potom stratil s ním kontakt a Lorenzo s bezpečným náskokom vyhral pred Marquezom a Padrosom. So stratou na vedúcu trojicu jazdil na štvrtej pozícii Nemec Bradl a na piatej Španiel Bautista. Títo dvaja si potom vymenili pozície a tak prešli aj cieľom.

Šiesty v cieli bol Rossi a desiatku najlepších doplnili Brit Crutchlow, Američania Smith a Hayden a Talian Doviziososo. Čech Lukáš Pešek odstúpil už na začiatku pretekov a Karel Abrahám sa lieči zo zranenia a neštartoval.

O titule sa rozhodne 10. novembra vo Valencii. Veľkú šancu stať sa majstrom sveta má nováčik triedy MotoGP Marc Marquez, ale ani Lorenzo sa ešte nevzdáva a vo Valencii chce o titul ešte zabojovať.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

Trieda MotoGP

1. Jorge LorenzoŠpan./Yamaha42:34,291 min
2. Marc MarquezŠpan./Honda+3,188 s
3. Dani PedrosaŠpan./Honda+4,592
4. Alvaro BautistaŠpan./Honda+19,755
5. Stefan BradlNem./Honda+22,810
6. Valentino RossiTal./Yamaha+24,637
7. Cal CrutchlowV. Brit./Yamaha+27,496
8. Bradley SmithUSA/Yamaha+30,969
9. Nicky HaydenUSA/Ducati+37,010
10. Andrea DoviziosoTal./Ducati+42,944

Priebežné výsledky (po 17 pretekoch z 18)

1.Marc Marquez318 bodov
2. Jorge Lorenzo305
3. Dani Pedrosa280
4. Valentino Rossi224
5. Cal Crutchlow188
6. Alvaro Bautista160
7. Stefan Bradl146
8. Andrea Dovizioso133
9. Nicky Hayden118
10. Bradley Smith107

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.